Toon posts:

NFS U 2 LAN over Internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat veel mensen hier wel geintereseert in zijn, aangezien je GEEN legale key nodig hebt. Het is gewoon mogelijk om via VPN tunnels te spelen, maar als je meerdere players wilt laten connecten word dit al snel een probleem :)...

Benodigheden:

- Goede Internet verbinding ( en ik bedoel hier geen ADSL lite of iets in die richting mee)
- 1 Windows 2000 / 2003 Server ( Ik gebruik zelf 2003) Met 2 netwerk kaarten
- 1 Workstation ( gewoon je eigen pc waar je NFS op speelt)
- Luie vrienden ... ( Ik zal niet zeggen dat ik al die tijd alleen heb ligge klote maar echt geholpe hebbe ze me nu ook weer niet :P
- Geduld ???

Anyzwayz to the point....

First de IP instellingen van de server controleren.

Netwerkkaart 1 (verbonden met internet)

Normale IP instellingen die je gebruikt voor internet ( dit is meestal automatisch toegewezen).

Netwerkkaart 2 (verbonden met je interne netwerk)

Je stelt hier een statisch ip adres in:

Ip 192.168.0.X
sub 255.255.255.0

Belangrijk is dat je GEEN gateway invult (Ik heb ook geen DNS ingestelt.)

Vervolgens

Ik ga er vanuit dat de Windows 2003 server geconfigureerd is en deze met DMZ (als je een router gebruikt). On de het configuratie scherm vind je een map administrative tools. Hierin vind je de service Routing and Remote Access. Open deze :P. In RARS (routing and remote access) kun je rechts klikken op server > add server. Je kiest nu Deze computer. Als het goed is zie je nu je Server in de lijst staan. Rechts klikken op deze server > Configure and enable routing and remote access. Je krijgt nu een wizard te zien. In deze wizard moet je aangeven dat je een VPN + NAT wilt maken ( 3e bolletje bij mij). Ik maak hier geen gebruik van een firewall dus ik heb in het scherm waar je moet selecteren welke adapter er met internet verbind dit vinkje uitgezet. De rest is gewoon next klikken, default instellingen zijn goed. ( Je server gaat dan DHCP draaien... voor mensen die dit niet snappen: IP adressen uitdelen). Voltooi de wizard, je ziet nu dat de RARS serivce word ingeschakeld. In de lijst krijg je nu weer een hoop items erbij.

De standaard instellingen zijn goed om NFS te spelen, ik ga hier dan ook niet dieper op in. (Dit omdat ik simpel weg geen zin heb om 3 bladzijde info te type, met zeurende vrouwen op msn ect ect.)

Inbel accounts

Je vrienden die mee willen game moeten natuurlijk een account hebben om op in te bellen.
Rechtknop op deze computer > beheren > lokale gebruikers en groepen > rechterknop op gebruikers en dan een nieuwe gebruiker toevoegen. nadat je alles ingevoert hebt zie je de gebruiker in de rechterlijst tussen alle gebruikers staan.rechtermuisknop op deze gebruiker > eigenschappen. Ga naar het tabblad Inbellen (Engels Dial in) Zorg dat bij VPN de gebruiker mag inbellen.

Client pc`s

Ok de server is nu goed, we gaan nu verder met de clients. Ik ga uit van een Windows xp pro machine met SP 2. Ik weet niet in hoevere dit verschilt met andere versies.
Ga via het configuratie scherm naar Netwerkverbindingen. Klik op een nieuwe verbinding maken. Bij de bolletjes klik je op Verbinding met mijn werk maken. ( 2e bolletje bij mij), Kies voor een VPN verbinding. Vul een bedrijfsnaam in, en het EXTERNE ip aders van je server. ( Dit is dus gewoon je internet ip adres. www.watismijnip.nl voor als je het niet weet.) Voltooi de wizard.
Voordat je overhaast gaat inbellen, en je verbinding eruit laat knallen is het mischien verstandig om eerst een vinkje uit te zetten. Je vind deze onder eigenschappen van de VPN verbinding > netwerk > eigenschappen > geadvanceerd. Als het goed is staad hier standaard gateway in extern netwerk gebruiken. Vink deze af.
Ok nu zou je moeten kunnen inbellen naar de server pc. De server kan dit controleren bij RARS onder het kopje: Remote Access Clients. Je moet een IP adres krijgen in de range van de server en elkaar pingen op dit adres zou mogelijk moeten zijn.

