Toon posts:

Asus P4B533 : werkt niet meer na schoonmaken pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: Asus P4B533
Kingston 512MB geheugen module
Pentium 4 2,4Ghz

De hele PC werkte prima, maar er zat veel stof in.
Dus ik heb de PC eens uit elkaar gehaald (voorzichtig) en alle stof weggeblazen.
Alles weer teruggezet en ja hoor: problemen!

Ik kreeg geen beeld meer!
Ik heb alle overige hardware eruit gehaald.
Er zit nu alleen het moederbord, processor + koeler, geheugen en een videokaart in.
Ik start opnieuw op: nog steeds geen beeld en piepjes -->
snelle hoge en lagere tonen die elkaar afwisselen.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
in de handleiding kan ik niets vinden namelijk.
Hoe weet ik nu of het toch het geheugen is dat kapot is gegaan of dat wellicht de processor kapot is gegaan? Hoe kan ik zoiets testen?

Zit er niets anders op dan eerst nieuw geheugen te kopen, opnieuw proberen en dan een nieuwe processor kopen en dan zelfs een nieuw moederbord?! Of heeft iemand enig idee?!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-08 17:17

TheBorg

Resistance is futile.

Zo uit het blote hoofd is dat bij Asus de CPU fan warning.

Verwijderd

Topicstarter
Die is er idd af geweest?! Kan dat de Fan en/of de processor hebben kapot gemaakt?!
Toen ik hem eraf haalde zat wel de processor eronder geplakt en is dus uit de socket gekomen.
Ik hoop niet dat dat allemaal beschadigd is ... kan ik nieuwe shit gaan kopen ....

De CPU Fan draait overigens wel gewoon

nogmaals de CPU fan eraf gehaald en opnieuw geplaatst.
Nu heb ik geen piepjes meer, maar nog steeds geen beeld!

Voor de rest zit er nog steeds geen hardware in de kast: ook de harde schijven etc zijn nog niet aangesloten.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toch bang dat de CPU kapot is gegaan of zelfs de socket ... :(
Is dit nog te controleren op de een of andere manier?!

Verwijderd

Topicstarter
Nu krijg ik toevallig wel morgen een nieuwe P4 3,0Ghz + koeler binnen voor mn HTPC ...
Is het een risico om die processor erin te zetten en opnieuw te testen?! Of is het risico te groot dat die ook kapot gaat als de socket kapot is?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-08 17:17

TheBorg

Resistance is futile.

Kijk ff op de pinnetjes van de CPU nog mooi recht zijn, of de CPU fan correct is aangesloten en draaid. Zit het geheugen er goed in? Reset de BIOS een keer. :)

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:07

_Ernst_

Mark It Zero!

Heb je de processor wel weer goed opnieuw geplaatst met nieuwe koelpasta?
Zelf had ik dat ook altijd dat ik mijn cpu ermee uittrok aan het koelblok, maar hij is er nooit door kapot gagaan :)

En er is trouwens een Edit knopje zodat je niet 3 reacties achter elkaar hoeft te plaatsen.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Eh nee niet met koelpasta, voor de rest heb ik alles gedaan ...
De Fan draait prima en de processor zit er goed in volgens mij (dat gouden driehoekje aan de bovenkant van de hendel) ... alvast bedankt voor jullie meedenken!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maar viel de CPU weer soepel in de socket bij het in elkaar zetten? Zo nee, raad ik je aan om hem eruit te halen en alle pinnetjes te controleren. Als alle pinnetjes rechtstaan, moet je CPU gewoon op zijn plek vallen (je hoeft dus niet te duwen, wat meteen de naam voor dit soort sockets verklaart, ZIF = Zero Insertion Force). :)

Het geheugen van je HTPC kan je anders ook voor de test in deze pc zetten. Met de CPU ligt dat iets anders, aangezien die mogelijk een andere core of hogere FSB dan 533 heeft.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb één pinnetje recht moeten zetten (ontzettend fijn om al die pinnetjes te moeten bekijken!), maar eindelijk werkt alles weer. Dat zoiets kleins zulke grote gevolgen kan hebben (tjsa, het is het hart van de computer zon processor!) Bedankt iedereen!
Pagina: 1