Ik wil met Submux ondertitels in een .avi integreren maar dat lukt niet. Ik sleep gewoon de avi en de srt naar het programma, doe dan 'mux' en 'ok' maar dan heb ik als reslutaat een bestandje van slechts enkele honderden kilobytes. Ik heb het al met vier films geprobeerd met telkens hetzelfde resultaat. Iemand een idee?
om zo'n srt bestandje met de film mee te laten draaien heb je een codec nodig, genaamd vob sub, installeer deze, geef het srt bestand precies de zelfde naam als de film in de zelfde map en het zou moeten draaien
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Vobsub en Submux worden samen geïnstalleerd: http://www.divx-digest.com/software/vobsub.htmlEJVL schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 09:29:
om zo'n srt bestandje met de film mee te laten draaien heb je een codec nodig, genaamd vob sub, installeer deze, geef het srt bestand precies de zelfde naam als de film in de zelfde map en het zou moeten draaien
sorry, wist ik niet, wat voor bestandje krijg je dan? is het een srt bestandje waar de ondertitels in staan, bv zo?
8
00:00:46,626 --> 00:00:49,751
Uh, ja, maar weet je,
het is alleen dat, um,
Als dat zo is moet hij dit afspelen tegelijkertijd met de film, anders moet je het denk ik in submux vinden, weet ik verder ook niet
8
00:00:46,626 --> 00:00:49,751
Uh, ja, maar weet je,
het is alleen dat, um,
Als dat zo is moet hij dit afspelen tegelijkertijd met de film, anders moet je het denk ik in submux vinden, weet ik verder ook niet
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Verwijderd
Kijk hier maar even. Staan complete handleidingen over het inbakken van ondertitelingen.
http://www.extradvd.nl/html/ondertiteling.htm
http://www.extradvd.nl/html/ondertiteling.htm
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 23:41 ]
Ik krijg een heleboel rare tekens met in het midden de ondertitels (samen zo'n 400 kB)
Op ExtraDVD vind ik niets.
Op ExtraDVD vind ik niets.
Verwijderd
Iemand in de tussentijd al een fatsoenlijk antwoord op deze vraag, ik zit met hetzelfde probeem. Moet zo makkelijk zijn maar werken ho maar 
Edit: Had gelezen dat je van je srt file een ssa file moet maken, gedaan weer zo'n file van een ca 200 kb. Wat een bout programma
Edit: Had gelezen dat je van je srt file een ssa file moet maken, gedaan weer zo'n file van een ca 200 kb. Wat een bout programma
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 17:00 ]
Ja, met VirtulDub kan je dit doen, wel even een ssa van maken, of even een andere subtitler laden die ook srt ondersteund.
Ik doe altijd:...............tekst even geleend omdat dit van een site komt die men hier niet kan plaatsen.
Van SRT naar SSA:
• Installeer het SRT to SSA Convertor programma en open Conversor.exe.
• Klik op Browse... bij Input file: om het .srt bestand aan te wijzen.
Er zal automatisch een locatie voor het .ssa bestand ingevuld worden.
• Kies bij Font Options een ander Font format, namelijk Arial Narrow. Als je Arial Narrow niet in de lijst voorkomt, laat 'm dan op Arial staan.
Laat Size op 26 staan laat Bold aangevinkt, en Italic uitgevinkt.
• Klik bij Subtitle colour de Primary kleur aan.
Deze is standaard gelig, maar omdat we in Nederland witte ondertiteling gewend zijn, kiezen we de kleur wit.
• Klik op OK en klik daarna op Convert.
Dit is direct klaar.
Je ziet Job Finished! staan.
Je kunt het programma afsluiten. Het eerste gedeelte is klaar.
Met VirtualDub de film van permanente ondertiteling voorzien
De Subtitler Filter die je gedownload hebt moet je uitpakken in de plugin directorie van VirtualDub. Ga daarna naar de folder van VirtualDub en open AuxSetup.exe. Je ziet dan het volgende scherm.
• Klik op Install handler en klik op OK, en daarna op Exit.
Je hebt nu de de Avery Lee Subtitler filter geïnstalleerd.
• Start VirtualDub op. Ga naar File -> Open video file... en open de film.
• Ga naar Video en klik Full processing mode aan.
• Ga daarna naar Video -> Filters -> Add...
Je krijgt dan het volgende scherm:
• Selecteer de subtitler van Avery Lee en klik op OK.
• Zoek het .ssa bestand op en zet de rest van de instellingen zoals ze hierboven staan.
Na twee keer op OK te klikken zit je weer in het hoofdscherm van VirtualDub.
• Klik nu op Video -> Compression
• Als het een film is waarvan de beelden snel bewegen, kies dan DivX ;-) MPEG-4 Fast-Motion. Als het geen snel flitsende actiefilm of iets is, kies dan 'DivX ;-) MPEG-4 Low-Motion'
• Als je het niet weet kan je het beste 'DivX ;-) MPEG-4 Low-Motion' kiezen.
Om te zien hoe het eindresultaat eruit ziet:
• Vink Option -> Swap Input/output panels aan.
