Verkapte troll of niet?

Pagina: 1
Acties:

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Topicstarter
Ik ben een beetje dit draadje aan het doorlezen, en er zitten toch een paar echte trolls tussen, deze ook maar gelijk wat puntjes tegen aangegooid. Alleen ben ik nog aan het twijfelen over deze reactie. Hij noemt Bush een idioot omdat deze met zijn hond praat.
edit:
Wat voorbeeldjes van (IMO) terechte -1 trolls.
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1197266
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1197178
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1197180
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1197205
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1197243

[ Voor 38% gewijzigd door pasta op 16-12-2004 17:59 ]

Signature

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

pasta schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:53:
Hij noemt Bush een idioot omdat deze met zijn hond praat.
Domme argumentatie, lijkt mij, vooral dat "bron: kerstspotje van RTL" gaat er hooguit voor zorgen dat 'ie uitgelachen wordt :X

Ik zou je d'r geen zorgen over maken; als 'ie boven de +2 uitkomt geef je maar een brul want hoger horen grappen (bedoeld of onbedoeld) niet :)
edit:
Wat voorbeeldjes van (IMO) terechte -1 trolls.
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1197205
Deze heb ik even op -2 gezet, aan doodschieten doen we hier niet. Gepaste actie wordt uitgezocht.
edit:
Reactie gewijzigd, user gemailed, teruggezet op -1.

Van deze snap ik de troll trouwens niet, wil je die toelichten?

[ Voor 8% gewijzigd door Rataplan op 16-12-2004 19:30 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Topicstarter
Rataplan schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:26:
[...]
Domme argumentatie, lijkt mij, vooral dat "bron: kerstspotje van RTL" gaat er hooguit voor zorgen dat 'ie uitgelachen wordt :X

Ik zou je d'r geen zorgen over maken; als 'ie boven de +2 uitkomt geef je maar een brul want hoger horen grappen (bedoeld of onbedoeld) niet :)

[...]
Deze heb ik even op -2 gezet, aan doodschieten doen we hier niet.
Van deze snap ik de troll trouwens niet, wil je die toelichten?
Hmm, die heeft hem ge-edit, de eerdere versie was een iets grotere troll. Nu is alleen nog de eerste regel een troll, maar de rest van het bericht is nu wel goed. :)

[ Voor 4% gewijzigd door pasta op 16-12-2004 18:28 ]

Signature

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Vraaag niet aan mij om een mening, zo dom heb ik de VS nog niet meegemaakt. Indien die zakken niet zoiets kunnen 'vragen' of de EU ze asjeblieft uit wil zetten, is wel duidelijk hoe de VS over de EU momenteel nadenkt.

Vraag is ei'k meer wat zo'n bericht op de FP doet... of liever gezegd, wat voor reacties verwacht je dan?

* Delerium pleit nog steeds voor een max +2-topicdingetje zodat alleen FPA's en PM's de werkelijk inzichtvolle erbovenuit kunnen tillen.

En Bush verdient TBS in Scheveningen.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ecteinascidin schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:00:
Vraaag niet aan mij om een mening, zo dom heb ik de VS nog niet meegemaakt.
Mwah, tweemaal Bush verkiezen vind ik wel een behoorlijke concurrent :)
* Rataplan pleit nog steeds voor een max +2-topicdingetje zodat alleen FPA's en PM's de werkelijk inzichtvolle erbovenuit kunnen tillen.
Alsjeblieft niet - dan *moeten* we alles lezen :X
No argument here. None whatsoever.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

💀 too old to die young

Goede edit-actie Rataplan (ook al mag je daar best wel het fraaie kader voor gebruiken hoor :* ).

@Ecteinascidin: Mijn vriend is het ook niet, maar we moeten niet uit het oog verliezen dat Amerikanen een hele andere manier van met elkaar omgaan hebben dan ons nuchtere Hollanders. In onze beleving doet Bush erg overdreven, maar afaik is dat een normale manier van hoe ze daar met elkaar omgaan.
En laten we wel wezen, GB is toch hooguit een stroman/spokesman van degenen die achter hem staan?
(of ben ik nu naief?)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

botoo schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:47:
(ook al mag je daar best wel het fraaie kader voor gebruiken hoor :* ).
Teveel eer ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Rataplan op 16-12-2004 19:54 ]

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

botoo schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:47:
Goede edit-actie Rataplan (ook al mag je daar best wel het fraaie kader voor gebruiken hoor :* ).

@Ecteinascidin: Mijn vriend is het ook niet, maar we moeten niet uit het oog verliezen dat Amerikanen een hele andere manier van met elkaar omgaan hebben dan ons nuchtere Hollanders. In onze beleving doet Bush erg overdreven, maar afaik is dat een normale manier van hoe ze daar met elkaar omgaan.
En laten we wel wezen, GB is toch hooguit een stroman/spokesman van degenen die achter hem staan?
(of ben ik nu naief?)
Ja, maar wat is een troll? Ik bedoel, die Bush maakt het er toch ook naar om afgezeken te worden? Ik geef toe dat je geen woordkeuze wil toelaten die gewoon als geflame de boeken in hoort te gaan, maar inzake Bush kom je wel dichtbij.

