zou dit samen werken?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Lo allemaal,

Ik sta op het punt een nieuwe game pc te kopen, nu als moederbord zou ik dan gaan voor:
Een gigabyte GA-8AENXP-D zie:
http://www.gigabyte.com.t.../Products_GA-8AENXP-D.htm en voor geheugen wou ik dan corsair xms 2 nemen:
http://www.corsairmemory.com/corsair/xms2.html de eerste (
TWIN2X1024-5400C4PRO ) nu weet ik niet of mn mobo die RAM wel kan volgen, iemand die dat wel weet te zeggen, en hoe kom je het te weten (voor in het vervolg :p)

Verwijderd

PMG FAQ

kan je allemaal hier vinden

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Had ik al gelezen wel toch dit stuk:

Kan ik het geheugen op een lagere snelheid laten draaien?

Ja, dat kan Ze zijn allemaal backwards compatible qua snelheid. De snelheid/latencies waaronder de geheugenreepjes worden verkocht zijn in principe eigenlijk gewoon de "gegarandeerde maximumsnelheden". Alles daaronder zal gewoon werken, maar bij alles daarboven zal de fabrikant geen garanties geven wanneer je problemen ermee ondervindt.

Dus als ik het goed begrijp is de snelheid van mn RAM 540 en kan mn mobo slechts 533 aan, als ik dan het ram erop inplug zal die automatisch? de snelheid verlage tot het maximum van mijn mobo

Verwijderd

op de site van het moederbord staat:
Dual Channel DDR2 533 Memory Architecture with ECC Support
The new DDR2 main memory architecture delivers maximum bandwidth of 8.5GB/s in dual channel mode, providing highest performance for high memory resource demand applications. ECC ensures data reliability and integrity.
Lijkt mij toch duidelijk :?

edit:
ja dat lukt dus :) Alleen geeft de fabrikant geen garantie als het het niet werkt....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 17:56 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is basic stuff, dicht.

Verder kun je op de website van de mobofabrikant vaak ook terugvinden welke geheugenmodulen "officieel" zijn goedgekeurd voor dit mobo. In ieder geval bij o.a. Asus, bij Gigabyte weet ik dat niet. Maar dat kun je anders wel op hun website vinden.

Dit topic is gesloten.