Adobe Premiere Pro=> problemen met exporteren naar dvd

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben bezig met dvd's te exporteren naar dvd vanuit adobe premiere pro. Hierbij loop ik tegen diverse problemen aan, waarvan één echt irritant is: de gebrande dvd is niet compatibel met de meeste dvd spelers. Panasonic dvd spelers slikken ze wel, maar een hoop andere dvd spelers niet (kan helaas geen merken en dat soort zaken noemen).

De volgende settings gebruik ik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Video Summary:
Codec: MainConcept MPEG Video
Quality: 5.00 (high quality)
TV Standard: PAL
Aspect Ratio: 4:3
Frame Rate: 25 fps
Program Sequence: Interlaced
Field Order: Lower
Bitrate Encoding: VBR
Encoding Passes: Two
Target Bitrate (Mbps): 4.0000 (low quality)
Maximum Bitrate (Mbps): 7.0000 (high quality)
Minimum Bitrate (Mbps): 1.5000 (low quality)
M Frames: 3
N Frames: 12

Audio Summary:
Codec: PCM Audio
Sample Rate: 48 kHz

Tot nu toe heb ik het volgende geprobeerd:
De verschillende opties in premiere proberen (helaas had dit niet het gewenste effect, want op den duur was ik zelfs het geluid kwijt)
Zoeken op de woorden hier op GoT: premiere dvd
http://www.videohelp.com/ bekeken (die hierboven geposte settings leken mij niet verkeerd na vergelijken van dat http://www.videohelp.com/dvd deel.

Wat ik nog wil proberen, mijn laptop via firewire aan de panasonic dvd recorder op school hangen en dan die dvd recorder laten branden.

Ik hoop dat ik hiermee genoeg info heb verschaft en dat iemand mij op dat ene domme ding kan wijzen waarom dit nog niet succesvol is.

edit: met bovenstaande settings, speelt de dvd op mijn MCE pc met een aopen dvd speler wel af, maar geen geluid.... 8)7 lijkt me niet logisch dat een in pc gebrande dvd in een andere pc niet goed afspeelt

[ Voor 7% gewijzigd door jevn op 16-12-2004 19:38 . Reden: aanvulling ]

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Je kan in dit geval denk ik het beste verschillende programma's apart gebruiken.
Je kan met premiere neem ik aan je geluid indelen als verschillende codecs...
- Dolby Digital = AC3 codec
- PCM
andere weet ik niet, maar pcm wordt ondersteund door vrijwel alle dvd spelers. Dolby digital moet je maar net kunnen ondersteunen. Mijn dvd speler ondersteunt het dus wel maar moet dan met je m wel eerst op Dolby Digital zetten. 8)7

anyway, ik raad je het programma DVD Shrink aan. Daarmee kan je je dvd eventueel (zonder al te veel kwaliteitsverlies) compresseren zodat ie op een gehele dvd past.

Succes :)

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 21:26
FireArrow, Dvdshrink heeft volgens mij heel weinig te maken met datgene wat de TS wil...

Jevn, waarom denk je dat het probleem zich in Adobe Premiere bevindt? Welke instellingen je ook gebruikt bij degene die je opsomt, je zou eigenlijk altijd een dvd compatible video moeten krijgen...

Ik zou eerder denk aan problemen met de dvd media. Misschien brand je bijvoorbeeld op een dvd+r, die Panasonic dvd spelers wel afspelen, maar andere dvd spelers niet. Is dit zo, probeer dan eens bitsetting te gebruiken, brand het op een dvd-r of probeer een andere merk schijfjes.

Het zou ook in het authoren of branden kunnen zitten. Of doe je dit ook met Premiere?

Dat het geluid het niet doet bij afspelen op de PC is wel heel vreemd. Daar kan ik zo geen verklaring voor vinden.

• jevn
  • Niet online
KingRoad schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 07:14:
FireArrow, Dvdshrink heeft volgens mij heel weinig te maken met datgene wat de TS wil...