Extreem en niet gecorreleerd voorbeeld: Indien ik Hitler een dikke luk, debiel en crimineel vind en al dan niet voor geflame, dan is dat namelijk wel geaccepteerd geflame.
* Delerium pakt ff die dit makkelijke voorbeeld, niet om Bush te vergelijken want Bush is 'gewoon' dom.

Een reply dat normaal als troll zou doorgaan is nog ontopic ook. Sterker nog, de argumenten staan gewoon in de nieuwspost zelf, namelijk dat Bush de baas wil spelen zonder overleg, wat IMHO gewoon een motie van wantrouwen is. Dus dit is een raar topic.
* Delerium wilt dus ei'k een andere nieuwspost, want dit is +4 scoren met een troll.

Indien ik mijn beste vriend ga vragen of ik zijn PIN mag hebben om te zien of 'ie niet iets vreemd koopt dat ik niet leuk vind, of dat ik de sleutel van zijn huis eis om onverwacht langs te kunnen komen om te zien of mijn vriendin niet bij hem in bed ligt .... who needs enemies with such friends.

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Ecteinascidin schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:00:
Vraaag niet aan mij om een mening, zo dom heb ik de VS nog niet meegemaakt. Indien die zakken niet zoiets kunnen 'vragen' of de EU ze asjeblieft uit wil zetten, is wel duidelijk hoe de VS over de EU momenteel nadenkt.

Kijk da's nog eens een powermod met ballen, meer dan de kerstballen van J.P. waar iemand anders over schreef in de thread _/-\o_

Beam this message up, Scottie!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ecteinascidin schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:18:
Ja, maar wat is een troll? Ik bedoel, die Bush maakt het er toch ook naar om afgezeken te worden?
Ik wil hier twee meningen over kwijt.

Het ene is dat mensen het er *nooit* zelf naar maken om afgezeken te worden. Bestreden, tegengesproken, alles goed en wel maar als jij een andere mening hebt - zelfs als die mening zo stompzinnig is als die van Bush lijkt te zijn (want het blijft een politicus en die verdienen hun brood niet primair met de waarheid spreken) - en je krijgt er niet meer dan urine uit, dan ga je je maar ergens anders mee bezig houden. Flamen is fout, punt. Doe er wat nuttigs aan (stemhokje, ik weet dat het weinig bevredigend is) of zoek een andere tijdsbesteding. Het is me onder meer in een paar LA-draadjes duidelijk geworden dat er mensen zijn die hier anders over denken (de vieze vuile k.... whoops :)) maar wat mij betreft heb je altijd een alternatief.

Het andere is dat als er legitiem afzeiken bestaat (which doesn't), het niet aan ons is om te bepalen wie daar wel of niet voor in aanmerking komt. Ik ben momenteel geneigd om te zeggen dat als iemand post dat Hitler een k******m******* is, dat gewoon als troll behandeld dient te worden. Dat weten we namelijk zo ook wel. Zelfde geldt voor Bush: ja, volgens mij is het ook een dolle debiel, en nee: dat hoeft door niemand herhaald te worden; al was het maar om wat Botoo aangeeft: als Bush echt zo intelligent is als 'ie overkomt, is de kans nul dat hij persoonlijk voor dit soort plannen verantwoordelijk kan worden gehouden; waarmee de hele schuldvraag overbodig is en flamen om een tweede reden als onredelijk aangemerkt moet worden: de man *kan* er ook helemaal niks aan doen.

Toen ik een paar weken terug de sexuele functionaliteit van een stofzuiger als inzichtvol verdedigde had ik al het idee dat ik niet dieper meer kon zinken. Boy, was I wrong :)

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Rataplan schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:54:
[...]
Ik wil hier twee meningen over kwijt.

Het ene is dat mensen het er *nooit* zelf naar maken om afgezeken te worden. Bestreden, tegengesproken, alles goed en wel maar als jij een andere mening hebt - zelfs als die mening zo stompzinnig is als die van Bush lijkt te zijn (want het blijft een politicus en die verdienen hun brood niet primair met de waarheid spreken) - en je krijgt er niet meer dan urine uit, dan ga je je maar ergens anders mee bezig houden. Flamen is fout, punt. Doe er wat nuttigs aan (stemhokje, ik weet dat het weinig bevredigend is) of zoek een andere tijdsbesteding. Het is me onder meer in een paar LA-draadjes duidelijk geworden dat er mensen zijn die hier anders over denken (de vieze vuile k.... whoops :)) maar wat mij betreft heb je altijd een alternatief.

