Toon posts:

Zoek een snelle en super stille nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe professioneel audio. Werk met RME Hammerfall geluidskaart en een Matrox G400 voor dual monitor setup. Wil graag dual monitor blijven gebruiken.

Als software gebruik ik o.a. Steinberg CubaseSX en Nuendo, Reason, ReCycle, Ableton Live en vrijwel alle Native Instruments plugins.

Wat ik zoek is een snelle bak met vrijwel geen gezoem of geratel.

Ik kwam dit tegen: http://www.ikbenstil.nl/p...cPath=188&products_id=909 Dat ziet er goed uit en is misschien wel erg stil? Moet wel zeggen dat ik erg Intel minded ben vanwege toch eerste keus voor audio applicaties. Maar misschien maakt dit niet uit tegenwoordig.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 11:59

dreeke

outdated icon

Dan kom je ook met het probleem dat een Intel tegenwoordig relatief een stuk heter wordt dan z'n cocurrenten... meer koeilng nodig, dus meer geluid.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Waarom in AVH?

>> Complete Systemen & Laptops

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik dacht altijd dat AMD heet werd, maar zaken veranderen snel.

Nogmaals, misschien maakt het niet veel uit. Ken veel professionals die met AMD werken en zeer tevreden zijn.

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-10 20:04

ChangeLife4Ever

owned by above

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2004 De Bestbuy gids van Tweakers: de stille krachtpatser. Vervang wat onderdelen, volgs jouw wensen en klaar is kees ;)

remember your end, someone owns us

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Nforce3 is (voor games tenminste) toch wel zo'n beetje de beste, maar of dat voor proffi audio zo is weet ik niet

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
neem een:

- athlon64 (ivm. cool/quiet, maar andere cpu's kunnen ook wel)
- zalman cnps7000 cpu koeler
- moederbord zonder fan erop
- maxtor HD die je in quiet modus zet (dan is ie met lezen/schrijven ook onhoorbaar)
- stille voeding (standaardvoeding van veel aopen kasten voldoet meestal al)
(- maxtor kaart heeft geen fan toch?)

En je hebt een fluisterstil systeempje.

Natuurlijk kun je ook allerlei geavanceerde geisoleerde kasten/harddisk cases gaan kopen, maar mijn ervaring is dat bovenstaande standaardoplossing al stil genoeg is.

[ Voor 29% gewijzigd door Palomar op 16-12-2004 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor audio is alleen belangrijk dat de kaart geen rare bussmastering problemen geeft. Moet zeggen dat ik met mijn Matrox G400 en diverse professionele geluidskaarten geen problemen heb gehad. Mijn RME kan zelfs met 1.5 milliseconde latency werken. Dat zal in die nieuwe bak ook kunnen lijkt mij.

Aan de grafische kaart stel ik vrijwel geen eisen. Ik speel nooit games en DVD op een PC vind ik een stuk minder door de ranzige software rendering van PowerDVD of WinDVD. Ik heb een DVD set hiervoor.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Alle bedrijven die pc's op maat maken maken tegenwoordig ook stille pc''s bedoeld voor window Media center. Die ga ik niet eens opnoemen. Ga eens langs een betere PC zaak en luister zelf.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop al een tijdje al mijn normale spullen bij Informatique. De rest bestel ik via Internet. over Informatique ben ik postitief. Misschien moet ik die eens bezoeken op een rustig moment. Ja, goeie simpele tip!

Verwijderd

Topicstarter
begrijp dat voor audio Intel toch echt het beste is.

ik ga misschien voor dit model: http://www.netzmarkt.de/t...3dde49502a4b103c532e25cfc

moet heel erg stil zijn en bloedsnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:00:
begrijp dat voor audio Intel toch echt het beste is.

ik ga misschien voor dit model: http://www.netzmarkt.de/t...3dde49502a4b103c532e25cfc

moet heel erg stil zijn en bloedsnel.
Denk dat je dat makkelijk zelf goedkoper kan bouwen. Dan neem je een p4 en plaats daar een
goede superstille zalman op en andere oplossingen die mensen hier al gezegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 17:12
Over stille PC's:
http://www.silentpcreview.com/
Pagina: 1