[Ad] Irritante flash-banners

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:10
Ik zit me enorm te ergeren aan die nieuwe "Gratis kans op 1 miljoen" banner; als de advertentie nu heel af en toe kwam zou ik me er niet zo druk om maken, maar hij komt gewoon vrij frequent langs.

Op zich is het een Flash banner, die netjes binnen zijn grenzen blijft tot je er met de muis over gaat; tot zover heb ik weinig te klagen. Hij heeft bij mij en waarschijnlijk bij veel andere gebruikers echter ook het effect dat de cursor als een gek staat te knipperen, waardoor een normale reactie typen niet meer mogelijk is, zelfs als de banner zich helemaal bovenaan de pagina bevind en dus helemaal niet eens in beeld is. Ik voel me dus gedwongen om elke keer te refreshen om normaal te kunnen typen; wat dat betreft trekt 'ie dus net zo vervelend de aandacht als pop-up banners of banners met geluid.

Ik ken de advertentie-discussie wel een beetje en waarschijnlijk is de gebruikelijke reactie weer een standaard fuck-you van de crew, maar ik wilde toch even opmerken dat ik dit erg irritant vind. Ik hoop dat in het vervolg dit soort slechtgeprogrammeerde banners geweerd worden.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Soultaker schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:48:
Ik ken de advertentie-discussie wel een beetje en waarschijnlijk is de gebruikelijke reactie weer een standaard fuck-you van de crew, maar ik wilde toch even opmerken dat ik dit erg irritant vind. Ik hoop dat in het vervolg dit soort slechtgeprogrammeerde banners geweerd worden.
:? Je weet toch wel hoe advertenties hier worden geserveerd en waarom?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik weet nog wel een manier om advertenties te blokkeren die ook voor t.net zeer acceptabel is. Als je geïnteresseerd bent, hoor ik het wel.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mr. Liu schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:53:
Ik weet nog wel een manier om advertenties te blokkeren die ook voor t.net zeer acceptabel is. Als je geïnteresseerd bent, hoor ik het wel.
Ik denk meer dan alleen de TS ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

waarschijnlijk is de gebruikelijke reactie weer een standaard fuck-you van de crew, maar ik wilde toch even opmerken dat ik dit erg irritant vind.
Join the queue...

Advertentie van BankGirolotterij bokt...

Popup like flash animatie/balken op GOT

[rml][ Reclame] Miljoen winnen? Moet het zo groot?[/rml]

[rml][ Irritante Banner] op de FP[/rml]

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 20:59 ]

• Soultaker
BtM909 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:51:
:? Je weet toch wel hoe advertenties hier worden geserveerd en waarom?
Jawel, maar er is een beetje een semi-policy dat al te irritante banners geweigerd worden (ook al serveert tweakers.net de advertenties niet zelf), dus ik vind dat het minste wat ik kan doen, is klagen. ;) Misschien heeft het wel enig effect.

(Nogmaals, op gewone advertenties ben ik niet tegen, maar dingen die al te nadrukkelijk de aandacht opeisen zijn gewoon irritant. Deze banner is, denk ik, gewoon slecht geprogrammeerd, want als ik 'm uitzet met het kruisje dat er bij zit dan blijft wel een plaatje over, maar daar kan ik dan weer niet op klikken, hoewel er wel "klik hier" op staat.)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Geef er dan ook direct een linkje bij ;)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

m-m schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:58:
[...]
Geef er dan ook direct een linkje bij ;)
Zal ik de volgende keer doen*, bedankt voor de tip.

*Disclaimer: als ik er op tijd aan denk.

[ Voor 7% gewijzigd door Freee!! op 16-12-2004 21:01 . Reden: HTML vervangen door UBB ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mr. Liu schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:59:
[...]

Zal ik de volgende keer doen*, bedankt voor de tip.

*Disclaimer: als ik er op tijd aan denk.
Trap er met open ogen in :/

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Soultaker schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:58:
Jawel, maar er is een beetje een semi-policy dat al te irritante banners geweigerd worden (ook al serveert tweakers.net de advertenties niet zelf), dus ik vind dat het minste wat ik kan doen, is klagen. ;) Misschien heeft het wel enig effect.