Het andere is dat als er legitiem afzeiken bestaat (which doesn't), het niet aan ons is om te bepalen wie daar wel of niet voor in aanmerking komt. Ik ben momenteel geneigd om te zeggen dat als iemand post dat Hitler een k******m******* is, dat gewoon als troll behandeld dient te worden. Dat weten we namelijk zo ook wel. Zelfde geldt voor Bush: ja, volgens mij is het ook een dolle debiel, en nee: dat hoeft door niemand herhaald te worden; al was het maar om wat Botoo aangeeft: als Bush echt zo intelligent is als 'ie overkomt, is de kans nul dat hij persoonlijk voor dit soort plannen verantwoordelijk kan worden gehouden; waarmee de hele schuldvraag overbodig is en flamen om een tweede reden als onredelijk aangemerkt moet worden: de man *kan* er ook helemaal niks aan doen.

Toen ik een paar weken terug de sexuele functionaliteit van een stofzuiger als inzichtvol verdedigde had ik al het idee dat ik niet dieper meer kon zinken. Boy, was I wrong :)
'als Bush echt zo intelligent is als 'ie overkomt, is de kans nul dat hij persoonlijk voor dit soort plannen verantwoordelijk kan worden gehouden; waarmee de hele schuldvraag overbodig is'
'De man kan er niks aan doen'

Je praat hier wel over een wereld leider, als ie b.v. de derde wereld oorlog start zeggen we dan ook 'de man kon er niks aan doen hij is niet wijzer?' het is zielig dat zulke mensen in zo'n machtig land worden gekozen en herkozen 8 jaar !!! en dan kun je hem niet persoonlijk verantwoordelijk houden ook nog? rare analyse

Beam this message up, Scottie!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Mauridia schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:48:
Kijk da's nog eens een powermod met ballen
_/-\o_
Nee, dat is een Powermod met een mening!
Een mening hebben we allemaal wel, en dat mag, maar op de FP zijn de Powermods eunuchs en dienen onpartijdig en objectief te zijn (waarmee ik niet zeg dat Ect. niet objectief is op de FP).

* botoo kan zich wel vinden in het statement van iemand ^^^ die zich bezighoud met de sexuele functionaliteit van een stofzuiger . . .
:D :P

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Mauridia schreef op donderdag 16 december 2004 @ 21:09:
Je praat hier wel over een wereld leider, als ie b.v. de derde wereld oorlog start zeggen we dan ook 'de man kon er niks aan doen hij is niet wijzer?' het is zielig dat zulke mensen in zo'n machtig land worden gekozen en herkozen 8 jaar !!! en dan kun je hem niet persoonlijk verantwoordelijk houden ook nog? rare analyse
Als mijn vermoeden hieromtrent klopt dan *kan* Bush de derde wereldoorlog helemaal niet starten, dus nee, dan moet je 'm ook niet verantwoordelijk houden. Cause and effect :)

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

IMO is het heel simpel. Geleuter over het verdienen van een nekschot hoort, ongeacht de te executeren persoon, niet op standaardniveau zichtbaar op de frontpage van T.net thuis.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb maar eens flink wat Troll, Overbodig en Off-topic beoordelingen over deze draad uitgestort. Opmerkelijk is ook deze reactie. Ik vind hem +1 of +2 Grappig (troll valt ook te verdedigen), maar waarom nou acht mensen hem Inzichtvol vonden :?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Beetje flauw, maar zelfs ik kan de grappige kant er wel van inzien (+1 grappig welteverstaan!!! :+) en aangezien verdere moderaties niet veel meer doen (minder dan 0.1) kan je 'm wmb wel gelijk rechtzetten.

inzichtvol, pffff, 1+1=2 is zeker ook inzichtvol, of informatief, of behulpzaam :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
+1 Grappig dan maar, done.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Het zal de wederkerigheid wel zijn: Bush satellietje uitschakelen, dan ik Bush uitschakelen. Een inzichtvol geconstrueerde grap dus :) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mauridia schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:48:
[...]
Kijk da's nog eens een powermod met ballen, meer dan de kerstballen van J.P. waar iemand anders over schreef in de thread _/-\o_
Ja, maar da's dus een mening, en het zal nog wel een tijdje duren voordat ik op mening ga modden op de FP. Indien ik er echt iets anders van vind, dan mod ik gewoon niet. Maar meestal schakel ik die creatieve hersendelen uit en beoordeel ik de reactie gewoon. En ja, dan is een troll een troll.

* Delerium flamed daarom liever in TMF.
Maar over Bush is allang geen eer meer te halen, wel heb ik steeds meer de neiging om iedere Yank op z'n bek te slaan. Ik kom dan wel alleen anti-Bush Yankees tegen (Republikeinen komen de grens niet over?) en toch is Bush gewoon gekozen incl alle rotzooi eromheen. En Bush doodwensen is ook niet slim, want z'n reserve is dan weliswaar niet dom, maar dat is nu juist de echte bad-guy in het witte huis.

* Delerium denkt dat het probleem binnen 10 jaar is opgelost.
Maar dan bestaat er ook geen VS meer...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Bush is gewoon de exponent van een dom geworden/gemaakt land. Wij kunnen beter ons best doen niet in alles de VS na te willen doen, want we raken al een aardig eind op dezelfde koers.

/laten verleiden
Pagina: 1