[Samba] PDC en Windows verwijderen profielen

Pagina: 1
Acties:

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:09
Ik heb een draaiende PDC in samenwerking met Windows.

Maar nu worden de profielen ook lokaal op elke PC opgeslagen. Is het niet mogelijk dat deze automatisch worden verwijderd als je uitlogt.

Met behulp van de search heb ik niks kunnen vinden waar dit echt duidelijk in wordt besproken.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En als je op google eens zoekt op roaming profiles e.d.? Sorry hoor maar hier is echt heel veel over te vinden.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Jeroennl
Dat hier ontzettend veel over te vinden is weet. Maar alleen kan ik niet bepaald iets vinden over automatisch verwijderen van de profielen als je uitlogt.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01
Dat is een setting in domain policy, en aangezien samba geen GPOs ondersteunt en Win2K/XP niet om kan gaan met NT4 grouppolicies, mag je elke PC langs om de profile caching uit te zetten.

Mocht je trouwens kunnen vinden dat ik ongelijk heb met het niet werken van policies op samba voor win2k/xp: be my guest, ik zou het graag werkend willen hebben :P

• Jeroennl
En hoe moet ik dat dan op elke PC werkend krijgen:p. Heb wel iets kunnen vinden over een bepaalde register sleutel maar welke het was stond er niet...

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:40
Start -> uitvoeren -> gpedit.msc -> Computer configuratie -> Beheer sjablonen -> Systeem -> Gebruikersprofielen -> Kopien van zwervende profielen uit cache verwijderen op ingeschakeld zetten.

Met een beetje nadenken had je dit zelf ook kunnen vinden of via google.

• Jeroennl
Ik heb dit nu gedaan maar nu blijven mijn profielen nog op de clients staan. Deze worden dus niet verwijderd na het uitloggen.

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Heb je hem al eens handmatig weggeknikkerd?
Je bent toch op de clients bezig

• Jeroennl
Handmatig kan ik wel verwijderen. Ben inderdaad op de clients bezig. Het apparte is dat een client wel de profielen verwijderd. En de andere verwijderd ze niet.

Terwijl de instellingen hetzelfde zijn.

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Welcome to the Wonderful World of Windows.
Look how much light and thus joy it brings to your life

sorry beetje flauw maar als sysop ga je er bij windows maar van uit dat eigenaardigheden zo zijn en alleen verklaarbaar zijn door de programmeurs.
Oftewel ik had het hier bij gelaten, ik heb ook wel eens dat windows profielen niet schrijft op de server, dan knikker ik ze maar weg als de gebruikers ingelogd zijn en is het goed

• Jeroennl
Nou ja dan moeten we er maar mee leven. :(.
Pagina: 1