2 netwerkaarten 1 server

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-02 16:30

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Topicstarter
ik heb een server. zou de de performance toenemen als ik 2 netwerkkaarten zou plaatsen? dus 1 voor het inkomende internet verkeer (website oproepen) en de andere voor het interne verkeer?

You are NIJL-ed!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:23
wellicht iets misschien, maar niet merkbaar waarschijnlijk en daarnaast moet je geen realtekjes plaatsen want die vreten cpu waardoor de performance eerder omlaag gaat in zo'n geval.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:16

Cyphax

Moderator LNX
Hangt af van wat voor netwerkkaart je erin zou plaatsen denk ik. Goedkope Realtek kaartjes zijn afhankelijk van je CPU, ik zou me zo voor kunnen stellen dat dat er niet beter op wordt als je er 2 in een PC stopt.
Als je 1 netwerkkaart hebt waar dat niet voor geldt denk ik eigenlijk dat het niet veel uit zal maken, afhankelijk van je internetverbinding en wat voor eisen je stelt aan je netwerk.

Saved by the buoyancy of citrus

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wat denk je zelf ? tuurlijk zal het iets uitmaken licht echter sterk aan het verkeer wat je richting het internet sturen zolang je echter geen 100 mb link hbt en een hele ruige website zal het dus wel meevallen.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 00:20
De computer zelf zal er niet echt veel sneller van worden, denk ik.

_@/'

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-02 09:25
Nijl schreef op donderdag 16 december 2004 @ 21:33:
ik heb een server. zou de de performance toenemen als ik 2 netwerkkaarten zou plaatsen? dus 1 voor het inkomende internet verkeer (website oproepen) en de andere voor het interne verkeer?
Nja, alsof die 200 kb/s of zo van internet uitmaakt op die 12 MB/s die je netwerkkaart kan doorstuwen :P

[ Voor 23% gewijzigd door Ruuddie op 16-12-2004 21:46 ]

Verwijderd

In veel servers is dit de standaard situatie, omdat je met de server het internetverkeer beheert.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 21:41 . Reden: typo ]

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02 15:01

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 21:40:
In veel servers is dit de standaard situatie, omdat je met de server het internetverkeer beheert.
Is zo maar dat is om te voorkomen dat je netwerk in de zelfde range zit als je router. Zo creeer je een DMZ....is niet zozeer voor snelheidsdoeleinden maar voor beveiliging.

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Dit heeft niets te maken met Professional Networking & Servers. Ik raad je aan eerst Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door te nemen over welke eisen wij hier aan een post stellen en hopelijk kun je dan concluderen dat je nog eens terug moet naar puntje vooronderzoek.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.