(Nogmaals, op gewone advertenties ben ik niet tegen, maar dingen die al te nadrukkelijk de aandacht opeisen zijn gewoon irritant. Deze banner is, denk ik, gewoon slecht geprogrammeerd, want als ik 'm uitzet met het kruisje dat er bij zit dan blijft wel een plaatje over, maar daar kan ik dan weer niet op klikken, hoewel er wel "klik hier" op staat.)
Modbreak: knipBannerblocken is een overtreding van de Algemene Voorwaarden en kan leiden tot uitsluiting van de diensten van Tweakers.net

[ Voor 32% gewijzigd door curry684 op 17-12-2004 00:06 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 21:24

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En daarnaast is de banner lichtelijk in strijd met de Telecommunicatie wet :Y)
(dat vinkje moet de gebruikt zelf aanvinken, anders mag er geen informatie anders dan over de actie worden gestuurd (dus nee, ze mogen niet zomaar nieuws naar je sturen) ;) ).

Heb ze een mail erover gestuurd, eens kijken of ik er een reactie op krijg.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Soultaker
Ik merk trouwens dat 'ie nog irritanter is: als je 'm wegklikt met het kruisje is de hele ruimte waar die banner stond onbruikbaar geworden (alle links die er onder stonden zijn niet meer klikbaar). Echt brak gemaakt dat ding. Waarschijnlijk een probleem met flash overlays in combinatie met Firefox.

offtopic:
Ik krijg trouwens de helft van de tijd helemaal geen banner. Hoort dat zo? (Ik block niets, gebruik gewoon Firefox 1.0 momenteel, zonder enige extensies.)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Geen flash installeren, die kan ik je ook nog wel cadeau doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Rickets schreef op donderdag 16 december 2004 @ 21:02:
[...]

Modbreak: knipBannerblocken is een overtreding van de Algemene Voorwaarden en kan leiden tot uitsluiting van de diensten van Tweakers.net
Hoezo? Ik mag toch zelf wel weten welke data ik download en welke niet, of ben ik nou gek 8)7

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spone schreef op zondag 19 december 2004 @ 02:22:

Hoezo? Ik mag toch zelf wel weten welke data ik download en welke niet, of ben ik nou gek 8)7
Ja hoor, en tweakers.net mag ook zelf weten welke data aan jou geserveerd wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 02:25:
[...]

Ja hoor, en tweakers.net mag ook zelf weten welke data aan jou geserveerd wordt. :)
En wat ik met die data doe, das mijn zaak >:) Maar goed, dat is mijn zaak, ga ik jullie niet mee lastig vallen. Laat ik wel ff duidelijk stellen dat ik de ads van tweakers niet doelgericht/bewust ga blokkeren, maar wel dat ik sommige (vooral flash) advertenties gewoon iets teveel van het goede vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

spone schreef op zondag 19 december 2004 @ 02:35:
[...]

En wat ik met die data doe, das mijn zaak >:)
Nee, dat is het niet.
14. Gathering of Tweakers is een gratis dienst van Tweakers.net BV. Er wordt op de pagina's van Gathering of Tweakers reclame gemaakt. Het weren van deze reclame op welke manier dan ook is verboden. Overtreding van deze regel kan reden zijn voor onmiddellijke uitsluiting.
Ja, we kunnen het detecteren, en we zullen vervolgens als we er achter komen zonder pardon je IP in de loadbalancer leggen zodat je ping timeouts krijgt op *.tweakers.net

Of je accepteert gewoon dat we die paar euro's van jouw bannerviews nodig hebben om te blijven bestaan, en accepteert dus die paar plaatjes in de bovenste hoek van je scherm :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
curry684 schreef op zondag 19 december 2004 @ 03:31:
[...]
...zodat je ping timeouts krijgt op *.tweakers.net
Zolang het ALLEEN bij ICMP blijft, vind ik het prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

epias schreef op zondag 19 december 2004 @ 03:42:
[...]
Zolang het ALLEEN bij ICMP blijft, vind ik het prima ;)
TCP/SYN requests slikken we dan ook niet meer, zo goed? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Vraagje, als je dan ge-ip-bant bent, kan je dan ook niet meer mailen naar ...@tweakers.net? Niet dat het op mij van toepassing wordt :+, maar dat lijkt me toch niet helemaal handig :) .

[ Voor 7% gewijzigd door JHS op 19-12-2004 09:39 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
JHS schreef op zondag 19 december 2004 @ 09:38:
Vraagje, als je dan ge-ip-bant bent, kan je dan ook niet meer mailen naar ...@tweakers.net? Niet dat het op mij van toepassing wordt :+, maar dat lijkt me toch niet helemaal handig :) .
Als jij via een lokale SMTP server gebruikt niet nee, zodra je gebruik maakt van jouw ISP SMTP server is een IP ban irrelevant.
Leuk trouwens dat dit topic eindigt in een groot dreigement, terwijl in de praktijk zeer sporadisch mensen om deze reden worden gebanned.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 15:55

feej

giraffemeisje

DataBeest schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:32:
Leuk trouwens dat dit topic eindigt in een groot dreigement, terwijl in de praktijk zeer sporadisch mensen om deze reden worden gebanned.
Ik ken een heel mooi topic in een FP-forum met daarin een lijst waarin FPA's verzoeken om IP-bans voor bannerblockers. Het gebeurt, en zelden is echt een understatement.