Nu is het eerste scherm je output, en de tweede je input.
Je kunt ook Option -> Display Input Video uitschakelen aangezien we toch alleen het output scherm nodig hebben.
• Klik op om de film te starten als preview.
Om heen en weer te spoelen moet je eerst op stop drukken, de tijdsbalk verschuiven en daarna weer op de output playback button.
Als je iets wilt veranderen aan de ondertitel moet je opnieuw de .srt in SRT2SSA laden en met de instellingen aan de gang gaan. Daarna de stappen opnieuw volgen.
Wanneer alles naar tevredenheid is:
• Ga naar File -> Save as AVI..., kies een bestands naam, en klik op opslaan.
Je krijgt de volgende waarschuwing:
Niets van aantrekken en op Yes klikken.
Nu begint VirtualDub de ondertiteling in de film te zetten en is daar nog wel een poosje mee bezig. Het beste is niet met de computer te werken terwijl hij bezig is met dit process. Afhankelijk van de snelheid van je processor kan dit een aantal uren duren.
Daarna is je film met ingebakken ondertiteling klaar!
Ik doe altijd:...............tekst even geleend omdat dit van een site komt die men hier niet kan plaatsen.
Van SRT naar SSA:
• Installeer het SRT to SSA Convertor programma en open Conversor.exe.
• Klik op Browse... bij Input file: om het .srt bestand aan te wijzen.
Er zal automatisch een locatie voor het .ssa bestand ingevuld worden.
• Kies bij Font Options een ander Font format, namelijk Arial Narrow. Als je Arial Narrow niet in de lijst voorkomt, laat 'm dan op Arial staan.
Laat Size op 26 staan laat Bold aangevinkt, en Italic uitgevinkt.
• Klik bij Subtitle colour de Primary kleur aan.
Deze is standaard gelig, maar omdat we in Nederland witte ondertiteling gewend zijn, kiezen we de kleur wit.
• Klik op OK en klik daarna op Convert.
Dit is direct klaar.
Je ziet Job Finished! staan.
Je kunt het programma afsluiten. Het eerste gedeelte is klaar.
Met VirtualDub de film van permanente ondertiteling voorzien
De Subtitler Filter die je gedownload hebt moet je uitpakken in de plugin directorie van VirtualDub. Ga daarna naar de folder van VirtualDub en open AuxSetup.exe. Je ziet dan het volgende scherm.
• Klik op Install handler en klik op OK, en daarna op Exit.
Je hebt nu de de Avery Lee Subtitler filter geïnstalleerd.
• Start VirtualDub op. Ga naar File -> Open video file... en open de film.
• Ga naar Video en klik Full processing mode aan.
• Ga daarna naar Video -> Filters -> Add...
Je krijgt dan het volgende scherm:
• Selecteer de subtitler van Avery Lee en klik op OK.
• Zoek het .ssa bestand op en zet de rest van de instellingen zoals ze hierboven staan.
Na twee keer op OK te klikken zit je weer in het hoofdscherm van VirtualDub.
• Klik nu op Video -> Compression
• Als het een film is waarvan de beelden snel bewegen, kies dan DivX ;-) MPEG-4 Fast-Motion. Als het geen snel flitsende actiefilm of iets is, kies dan 'DivX ;-) MPEG-4 Low-Motion'
• Als je het niet weet kan je het beste 'DivX ;-) MPEG-4 Low-Motion' kiezen.
Om te zien hoe het eindresultaat eruit ziet:
• Vink Option -> Swap Input/output panels aan.
Nu is het eerste scherm je output, en de tweede je input.
Je kunt ook Option -> Display Input Video uitschakelen aangezien we toch alleen het output scherm nodig hebben.
• Klik op om de film te starten als preview.
Om heen en weer te spoelen moet je eerst op stop drukken, de tijdsbalk verschuiven en daarna weer op de output playback button.
Als je iets wilt veranderen aan de ondertitel moet je opnieuw de .srt in SRT2SSA laden en met de instellingen aan de gang gaan. Daarna de stappen opnieuw volgen.
Wanneer alles naar tevredenheid is:
• Ga naar File -> Save as AVI..., kies een bestands naam, en klik op opslaan.
Je krijgt de volgende waarschuwing:
Niets van aantrekken en op Yes klikken.
Nu begint VirtualDub de ondertiteling in de film te zetten en is daar nog wel een poosje mee bezig. Het beste is niet met de computer te werken terwijl hij bezig is met dit process. Afhankelijk van de snelheid van je processor kan dit een aantal uren duren.
Daarna is je film met ingebakken ondertiteling klaar!
Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.
Dat lijkt verdomd veel op een tutorial die ik ooit geschreven heb voor Mattzlog.nl ... 
Of we hebben gewoon dezelfde manier van toelichten
Nope, geleend, dus c/p van site op internet.pEeDy16 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:49:
Dat lijkt verdomd veel op een tutorial die ik ooit geschreven heb voor Mattzlog.nl ...
De link daarnaar toe is er een van liever niet, dus ik doe het maar even op deze manier, maw even zoeken en je zult vinden.
Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.
Pagina: 1