EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Verwijderd
Dit probleem had een vriend van me ook, blijkt dat die BOOT schijf niet ziet en dan de BIOS(SCSI) niet installed, maar met een bepaalde toets onder het searchen van de SCSI kun je in die BIOS komen en dan krijg je een lijst met toe te wijzen of te wijzigen van ID nummers, het kan zijn dat de volgorde van C en D nog niet is herkend, maar dit staat allemaal in het boekje van Adaptec.
Als je er niet uit komt, kun je het eerst met 1 Quantum proberen, die dan volledig BOOTable maken en als dat klaar is hang je de tweede schijf er bij, succes.
Als je er niet uit komt, kun je het eerst met 1 Quantum proberen, die dan volledig BOOTable maken en als dat klaar is hang je de tweede schijf er bij, succes.
Harry,
Ik heb er momenteel dus ook 2 IDE schijven inhangen. Deze heb ik er uitgehaald en, wat jij adviseerde, 1 Quantum schijf erin gehangen (met ID 0). Ik kan dan gewoonweg niet bij die schijf komen zodat ik 'm ook niet kan formatteren ofzo
Ik hoop dat je wat meer oplossingen hebt want de door jou genoemde oplossing werkt helaas niet....
(die toets is CTRL-A, ik kan dus wel in het BIOS komen van de scsi controller, maar ik kan nergens de schijf/schijven "zien").
Ik heb er momenteel dus ook 2 IDE schijven inhangen. Deze heb ik er uitgehaald en, wat jij adviseerde, 1 Quantum schijf erin gehangen (met ID 0). Ik kan dan gewoonweg niet bij die schijf komen zodat ik 'm ook niet kan formatteren ofzo
Ik hoop dat je wat meer oplossingen hebt want de door jou genoemde oplossing werkt helaas niet....
(die toets is CTRL-A, ik kan dus wel in het BIOS komen van de scsi controller, maar ik kan nergens de schijf/schijven "zien").
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Ja, termination is goed, in zoverre, van beide schijven is 'ie disabled (geen jumpers op pin 27 en 28 omdat er aan het einde van de LVD kabel een LVD terminator aanzit).
Er hangt ook geen extern device aan (ik neem aan dat je hiermee de controller bedoelt).
Er hangt ook geen extern device aan (ik neem aan dat je hiermee de controller bedoelt).
Als je in het bios van de scsi adapter aanzet dat er geboot moet worden van een device (0 of 1) , dan moet tijdens het booten van de PC ook het bios van de geladen worden. De kaart moet in ieder geval aan geven welke devices er aan hangen. Je kan in het bios kijken naar de volgende opties:
Scan for scsi devices -> YES
Enable SCAM (scsi pnp id toewijzing) -> NO!!
Enable BIOS -> YES
BOOT from device -> 0 of 1
Als tijdens het booten de schijven gevonden worden, dan kan je met fdisk partities aanmaken en activeren. Daarna kan je de schrijven pas formateren. Dingen die je ook in de gaten moet houden:
- Als er non-ultra devices inhangen, dan kan geen enkel device ID 8 of hoger gebruiken. SCAM moet uitstaan op de scsi kaart en alle devices.
- Beide kabels moeten van een terminator voorzien zijn
- Termination op de kaart moet ui staan
Al met al is het dus alemaal erg simpel dat scsi
Scan for scsi devices -> YES
Enable SCAM (scsi pnp id toewijzing) -> NO!!
Enable BIOS -> YES
BOOT from device -> 0 of 1
Als tijdens het booten de schijven gevonden worden, dan kan je met fdisk partities aanmaken en activeren. Daarna kan je de schrijven pas formateren. Dingen die je ook in de gaten moet houden:
- Als er non-ultra devices inhangen, dan kan geen enkel device ID 8 of hoger gebruiken. SCAM moet uitstaan op de scsi kaart en alle devices.
- Beide kabels moeten van een terminator voorzien zijn
- Termination op de kaart moet ui staan
Al met al is het dus alemaal erg simpel dat scsi
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Er zit toch een GEBRUIKSAANWIJZING bij die kaart?
Mensen, allemaal bedankt voor jullie reakties, ik moet me nu dus diep gaan schamen

Wat wil het geval....
Ik kreeg de schijven niet aan de praat vanwege het feit dat er tussen al de kabelbrei in de kast een powersplitter zat waarvan het begin nergens aan vastzat!!!
Ik heb dus nooit voeding op de schijven gehad
Nadat ik hier dus na twee dagen ben achtergekomen was dus het probleem opgelost
Stom, stom, stom...maar gelukkig werkt het nu en daar ben ik blij om.....
Wat wil het geval....
Ik kreeg de schijven niet aan de praat vanwege het feit dat er tussen al de kabelbrei in de kast een powersplitter zat waarvan het begin nergens aan vastzat!!!
Ik heb dus nooit voeding op de schijven gehad
Nadat ik hier dus na twee dagen ben achtergekomen was dus het probleem opgelost
Stom, stom, stom...maar gelukkig werkt het nu en daar ben ik blij om.....
Pagina: 1