Toon posts:

Speedtouch 510 met internet problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een speedtouch 510 en heb 2 dagen geleden geprobeerd om deze modem te configureren met linux. Dat is mij niet gelukt, erger nog: Ik heb mijn hele pc overnieuw moeten installeren de modem moeten resetten. Alleen ik blijf een probleem houden:

Het internet valt ongeveer om de uur uit waarna Ook bij netwerkverbindingen de Internet verbinding verdwijnt. Als ik dan de settings voor ADSL met Tiscali weer terugzet doet ie het een uur waarna het probleem zich herhaalt. Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen?

Verwijderd

misschien is het handig als je je spec van je pc geeft en bijvoorbeeld de config van je modem...

staat je modem ingesteld als bridge of router ?

indien router kijk eens in het gebakje wat er mis gaat..
10.0.0.138 in je browser..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 19:55 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb je een firewall draaien? ALs hij weer eens vastloopt, zet de FW dan eens uit, weet je meteen of het daaraan ligt.

Verwijderd

Probleem heb ik ook gehad, luister eens of je modem piept (hele hoge toon). Als dat het geval is zijn er waarschijnlijk twee condensatoren rot, gevolg: modem dood (of je moet handig zijn met een soldeerbout).

Andere optie is firmware, volgens de changelog op www.speedtouch.nl

Release 4.2.7 bevat o.a. een fix voor het probleem van verbrekende Tiscali en Versatel netwerk-aansluitingen en ondersteunt naast ATM-QOS nu ook IP-QOS (Quality Of Service voor IP) waardoor de 510 een TOS- of DSCP-aware router kan zijn en ondersteunt nu gelijktijdig gebruik van meerdere SIP-gebaseerde IP-telefoons en/of Messenger clients.

Verwijderd

Topicstarter
Config van modem is fabrieksinstellingen.
Systeempje
amd athlon 2600+
met windows XP firewal in windows staat uit
gebruik kaspersky 5 als virusscanner.

Het lijkt erop dat het voorbij is. Ben nu al 2 uur nonstop online

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 21:11:
Config van modem is fabrieksinstellingen.
ik verwacht toch wel enige vorm van configuratie... af fabriek weet jou speedtouch echt niet aan welk netwerk hij komt te hangen ;)

misschien is het een idee om je te iets te verdiepen in je modem , het maakt het alleen maar makkelijk als je weer problemen hebt..

Verwijderd

Heb je een 1 poorts of een 4 poorts...

Ik heb namelijk dezelfde problemen gehad met mijn 1 poorts..

Ik denke dat het aan de splitter ofzo lag, alles geprobeerd, zelfs de lijn zou getest worden..
Maar modem bleek dus rot te zijn, terug gestuurd, kreeg ik een 4 poorts
De 1 poorts varianten bleken niet meer gemaakt te worden, die 1 poorts gevallen zijn nogal buggy en veel mensen hebben er problemen mee..
Pagina: 1