Een DVD (PAL) met een plasma (NTSC), ken dat?

Pagina: 1
Acties:

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik sta op het punt om een plasma van sony aan te schaffen, het is de sony-kde37xs955
sony-kde37xs955
Echter de plasma heeft een NTSC tuner. Nu weet ik dat we hier in Ollanda PAL gebruiken. Zal ik bijvoorbeeld met uitzendingen via kabel last hebben van enige probleempjes?

Tevens heb ik een home cinema set van Sony, de DAV-S888, in Nederland gekocht. kan dit in combinatie met een NTSC plasma tv? Zal ik bijvoorbeeld moeilijkheden krijgen als ik een gehuurde DVD (PAL?) probeer te bekijken op die TV?

Ik heb al het een en ander gelezen en opgezocht. maar echt overtuigd wordt ik er niet van.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:26
Ik neem aan dat je die plasma gewoon in Nederland koopt? Dan heeft hij lijkt mij ook gewoon een PAL tuner.

[ Voor 5% gewijzigd door OnTracK op 16-12-2004 22:21 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Zover ik zie kan die tv alleen maar NTSC, ATSC aan. Zowel de kabel uitzendingen en je DVD speler zullen niet werken. Met een externe pal->ntsc converter zou je e.e.a. nog kunnen 'fixen' maar dat is niet goedkoop en kwalitatief verlies je dan een hoop.

Waarom wil je specifiek dit model kopen en niet gewoon een PAL of evt PAL/NTSC multisystem?

• Enver595
nou dit model is nog niet in NL beschikbaar.
Daarnaast kan ik dit model voor rond de 2700 euri krijgen, dat is al een stuk goedkoper voor de oude bagger voorloper van dit model.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ie echt alleen NTSC ondersteunt kun je geen nederlandse TV kijken en ook geen regio 2 DVD's want die zijn PAL. Dit wist je volgens mij ook al toen je deze post plaatste.

[ Voor 31% gewijzigd door Bigs op 16-12-2004 22:29 ]

Verwijderd

Enver schreef op donderdag 16 december 2004 @ 22:27:
nou dit model is nog niet in NL beschikbaar.
Daarnaast kan ik dit model voor rond de 2700 euri krijgen, dat is al een stuk goedkoper voor de oude bagger voorloper van dit model.
Bedoel je de Sony KE P 37 M soms ? Die is te krijgen voor 2799,-

*edit*

Grappig trouwens dat op die link van TS Power Supply 200-240V @ 50-60Hz staat ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 22:40 ]

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Mij schoot hetzelfde meteen te binnen, wat heb je aan een TV zonder PAL tuner? Geen TV kijken..sja..

ma ma ma ma ma macron one

• Enver595
Dat weet/wist ik dus niet, dat een NTSC TV onbruikbaar zou zijn in Nederland. Maar dat is dus zeker?

• Enver595
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 22:33:
[...]

Bedoel je de Sony KE P 37 M soms ? Die is te krijgen voor 2799,-

*edit*

Grappig trouwens dat op die link van TS Power Supply 200-240V @ 50-60Hz staat ;)
Nee het is echt het model dat ik aan gaf.

Verwijderd

Enver schreef op donderdag 16 december 2004 @ 22:46:
[...]

Nee het is echt het model dat ik aan gaf.
Ik doelde meer op je
gedeelte. M.a.w. oude bagger voorloper = Sony KE P 37 M? Zoniet is die misschien wel een optie.

• Enver595
ok, snap het. volgens mij was de voorloper van dit model de KE-P37XS1.
Die is nu rond de 3100 ofzo maar heeft bijvoorbeeld geen PiP.

Verwijderd

De meeste tv's kunnen zowel een PAL als een NTSC signaal weergeven. Ik kan zowel NTSC als PAL dvd's afspelen op mijn 10 jaar oude sony.

Als je digitenne, satelliet, of digitale kabel hebt lijkt me het ontbreken van een PAL tuner niet zo'n probleem. Maar hij moet dan wel een PAL signaal vanaf SCART kunnen tonen.

• Enver595
Daarnet met Sony gebeld en daarvoor ook nog gemailed.
Zal dus niet gaan lukken tenzij je alles via de SCART kabel gaat bekijken, dus dat er een decoder tussen zit die het via de SCART in NTSC doorstuurt naar je TV. beetje te veel gekloot.

Andersom schijnt het wel te lukken, toestellen van de Europese markt zijn meestal ook geschikt voor NTSC.

Verwijderd

Een videorecorder als tuner gebruiken mischien, is dat een optie?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Je had Sony beter kunnen vragen waneer er een PAL model op de markt komt ;) Dat antwoord had ik je ook wel kunnen geven. Daarnaast. Pal -> NTSC omzetting zou ik geen er slim idee vinden, aangezien NTSC zeker inferieur is aan PAL (kwa resolutie en kleuren)

Volgens mij zijn er nog wel flink wat meer modellen op de markt die net zo leuk zijn. Ik weet niet waar je het ding vandaan zou willen halen, maar reken op fixe verzendkosten en een nog fixere importheffing. Als je dacht goedkoop uit te zijn, dan vrees ik dat je het mis hebt...

[ Voor 21% gewijzigd door voodooless op 17-12-2004 10:28 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1