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Uiterst principieel gezien is het wel zijn zaak, alleen heeft het als gevolg dat wij geen sites meer aan hem serveren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:28

Wokschotel

Op 6 wielen

Zit er in Flash geen mogelijkheid om te zeggen van welke site je wel en van welke sites je geen flash-animaties wil downloaden?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Of je accepteert gewoon dat we die paar euro's van jouw bannerviews nodig hebben om te blijven bestaan, en accepteert dus die paar plaatjes in de bovenste hoek van je scherm :)
Ik wil me hier volledig bij aansluiten. Wanneer accepteren de klagers nu gewoon dat hun favoriete site (misschien) niet kan bestaan zonder deze banners/flash/whatever en dat als jullie dat op een of andere manier willen blocken jullie je eigen favo site de vernieling in helpen.

Ik heb een aantal oplossingen:

Wil je geen banners? --> Neem een abo ! --> Wil je geen abo? --> accepteer de banners of blijf weg.
Probleem opgelost.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Dit zou een mooie quote zijn:
This website is provided 'as-is', without any express or implied warranty.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:00:
[...]
Uiterst principieel gezien is het wel zijn zaak, alleen heeft het als gevolg dat wij geen sites meer aan hem serveren.
Ik wil nu even niet betweterig overkomen, maar ik vraag me af in hoeverre dit beleid juridisch geldig is. Ik ben geen advocaat, maar volgens mij zou dit kunnen vallen onder discriminatie. Je maakt onderscheid tussen je bezoekers. Er is een tijdje geleden een cafe-houder geweest die mensen met een pet weerde en zo ook meisjes met hoofddoeken. Hij is voor het gerecht gesleept en op z'n vingers getikt.

Ik moet wel benadrukken dat ik geen enkel probleem heb met deze policy, ik vroeg me het gewoon af. Ik snap gewoon niet dat mensen altijd maar denken dat alles gratis is en met slinkse truukjes jullie beleid wel even denken te kunnen omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:11:
[...]

Ik wil nu even niet betweterig overkomen, maar ik vraag me af in hoeverre dit beleid juridisch geldig is.
100% geldig :)
Ik ben geen advocaat, maar volgens mij zou dit kunnen vallen onder discriminatie. Je maakt onderscheid tussen je bezoekers. Er is een tijdje geleden een cafe-houder geweest die mensen met een pet weerde en zo ook meisjes met hoofddoeken. Hij is voor het gerecht gesleept en op z'n vingers getikt.
Behalve dat wij geen mensen weren om hun uiterlijk of gedragingen, maar om in jouw metafoor te blijven: ze betalen niet voor de drank. En dat mag je nu eenmaal alleen als je de drank hebt afgekocht of niet consumeert, en we zullen je graag helpen met 'niet consumeren' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ik dat zelf niet heb kunnen bedenken :/
Gelukkig dan maar dat dit beleid legitiem is. Stoor me echt ontzettend aan mensen die denken te weten om hoe ze de banners kunnen weren zonder gepakt te worden. Kan daar niet ook een sanctie op gezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:16:
[...]

100% geldig :)

[...]

Behalve dat wij geen mensen weren om hun uiterlijk of gedragingen, maar om in jouw metafoor te blijven: ze betalen niet voor de drank. En dat mag je nu eenmaal alleen als je de drank hebt afgekocht of niet consumeert, en we zullen je graag helpen met 'niet consumeren' :)
Het is vast 100% geldig, maar zoals je boven leest mag je niet actief de advertentie omzeilen, maar als je geen flash gebruik of een text gebaseerde browser, dan is er simpelweg geen manier om hem aan jou te laten zien.

