BTC dvdrw branden brand geen cd's

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:29
ik heb al enige tijd een BTC DVD-RW brander. dvd's branden doet hij best goed. maar de laatste 2 maanden brand hij geen cd-r meer...

wat doet ie:
- je stopt er een lege cd-r in
- hij gaat hard/zach/hard/zach spinnen, windows loopt vast, na 5 minuten loopt windows weer tot dat je gaat kijken wat er in f:\ zit. als je de cd-r eruit haalt is alles weer goed.
als je na die 5 minuten nero aanzet, kun je branden, maar gelijk na 5% loopt alles weer vast, incl. nero, en gaat pas verder als de cd eruit is.

wat heb ik al gedaan:
- nieuwe firmware: niets
- gogoogled, kwam op 2 andere foras terrecht maar daar werd ook geen antwoord gegeven. alleen van die noobs die het probleem niet snapten en zeiden dat de dvd die ze kopieerden misschien wel beveiligd was 8)7 (cd-r branden,.. dvd kopieren... vastlopen... B) )
- gezocht naar nieuwe drivers maar die zjin er niet. het is een BTC dvdrw ide1008 brander en die gebruikt windows drivers.
- bij de secund ide kanaal DMA enabled waar dat mogelijk is.
- verwijderd, opnieuw opstarten, opnieuw installeren --> zelfde probleem

ik denk zelf dat het komt doordat ik winxp SP2 erop het gezet. ik weet dit niet zeker omdat ik in die weken geen cds heb gebrand alleen dvd's. maarja cd's moeten nog steeds gebrand worden dus met alleen dvd branden neem ik geen genoegen.

wat te doen:
- topic openen (done)
- terug naar de winkel, maar deze hebben het zo druk (zeide ze aan de telefoon) dat ik beter volgende week langs kon komen. dan zouden zij hem testen in hun pc, en evt. opsturen. maarja dan ben ik hem weer een paar weken terug :( :|

can u please help me?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
KicK

niemand zeker een idee,.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
ik ken die BTC branders niet dus kan er weinig over zeggen

recentelijk iets aan het systeem ge-edit of geinstallerd?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
het enige wat het zou kunnen zijn denk ik is de windows SP2, maar dat weet ik niet zeker. heb in die tijd geen cdrs gebrand dus weet het ook niet.

nu wil hij ook niet meer mn dvd's branden!! K*T ding. k ga morgen maar terug en wil een nieuwe, en wel snel,..

heb je voor een vermogen breedband internet,
heb je een dvdrw brander,
heb je een stapel veelste dure dvdrs
heb je een dure stroomvretende pc
heb je een breedbeeld + dvd speler

en nog steeds niet een normaal dvdtje kunnen kijken omdat het niet werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
*KICK*

ik dacht, kom laat ik mn topic maar weer eens kicken.

aangezien ik vrijdag 17dec 2004 druk was heb ik hem maandag 20dec terug gebracht naar de winkel, ik had nog garantie, gelukkig maar :)

precies vorige week maandag deze tijd ( maandag 24 januarie 2005 ~16.00) kreeg ik "al" een nieuwe terug.
hij deed het weer prima en kwam als geroepen want mn hdd stond vol etc.

ik heb maandag avond eerst een aldi cd-r gebrand en daarna heb ik 1 dvd gebrand. woensdag nog een dvd en donderdag ook een dvd.
1 cdr
3 dvds

gister (zondag avond) vraagt mijn moeder; "kun je misschien even deze cd kopieren? ". tuurlijk, 4 minuten branden,.......
ik doe er weer een aldi cdr in. leest dat rot hem niet :/ shit happens, andere aldi cdr,.. nog niets, hij doet alsof er niets inzit. ander merk cd, imagion cdr... nog niets :? :| .

andere drivers,.. nothing.
legale originele cd's leest hij nu ook niet meer. alleen nog dvd's.

in andere pc's werktie ook niet.
dit kan natuurlijk toeval zijn, maar ik heb zeker geen recht op een ander merk dvd branden? :?

[offtopic]
koop never nooit niet een btc brander :r [/offtopic[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Je kunt je geld terug krijgen en daarvoor een nieuwe (al dan niet bij dezelfde zaak) brander kopen. Shit happens inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
Exigence schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:36:
Je kunt je geld terug krijgen en daarvoor een nieuwe (al dan niet bij dezelfde zaak) brander kopen. Shit happens inderdaad :)
is dat bij iedere zaak standaard zo, of slechts bij enkele winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 20:04

OMD

Heb exact hetzelfde probleem met een BenQ brander... om gek van te worden. DVD's branden is prima maar cd's ho maar....

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135744

Ik heb mijn BTC 1108 lekker omgeruild voor een Philips DVD 1640p.
Ik zei in de winkel gewoon dat tie het niet deed en dat ze em opsturen naar de fabriek en dat ik een ander merk wilde omdat ik deze niet vertrouw en dat was bij dynabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
mm, ik zit bij de plaatselijke winkel, en zoals hierboven te lezen, ze zijn niet zo snel/klantvriendelijk.
ik heb ze nu een mailtje gestuurd met de vraag of ik hem voor een ander merk kan omruilen.
Pagina: 1