[PHP] Cookies gezet door Google,Yahoo en Msn?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• ahbruinsma
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-06 10:22
Ik gebruik een in php gemaakt inlogsysteem, waarbij na het bekijken van de site een cookie word gezet, dit word ook meteen in een MySQL database (active-tabel) gezet. Wanneer een gebruiker dan inlogd word de database-entry van daarnet geupdate met je user-informatie.

Nu heb ik dus problemen met de bots van verschillende zoekmachines. Deze komen op 1-of andere manier stees bij mijn pagina terecht en telkens word er dus een extra veld in mijn database-tabel gezet omdat de main.php word aangeroepen.

Kan ik dit misschien tegenhouden?

Wat ik al geprobeerd is een META-tag in main.php of index.html te zetten
(<meta name="robots" content="none">). Dit helpt niks...

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:36
Nee, dat helpt idd niet. Op het moment dat een bot dat ziet heeft ie de pagina al opgevraagd :). Als je per se niet wil dat je pagina's worden geïndexeerd kun je een robots.txt (google-woord ;) ) aanmaken. Hierin kun je de search-bots in sturen.

Een betere optie lijkt het me echter om te zorgen dat een bot wel indexeerd, maar geeen entry in je db veroorzaakt. Bijvoorbeeld door te checken op ip's van de robots of door te kijken of een cookie ook daadwerkelijk wordt gezet. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een bot cookies eet (maar het kan natuurlijk zijn dat searchbots leven van koekjes :o )

Regeren is vooruitschuiven

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
IP's gaat niet lukken denk ik, de bots laten wel info achter in de user agent

Verwijderd

als je even zoekt op internet, kun je de browser signature's van de bekenste zoekmachine's vinden. Daarna kun je eenvoudig filteren!