Ik vind het dan ook wel erg sneu dat er mods zijn die dingen roepen als: "Ja, we kunnen het detecteren, en we zullen vervolgens als we er achter komen zonder pardon je IP in de loadbalancer leggen zodat je ping timeouts krijgt op *.tweakers.net" :X

Je kan niet met 100% zekerheid zeggen of iemand de advertenties niet te zien krijgt. Ik vraag me af of jullie uberhaupt kunnen zien of bijv. mijn proxyserver alles shit er voor me uit knipt?
Een nogal flauw en inhoudsloos dreigement dus waarmee de sfeer hier geen goed wordt gedaan. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:19:
Dat ik dat zelf niet heb kunnen bedenken :/
Gelukkig dan maar dat dit beleid legitiem is. Stoor me echt ontzettend aan mensen die denken te weten om hoe ze de banners kunnen weren zonder gepakt te worden. Kan daar niet ook een sanctie op gezet worden?
[...]

Ja, we kunnen het detecteren, en we zullen vervolgens als we er achter komen zonder pardon je IP in de loadbalancer leggen zodat je ping timeouts krijgt op *.tweakers.net
^^^^ dat is de sanctie op iedere vorm van bannerblocking, punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gunner schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:19:
[...]

Wil je geen banners? --> Neem een abo ! --> Wil je geen abo? --> accepteer de banners of blijf weg.
Probleem opgelost.
Wellicht enigzins offtopic, maar toch: hoeveel % van de users heeft eigenlijk een abbo nu?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Bor_de_Wollef schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:42:
[...]

Wellicht enigzins offtopic, maar toch: hoeveel % van de users heeft eigenlijk een abbo nu?
Rond de 500, 105 crew-abo's niet meegeteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
curry684 schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:13:
[...]

Rond de 500, 105 crew-abo's niet meegeteld :)
Zow, dat is niet veel van de ruim 120000 user's die er zijn. Misschien abo goedkopoer maken? Verkoop je meer abo's mee misschien. :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:49

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Die 120.000 zijn echt niet allemaal actief ;). Daarnaast zitten er ook weer nadelen aan het verlagen van de prijs: zo simpel is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Br@m schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:20:
[...]

Zow, dat is niet veel van de ruim 120000 user's die er zijn. Misschien abo goedkopoer maken? Verkoop je meer abo's mee misschien. :)
Van de 120000 accounts zijn er maar 109000 geactiveerd, en daarvan zijn er ongeveer 30000 die de afgelopen 3 maanden het forum hebben bezocht en niet zijn gebanned. Als je bedenkt dat we gemiddeld een 80 registraties per dag krijgen, waardoor we alsnog ~7500 nieuwe users af kunnen schrijven over die tijd worden het al veel kleinere getallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wokschotel schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:14:
Zit er in Flash geen mogelijkheid om te zeggen van welke site je wel en van welke sites je geen flash-animaties wil downloaden?
Nee, maar flashblock scheelt veel ergernis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
[...]
jep, helemaal mee eens, ik heb ook niks tegen die banners bovenin m'n schermpie, het ging over die irritante 1 miljoen reclame en die staat niet gewoon als een plaatje bovenin :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

14. Gathering of Tweakers is een gratis dienst van Tweakers.net BV. Er wordt op de pagina's van Gathering of Tweakers reclame gemaakt. Het weren van deze reclame op welke manier dan ook is verboden. Overtreding van deze regel kan reden zijn voor onmiddellijke uitsluiting.
Ik leg altijd mn vinger op m'n beeldscherm zodat ik die banner niet zie, is dit verboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

curry684 schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:33:
^^^^ dat is de sanctie op iedere vorm van bannerblocking, punt :)
Het is een beetje letterziften maar toch. Ik gebruik regelmatig lynx. Af en toe gebruik ik lynx ook om GOT en t.net te bezoeken. Lynx laat me geen banners zien, ben ik dan illegaal bezig?

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 16:07

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

kvdveer schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:22:
[...]

Het is een beetje letterziften maar toch. Ik gebruik regelmatig lynx. Af en toe gebruik ik lynx ook om GOT en t.net te bezoeken. Lynx laat me geen banners zien, ben ik dan illegaal bezig?
Nee, een browser die gewoonweg een techniek niet ondersteund, blokkeert niks, evenmin met een browser waarbij men bewust ervoor kiest helemaal geen flash-plugin te installeren ...

tegen browsen met Lynx doen we helemaal niks en dat is prima, en ik zou iedereen die zich zo enorm ergert aan advertenties, en geen abbo wil aannemen, met een gerust hart aanraden dat ze dan wat de crew betreft ook met Lynx kunnen surfen op GoT ...

Maar mensen die wel gewoon met Explorer surfen en een bannerblocker specifiek de banners eruit laten filteren, tja, daarbij heeft het minder zin om zulke mensen gebruik te laten maken van de diensten die tweakers biedt .. :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1