Toon posts:

Hoeveel email kan Outlook herbergen?

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb nu 16.383 eails in mijn inbox, is dat het maximum van Outlook, kan hij niet meer hebben.
Ik kan geen emails meer ontvangen, hij geeft een melding dat het niet gelukt is. Zodra ik één email wis, komt er weer eentje bij.

Als het zijn limiet is, hoe kan dan toch nog handig gebruik maken van het archief? Kan ik dan 2 PST bestanden naast elkaar open houden?

Ik ben tevens benieuwd waarom er eventueel een grens aan zit. Een database kan tenslote veel groter zijn.

• Magic798
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 16:18
16.384 = 2^14 :)

De variabele die het aantal mailtjes bijhoudt is waarschijnlijk dus 14 bits.

Of je twee PST-bestanden tegelijk kunt gebruiken weet ik niet, maar bovenstaande lijkt me iig een logische oorzaak van de limiet.

[ Voor 4% gewijzigd door Magic798 op 16-12-2004 18:27 ]

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 14:10
Een PST file in outlook 2003 mag een TB groot zijn geloof ik.
Edit:
33 TB zelfs!
http://expertanswercenter...9,sid63_gci988037,00.html

[ Voor 50% gewijzigd door Tijsje op 16-12-2004 18:32 ]

• verba092
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-03 11:13
Je kan twee PST-bestanden tegelijk gebruiken binnen Outlook. Ik ken mensen die er één PST-bestand per jaar op na houden.

http://www.tweakers.net/gallery/71604/sys

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tijsje schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:29:
Een PST file in outlook 2003 mag een TB groot zijn geloof ik.
google is your friend:

# In all versions of Outlook (see important note below for versions of Outlook prior to Outlook 2002) the maximum size of a Personal Folder (PST) is 2G. If you go over this limit the PST file will become permanently corrupt and you will lose everything in the PST. Information Technology cannot recover corrupted PSTs. Even though Microsoft allows a 2G PST file, this is not a practical file size to work with, and we strongly advise you to break your PST files into smaller, more manageable chunks by using multiple PSTs.

# Personal Folders (PST) in versions of Outlook prior to Outlook 2002 have a limitation of 16,383 items. If you go over this limit the PST file will become permanently corrupt and you will lose everything in the PST. Information Technology cannot recover corrupted PSTs. There is an option for upgrading to large tables that you can enable to allow you to go over the 16,383 item limit:
On the Tools menu, click Services.
Click to select the Personal Folders service, and click Properties.
On the General tab, click to select the "Allow upgrade to large tables" check box.
Click OK.

bron: http://www.uwsp.edu/it/exchange/FAQs/faqpersonalfolders.htm

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Eerst de archive functie gebruiken, maakt een archive.pst aan en vervolgens importeren in een folder "Archive Folders".

In Outlook 2000 is dit een van de meeste vage bewerkingen die er bestaat imho. Iedere keer moet ik zelf het wiel weer uitvinden.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Office is software, en dus verplaats ik je topic even. Windows Operating Systems > Software Algemeen :)

Welke versie van Outlook gebruik je?

[ Voor 13% gewijzigd door sanfranjake op 16-12-2004 18:42 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
In 2003 wordt de Archive folder automatisch weer in je navigation pane geplaatst... Ze gaan heus wel vooruit bij MS... :)

Greetz MrBaaco

Verwijderd

bestand -> openen -> outlook gegevens bestand Dit kan al vanaf Outlook 2000, misschien zelfs ook al oudere versies. Je kunt de archief functie gebruiken, of handmatig reorganiseren en je mails verspreiden over meerdere pst bestanden.

Een nieuw pst bestand maak je zo aan: bestand -> nieuw -> outlook gegevens bestand

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
zeer verhelderend.

Ik werk met versie 2000 van het MS Office 2000 pakket.

De limiet is dus 16383 emails, ongeacht de versie. In dat geval zal ik een tweede pst bestand aanmaken
Pagina: 1