Jevn, waarom denk je dat het probleem zich in Adobe Premiere bevindt? Welke instellingen je ook gebruikt bij degene die je opsomt, je zou eigenlijk altijd een dvd compatible video moeten krijgen...
Ja, dat klopt, want al die verschillende soorten bestanden (.vob etc) die op bv een gekochte dvd staan, staan ook op mijn home made dvd.
Ik zou eerder denk aan problemen met de dvd media. Misschien brand je bijvoorbeeld op een dvd+r, die Panasonic dvd spelers wel afspelen, maar andere dvd spelers niet. Is dit zo, probeer dan eens bitsetting te gebruiken, brand het op een dvd-r of probeer een andere merk schijfjes.
Ik gebruik Bulkpaq dvd's, 4xspeed DVD-R (generation 4)
Het zou ook in het authoren of branden kunnen zitten. Of doe je dit ook met Premiere?
Ja, ik doe alles met premiere. Dus zodra het project klaar is, ga ik hem renderen en dan exporteren naar dvd. Er komt dus geen ander programma aan te pas. Ik heb al wel geprobeerd om het met Nero te branden, maar ook dat had geen resultaat => waar het daar vastliep, moet ik nog eens uitproberen, kan ik inhoudelijk niets over zeggen.
Dat het geluid het niet doet bij afspelen op de PC is wel heel vreemd. Daar kan ik zo geen verklaring voor vinden.
Dat het geluid het op die panasonic dvd speler het niet deed had met de reactie van Firearrow te maken, ik daar eens mpeg2 voor gekozen ipv de pcm (was even onder de indruk dat daar mijn problemen uit voortkwamen. Heb dus gister weer eentje met pcm gebrand, die deed het wel op die panasonic, MAAR idd niet op die andere pc in géén van beide dvd stations (1 is een aopen dvd rewriter).

Een optie is dus wel premiere laten exporteren naar een mpeg4 of bv een avi en vervolgens een ander programma laten branden. Wat dan wel een must is, dat deze gebrande dvd dan wel op alle dvd spelers werkt (mits ik dus rekening houd met het dvd+ of dvd- verhaal.

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 21:26
jevn schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:18:

Ik gebruik Bulkpaq dvd's, 4xspeed DVD-R (generation 4)
Dat zijn niet bepaald goede schijfjes. Als je op de volgende link kijkt zie je dat in bijna 50% van de 130 reports de dvd niet afgespeeld werd door de dvd speler!
http://www.videohelp.com/dvdmedia.php?selectmedia=237#comments
Dus volgens mij is het proberen van een ander merk schijfjes (of dvd+r) de moeite waard. Over het algemeen hebben de schijfjes uit de Ritek fabriek een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ja, ik doe alles met premiere. Dus zodra het project klaar is, ga ik hem renderen en dan exporteren naar dvd. Er komt dus geen ander programma aan te pas. Ik heb al wel geprobeerd om het met Nero te branden, maar ook dat had geen resultaat => waar het daar vastliep, moet ik nog eens uitproberen, kan ik inhoudelijk niets over zeggen.
Tja, ik denk nog steeds dat het niet aan Premiere hoeft te liggen. Als de DVD speelt op 1 dvd speler, dan zal de inhoud waarschijnlijk wel ok zijn. Maar goed, je kunt proberen de dvd te authoren en branden met een ander programma. Dat doe ik zelf ook altijd.
Een optie is dus wel premiere laten exporteren naar een mpeg4 of bv een avi en vervolgens een ander programma laten branden. Wat dan wel een must is, dat deze gebrande dvd dan wel op alle dvd spelers werkt (mits ik dus rekening houd met het dvd+ of dvd- verhaal.
Je moet de video dan niet naar mpeg4 of avi exporteren! Die zullen niet afspellen op een normale dvd speler. De rendersettings die je voorheen gebruikte waren prima. Alleen kies je bij exporteren nu niet voor "export to dvd", maar "Adobe Media Encoder". Daarna moet je het verkregen video en audio bestand authoren (in feite mpeg2 en audio omzetten naar dvd indeling (ifo, vob en bup files)), in bijvoorbeeld Adobe Encore, DVD Maestro, TMPGEnc DVD Author of een ander DVD authoringsprogramma. Branden kan vaak ook vanuit zo'n programma, maar je kunt ook bijvoorbeeld Nero gebruiken.

• jevn
  • Niet online
Bedankt, Kingroad en de rest. Die bulkpaq's ga ik dus gewoon gebruiken voor backups e.d. en ik koop voor video dvd's dus een ander spindel.

• Aesculapius
  • Laatst online: 24-08 15:17
De Adobe DVD-export is mijn inziens nogal buggy; de fool-proof methode die tot nu toe altijd bij mij heeft gewerkt: exporteer met Adobe Media Encoder naar straight AVI of MPEG2 en gooi dat bestand dan in Adobe Encore DVD. Even een timeline ervoor aanmaken en klaar; dat ding speelt bijna gegarandeerd af !

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Pagina: 1