Verbruik systeem

Pagina: 1
Acties:

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hey allemaal.

Ik heb hier een server(tje) draaien dat diend als IRC en printer bak maar ik vroeg me af wat dit nou zou verbruiken. Heb altijd mijn eigen workstation / game pc hiervoor laten draaien maar dit ging toch aardig in de knaken lopen. Daarom een ouder systeempje. Het is geen snelheids duivel maar voor dit werk is hij perfect.

De specifications zijn als volgt:

Pentium MMX 200 MHz
4 GB HDD (5400 RPM)
2x 32 SD Ram (100 MHz)
4 MB PCI VGA
3COM 10/100 MBIT NIC
150 Watt PSU

Dit zit in een oude destkop case. Er zitten maar 2 fans in. Een 12 CM als outtake en een 8 CM outtake in de PSU. CPU en moederbord word gekoeld door koelblokjes. Deze blijven ook lekker koud. (Server staat in CV-Ketel hok. Hier is het gemiddeld zo'n 5 á 10 graden.)

Ik weet de precieze specs niet maar dit is toch aardig wat lijkt mij tenminste.

Er is niks overclocked en alles draait op standaard speeds. De printer hangt aan een onboard USB port. Verder is er niks aangesloten. Behalve dus een UTP kabel die voor de internet verbinding zorgt. (En natuurlijk de stroom kabel. Zit aan een geaard stopcontact met overspannings beveiliging.) Bedienen van deze bak gaat dus gewoon via Remote Administrator. Zelf had ik in gedachten dat dit ding zo'n 150 Watt in totaal eet. Maar ik kan het dus ook compleet mis hebben. Meeste tijd is hij tussen de 0 en 15 % idle. Alleen met Remote Administrator aan wil dit wel eens hoog opvliegen. Naar de 80 / 90 / 100 % maar dit is maar een enkele keer per week.

Alvast heel erg bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door TommyGun op 16-12-2004 18:36 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Koop bij de LIDL een el-cheapo vermogen meter en meet het door zou ik zeggen.

Of tik een oude kWh meter ergens op de kop en sluit deze aan.

Dit heb ik zelf ook gedaan met twee servertjes van mij. Die gebruiken ongeveer 40W p/s ( p4 1700 )

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Dan zit ik wel erg hoog met 150 Watt...

Maar die metertjes kosten aardig wat geloof ik. Zijn idd wel handig. Wil mijn eigen bak ook wel eens meten. (Kwam geloof ik op 1 Euro per dag aan stroom als ie 24/7 draait.) Maar dat terzeide, ik zal wel eens rond neuzen bij Praxis / Gamma en meer van die bouwmarkt winkels. Bedankt voor de tip iig.

Edit; Aha bij de Lidl. Ja die dingen zijn niet zo duur dus v/d week maar een halen.

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 16-12-2004 18:38 ]

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ff gek van mij. je mag dan wel een 150W PSU hebben. Die gebruik je NOOIT 100%. 150W is het max vermogen wat hij kan leveren. Dit doet hij praktisch nooit.

In die servers zitten 250W voedingen (HP). Die dus gemiddeld 40W trekken ( precies 1kWh per server per dag in mijn geval :P )

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Nee misschien ook iets te ruig geschat.

Specs van de site van Dell;
DELL Dimension XPS M200S

200 Mhz Pentium with MMX technology, 4.3GB, 64 MB SDRAM, 512K cache, 56K modem, ethernet ports, home networkable,, System also includes High quality SDRAM, not EDO RAM, in this system. Will throw in microphone. System has 1 5.25" and 2 3.5" bays for multiple upgrades to enhance this awesome system. Has multiple ports including parallel, USB for printers, zip drives, etc.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

TweakingPro schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:33:
. (Server staat in CV-Ketel hok. Hier is het gemiddeld zo'n 5 á 10 graden.)
Dat is erg koud gemiddeld genomen hoor. In de zomer ook dan? Staat er een airco te loeien ofzo?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Is op zolder he. Dak raampje staat zo'n 10 CM open. En nee niet in de zomer hoor. Maar nu (vooral 's nachts) is die temperatuur zeer koud daarbinnen. (Foto's volgen nog wel. Geen batterijen voor digi cam.)

[ Voor 23% gewijzigd door TommyGun op 16-12-2004 19:19 ]

Verwijderd

TweakingPro schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:44:
Maar nu (vooral 's nachts) is die temperatuur zeer koud daarbinnen.
pas op dat de temperatuursverschillen niet te groot worden..
koud of warm is niet zo'n probleem zolang het niet te extreem is...
je pc vind het minder leuk als binnen een uur de temp 15 graden stijgt bijvoorbeeld ;)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Kan me eerlijk gezegd niet zo veel schelen. Dan haal ik er gewoon nog eentje bij "Het Goed" voor een paar knaken :P Ik vindt 't al knap dat ie al een dikke maand werkt zonder errors / crashes e.d met Windows XP Pro :Y) (Aub geen OS discussie).

Pagina: 1