Tapestreamer gaat maar 50MB/m ipv 2MB/s

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik heb al een tijdje een server staan, gekregen en heeft een tijdje aan de kant gestaan.
Het is een hp netserver met een dat24 tapestreamer erin, helemaal zo slecht dus nog niet :p

Ik heb de server geinstalleerd met win2k server en heb er veritas backup exec 9.1 opgezet.

Alleen als ik begin met backuppen (over het netwerk),
blijft hij precies op 50mb/m staan als datadoorvoer snelheid,
ik heb dus ook maar een netwerkactiviteit van 1mb/s.
Hoewel hij volgens de specs het dubbele zou moeten kunnen (typical 2mb/s native 1mb/s) :|

Ik heb de settings op hardware compressie staan (omdat ik 24gb op tapeje wil). verder kan ik geen instelling vinden die betrekking heeft op de snelheid van het tapen.

Ik heb dus geen idee hoe ik dit op die 2x zo snelle snelheid kan krijgen, dat zou dus wel fijn zijn dat maakt het gebruik er voor mij een stuk aangenamer van :p

Kunnen jullie mij helpen?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:22

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Omdat je spreekt over 24GB ga ik er van uit dat je ook de bijbehorende 125m DDS-3 cartridge gebruikt. In dat geval is 50MB per minuut een normale hoeveelheid data. Een DDS-3 unit heeft een narrow SCSI interface, waarbij de (theoretische) bussnelheid 10MB/sec bedraagt. De tapedrive zelf kan inderdaad ongeveer 90MB per minuut verstouwen in optimale omstandigheden.
De data moet dan 1. vlot aangeleverd worden kunnen worden door disks en backupprogramma en 2. goed comprimeerbaar zijn.
De door jou genoemde 50MB per minuut is daarom gewoon goed te noemen.
Download de Tape Tools van HP eens, http://h18006.www1.hp.com...orageworks/ltt/index.html om de toestand van jouw tapedrive te bekijken, te testen en zo nodig firmware te upgraden.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-02 03:13
Eens met DeBolle.
Je tape benadert zijn native speed best aardig.
Als je nou alleen maar tekstbestanden zou backuppen, zou je waarschijnlijk een hogere snelheid halen, omdat tekst erg goed comprimeerbaar is.
Hardware compressie levert bij plaatjes en filmpjes namelijke vaak zelfs een lagere compressie dan 1:1! Dwz dat een filmpje van 1GB best eens 1,1 GB op tape kan opleveren. Zo is mijn ervaring...
De snelheid neemt dan ook af:
stel 1 MB kost 1,1 MB op tape. De native speed is maximaal 1 MB/sec, dus hij doet er minstens 1,1 seconde over... Dat betekent dat 1 MB op je tape zetten 1,1 seconde kost i.p.v. 1 seconde.

Zie trouwens ook hier: [rml][ SCSI] HP tapedrive werkt erg traag[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door dextertje op 17-12-2004 00:19 . Reden: linkje toegevoegd ]