Het accepteren van verbindingen.

Voeg weer een nieuwe verbinding toe. Bij het bolletjes scherm pak je nu: Een geadvanceerde verbinding instellen. (laatste bolletje bij mij), vervolgens binnenkomende verbindingen accepteren. Sta VPN verbindingen toe. Je komt nu in een lijst met gebruikers. Maak een account aan waarop de Server pc kan inbellen. In het volgende scherm kom je bij de IP instelligen. Klik op eigenschappen van TCP /IP. Zet een paar IP adressen open in jouw range die de server kan gebruiken. Bellers moeten ook toegang krijgen op het LAN. Voltooi de wizzard

Workstation waar NFS U 2 Lanserver op gehost word

Ok nu komt het vage werk, iets wat ik ook nog niet precies heb uitgevonden... maar het schijnt toch te werken. Je maakt hier ook een VPN verbinding op aan op dezelfde wijze als de Client pc`s, met het enigste verschil dat je ipv het adres van jezelf het IP adres van de client ingeeft (Zijn extern internet adres, dus niet dat van de VPN. ) Let erop dat je een inbel account nodig heb op de ander zijn pc. Dit is als het goed is al aangemaakt bij het instellen van de client pc. Maak naar iedereen een VPN verbinding die mee wilt doen.

LET THE FUN BEGIN

Ok nu komt het echte race gedeelte. We gaan NFS U 2 opstarten. Zorg dat de workstation pc een LAN server host. Clients pcs moeten dan kunnen volgen. Zodra de client pcs geconnect zijn na de lobby kan je met alt tab even terug naar windows switche ( windows toets+ d werkt ook). Disconnect de VPN verbindingen van die clients die in de lobby zitten. (als het goed is zullen de clients gewoon in de lobby blijven). Als server kan je geen game create. Dit moet een client doen. (waarom weet ik ook niet, bij mij werkt ut alleen zo). Als een client een game gecreate heeft moet je deze kunnen joine en dan kun je ook daadwerkelijk gaan spelen.

Dit hele verhaal werkt bij mij, het is untested op andere pc`s dus ik weet niet 100 % of het echt gaat werken. Laat ff een berichtje achter als je dit getest hebt met eventuele uitslagen.

Troubleshoot

- Zorg dat je allemaal in een andere IP range zit, dus als er 2 ranges 192.168.0.X zijn dan werkt dit niet. Maak bv 1 192.168.1.X
- mocht ik nog meer dinge tegenkomen die fout kunnen gaan dan plaats ik deze hier.

Voor meer vragen kun je me mailen. Ook zal ik deze post in de gate houwe om de results te zien en eventuele vrage te beantwoorden ;)

SUC6 ermee gr Morp

PS. ik houw me niet aansprakelijk voor dinge die mis kunnen gaan ;) Ik ben ook niet verandwoordelijk voor internet verbindingen die ermee ophouwe ect ect.

Linkje naar een tekening: http://home.planet.nl/~hause018/vpn.JPG

• PhoDB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-08 06:03
you're the man man! thnx en het werkt zeg ik je! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
neonlite schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:07:
you're the man man! thnx en het werkt zeg ik je! _/-\o_
DANKJE neonlampje :P maruh was jij niet 1 van mijn luie vriende :P

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:35
:D ben ik wel een van die luie vrienden? Maarja ik heb een reden vertel ik je nog wel ga ik niet op GoT zetten...

• PhoDB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-08 06:03
uhh... het werkt eindelijk en daar blijft het bij!
btw met sabba G was t nie gelukt! :X

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:35
neonlite schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:11:
uhh... het werkt eindelijk en daar blijft het bij!
btw met sabba G was t nie gelukt! :X
Dit lijkt wel haast een privé topic; net alsof alle GoTters weten wie Sabba G is :P
Pagina: 1