Toon posts:

Geluid niet synchroon HK AVR 130 en LG LCD TV

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het onderstaande is een probleem wat een klant heeft. Ik kom er zelf niet uit.

De persoon heeft het volgende probleem:

Hij heeft een Harman Kardon AVR 130 receiver. Dit in combinatie met een satelliet ontvanger. De satelliet ontvanger staat op de HK receiver aangesloten. De satelliet ontvanger staat ook op een LG Electronics LCD scherm aangesloten.

Nu is dat het geluid niet synchroom loopt met het beeld. Het is heel erg irritant, en gewoon niet goed.

Ik heb de handleidingen van de HK AVR 130 en HK AVR 230 erop nageslagen of er een mogelijk bestaat om het totale signaal te vertragen, zodat het synchroom gaat lopen met het beeld. Ik heb hier niks van kunnen vinden. Ook na wat spelen met de receiver zelf kwam ik er niet uit. (alleen de kanalen zijn afzonderlijk te vertragen ivm de luisterpositie, maar dit is niet wat ik zoek).

Heeft iemand hier praktische ervaring mee? En eventueel een oplossing voor?

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:30
Is het niet zo dat het probleem al wordt veroorzaakt in de sat-reciever.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Loopt het geluid achter of voor? Als het voorloopt, kun je toch elke speaker iets meer vertraging geven? Al geprobeerd, of bij voorbaat opgegeven?

tis trouwens synchroon...

[ Voor 46% gewijzigd door MikeyMan op 17-12-2004 00:31 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Eerste waar ik dan aan denk, ervan uitgaande dat het niet de Sat ontvanger is die asynchroon loopt, is iets als dolby prologic wat aan staat of een ander surround programma. Ik heb wel 's gehad, maar dan met goedkopere HT setjes, dat DPL 2 zo traag berekend werd dat je het geluid wat achter kreeg.

Hoe is het verder aangesloten? Video via de versterker of niet? Eventueel zou je dat kunnen proberen. Volgens mij is er met Harman Kardon ook wel ergens een instelling om "source direct" ofzo te gebruiken, dus dat het geluid zonder aanpassingen qua toonregeling naar de amps gaat. Sneller dan zo kan het niet door de versterker gaan ;) Anders zou ik het ook niet meer weten eerlijk gezegd.

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 17-12-2004 02:47 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grrrrrene schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 02:46:
Eerste waar ik dan aan denk, ervan uitgaande dat het niet de Sat ontvanger is die asynchroon loopt, is iets als dolby prologic wat aan staat of een ander surround programma. Ik heb wel 's gehad, maar dan met goedkopere HT setjes, dat DPL 2 zo traag berekend werd dat je het geluid wat achter kreeg.

Hoe is het verder aangesloten? Video via de versterker of niet? Eventueel zou je dat kunnen proberen. Volgens mij is er met Harman Kardon ook wel ergens een instelling om "source direct" ofzo te gebruiken, dus dat het geluid zonder aanpassingen qua toonregeling naar de amps gaat. Sneller dan zo kan het niet door de versterker gaan ;) Anders zou ik het ook niet meer weten eerlijk gezegd.
tone in-out is dat... ;)

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 00:19:
Loopt het geluid achter of voor? Als het voorloopt, kun je toch elke speaker iets meer vertraging geven? Al geprobeerd, of bij voorbaat opgegeven?

tis trouwens synchroon...
Niet bij voorbaat opgegeven. Maar de vertraging die je kan instellen door de speakerkabel lengte in te stellen is gewoon te weinig. En plus dat dit alleen werkt bij DD/DTS/DPL(II)/Logic7 etc. Niet bij stereo afaik

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Als het geluid achter zou lopen dan zou het een probleem van de receiver zijn. Maar als ik het goed begrijp loopt het geluid voor. Dus zou je moeten kijken welk apparaat deze vertraging in het beeld veroorzaakt. Is het lcd scherm te langzaam of zendt de sateliet ontvanger het geluid te snel. Een dvd speler als bron zou je al uitsluitsel moeten geven in welke richting je zou moeten zoeken.
Met google vond ik b.v. al zoiets: http://www.felston.com/ (daar staat ook de oorzaak al bij)

[ Voor 6% gewijzigd door cool_zero op 18-12-2004 15:01 ]

Verwijderd

Dit is een bekend probleem bij een aantal plasma schermen.
De computer in het plasma scherm is te lang bezig met het beeld waardoor dit een stukje
achter loopt op het geluid uit de receiver.

Veelal loopt alles wel synchroon als je het geluid laat afspelen via de plasma speakers.
Maar dit is natuurlijk geen oplossing.

Er zijn sommige receivers op de markt waarbij je een vertraging kan instellen voor precies dit
soort vervelende plasma's.
De enige oplossing die ik weet is een plasma scherm kopen die niet dit soort problemen heeft.
Pagina: 1