Ik heb een paar zoekacties uitgevoerd om te kijken of het al is voorbijgekomen. Het lijkt er niet op, wat me wel verbaast eigenlijk. Er staat onder het bericht dat je wilt invoegen een mooie berg smilies, volgens mij kan daar ook wel een regeltje bij met karakterreferenties, zoals [norml]å = å = å[/] (= å). Slecht voorbeeld, maar die had ik even voorhanden. Idee?
Op http://www.w3.org/TR/REC-html40/sgml/entities.html staat de hele lijst met entities van HTML 4... Ik zou niet weten waarom dat nou per see onderaan zou moeten komen te staan?
Da's meer pakkie an van de user dan van GoT?
De meestgebruikte erbij zetten is gewoon handig, net als smilies.
Verwijderd
Ben het met je eens. Om nou overal alle mogelijke charactermaps bij te gooien is natuurlijk een beetje overdrevenOsiris schreef op donderdag 16 december 2004 @ 22:23:
Op http://www.w3.org/TR/REC-html40/sgml/entities.html staat de hele lijst met entities van HTML 4... Ik zou niet weten waarom dat nou per see onderaan zou moeten komen te staan?
Overal? Alle mogelijke? Charactermaps? Ik zie ze nergens (op GoT)...Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 22:40:
[...]
...overal alle mogelijke charactermaps...
Verwijderd
X-Lars schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:03:
[...]
Overal? Alle mogelijke? Charactermaps? Ik zie ze nergens (op GoT)...
Bij elke reply/edit venster. Dat is toch eigenlijk wat je vraagt?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 23:04 ]
Ja, alleen waar die smilies ook staan. En alleen veelgebruikte referenties. Maar goed, er reageert vast nog wel iemand die d'r wat meer over te vertellen heeft
mijn ervaring:
ik gebruik ALT+130 (of: ALTrechts+'e') dus: é haast dagelijks...
ik moet wel, want hij hoort in m'n naam thuis
Fact is: Als je speciale tekens al vaak moet gebruiken, dan weet je zelf wel hoe je ze er het beste/ snelste wegzet.
En als je ze niet vaak hoeft te gebruiken, dan interesseert het je niets.
En dat laatste is met lezen ook.... want of ik nu "Cafe" of "Café" type, niemand die erover valt
dus het lijkt me overbodig
ik gebruik ALT+130 (of: ALTrechts+'e') dus: é haast dagelijks...
ik moet wel, want hij hoort in m'n naam thuis
Fact is: Als je speciale tekens al vaak moet gebruiken, dan weet je zelf wel hoe je ze er het beste/ snelste wegzet.
En als je ze niet vaak hoeft te gebruiken, dan interesseert het je niets.
En dat laatste is met lezen ook.... want of ik nu "Cafe" of "Café" type, niemand die erover valt
dus het lijkt me overbodig
Leeg - Sinds 20180907
Verwijderd
Misschien wel handig om in De werking van het forum in het kort te zetten. Voor elk reply venster is imho iets té.
Het is idd handig het daar even bij te zetten, eventueel met een link naar een pagina waar al die referenties op staan (bijv. zoals Osiris gaf, maar komt misschien wat te "technisch" over).
Maar of mensen het nou veel of weinig gebruiken, het is gewoon handig. Ik probeer het waar nodig wel te gebruiken en twijfel wel eens of het nou e-acute of e-grave was (bijvoorbeeld). Het euro-teken weet ook niet iedereen, etc., etc. Ik weet eigenlijk zeker dat het, vooral bij lange posts, tijd scheelt. En het bevordert de juiste spelling, want nogal wat mensen hier op GoT nemen het daar niet zo nauw mee. Misschien dat dat daardoor ook wat verbetert.
Het is maar één regeltje
Maar of mensen het nou veel of weinig gebruiken, het is gewoon handig. Ik probeer het waar nodig wel te gebruiken en twijfel wel eens of het nou e-acute of e-grave was (bijvoorbeeld). Het euro-teken weet ook niet iedereen, etc., etc. Ik weet eigenlijk zeker dat het, vooral bij lange posts, tijd scheelt. En het bevordert de juiste spelling, want nogal wat mensen hier op GoT nemen het daar niet zo nauw mee. Misschien dat dat daardoor ook wat verbetert.
Het is maar één regeltje
Het mag wmb best in een faq; de ubb-faq lijkt me dan het meest geschikt aangezien daar al een link naar bestaat in de toolbar en ik die toch wil gaan herschrijven 
Wat ik in die faq wel graag zou willen zien onder het kopje 'Over plaatjes' is een korte beschrijving over hoe je thumbnails maakt in RML.
edit: maar even [ faq] in de titel gezet
Gezien de titel van deze faq ( '...in het kort' ) denk ik dus niet dat het daar thuishoort.Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 01:06:
Misschien wel handig om in De werking van het forum in het kort te zetten. Voor elk reply venster is imho iets té.
Wat ik in die faq wel graag zou willen zien onder het kopje 'Over plaatjes' is een korte beschrijving over hoe je thumbnails maakt in RML.
edit: maar even [ faq] in de titel gezet
[ Voor 64% gewijzigd door crisp op 19-12-2004 14:00 ]
Intentionally left blank
zeurpiet 
hoewel een popupje ala de windows charactermap misschien wel 1337 is.
hoewel een popupje ala de windows charactermap misschien wel 1337 is.
[ Voor 77% gewijzigd door crisp op 19-12-2004 14:36 ]
Intentionally left blank
alvast een opzetje dit voorbeeld laat ook meteen weer eens zien waarom IE zuigt
Intentionally left blank
Cool dingetjecrisp schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:33:
alvast een opzetje dit voorbeeld laat ook meteen weer eens zien waarom IE zuigt![]()
Lokaal ingebakken. Grappig dat React sommige tekens wel naar een entity vertaald, en andere niet, en daarvan voor sommigen de named entity gebruikt, en voor anderen weer de numerieke.
De schoonheidsfoutjes onder IE (die dus ueberhaupt blijkbaar bepaalde named entities niet ondersteund) neem ik maar voor lief.
De schoonheidsfoutjes onder IE (die dus ueberhaupt blijkbaar bepaalde named entities niet ondersteund) neem ik maar voor lief.
Intentionally left blank
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()