Toon posts:

Hoe heet deze adapter?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor mijn tv-out deze adapter nodig. Ik heb er nu een geleend van een vriend, maar wil er zelf graag een kopen. Iemand enig idee hoe zo'n adapter heet? De verkopers in de computer/electronica-zaken weten het niet.

Een normale adapter van s-video naar composiet werkt niet, dan krijg ik zwart/wit beeld. Met deze adapter krijg ik wel kleur.

Enig idee waar ik dit kan kopen?

Afbeeldingslocatie: http://www25.brinkster.com/mcdaddy/images/adapter_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www25.brinkster.com/mcdaddy/images/adapter_2.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 17:06 ]

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

als je z/w beeld krijgt, is dat niet gewoon iets met je instellingen, pal/ntc ofzow?

(klepel-klok :))

tijd voor verandering.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:26
obme_ief schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:47:
als je z/w beeld krijgt, is dat niet gewoon iets met je instellingen, pal/ntc ofzow?

(klepel-klok :))
Hallow ... d'r zijn nog wel meer mogelijke oplossingen voor het zwart/wit probleem hoor. Het kan namelijk nog altijd liggen aan het feit dat de TV geen S-Video via Scart ondersteunt, en/of aan de TV-chip op je videokaart. Nu zie ik geen plaatjes dus weet niet wat voor adapters het zijn ...

edit: Nu zie ik de plaatjes wel. Wat deze adapter waarschijnlijk doet is het S-Video samenvoegen tot een composite-signaal. Dat betekent dat het Chroma en Luma-signaal worden samengevoegd. Da's wat anders dan die normale verloopkabeltjes, die voegen namelijk dat signaal niet samen en als je TV dan geen S-video over scart ondersteunt zul je zwart/wit beeld krijgen.

Zo'n adapter kun je trouwens ook zelf knutselen met een tulp-stekker, een S-video-stekker, een stukje kabel en een keramisch condensatortje (ik dacht van 470 pico Fahrad).

[ Voor 36% gewijzigd door Wouter! op 16-12-2004 18:53 ]

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Klik hier dan maar handmatig op.

http://www25.brinkster.com/mcdaddy/images/adapter_1.jpg
http://www25.brinkster.com/mcdaddy/images/adapter_2.jpg

Ik heb ze ook alleen maar i.c.m. een vivo-kaart gezien.
Denk zelf dat je bij de mediamarkt ofzo wel meer succes moet hebben anders weet ik het ook niet.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
is je kaart wel een vivo-kaart want daar zijn die adapters voor

• Wouter!
andreict schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:57:
Ja, nu je 't zegt ... maar bij mij ziet die ViVo-adapter er iets anders uit, vandaar dat ik het niet meteen doorhad. Het deed mij denken aan de adapter die je eerder ook bij de Dell Inspiron 8000-serie kreeg (maar die was voor de audio en game-port volgens mij). Bij mij is die adapter meer een bos losse stekkertjes :).

Als deze kabel wèl in je videokaart past dan kun je zo'n adapterkabeltje ook zelf maken, maar dan moet je geen gewone S-Video-stekker hebben maar een "andere" Mini-DIN-stekker. Een 7-polige waarschijnlijk. Vervolgens moet je even zoeken naar details over je videokaart om uit te zoeken over welke pin's van die 7-polige stekker het "gewone" composite-OUT-signaal komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter! op 16-12-2004 19:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt als het goed is niet aan mijn instellingen. Als ik een s-video kabel met scart-aansluiting op mijn tv aansluit, dan krijg ik zwart/wit beeld. Dit kan ik nergens bij de instellingen veranderen. En TV-Tool werkt ook niet. Ik heb een Radeon 9550 kaart. Op een of andere manier ondersteunt TV-Tool de chip die hierop zit niet, dat geeft hij althans aan.

Toen ik het zo (met een s-video met scart kabel) niet gefixed kreeg wilde ik het proberen met composiet. Alleen had ik hiervoor geen verloopstukje. Een vriend van me had die dus wel (die adapter op de foto's) en heb het daarmee gedaan. Die adapter zat idd bij hem bij zijn videokaart. Nu krijg ik wel kleur en werkt alles prima. Met een "gewoon" verloopstukje lukt dit niet (zoals aangegeven in een van de post hierboven).

Maar omdat die vriend van me die adapter een keer terug wilt (hij wilt zelf ook weleens een filmpie kijken) wilde ik er zelf graag een kopen. Dit is echter moeilijker dan ik dacht. Ik ben o.a. langs de Mediamarkt, Dynabyte en andere computer/electronica-zaken geweest, maar geen van allen had deze adapter.

Ik ben er inmiddels trouwens al wel uit hoe deze adapter heet, dit heb ik gevonden op de doos van een videokaart van een huisgenoot van me, waar dus ook zo'n adapter bijzat.
Deze adapter heet: multi-video in tv-out connector.

Nu alleen dus nog zoeken naar een distributeur hiervan. Dit valt niet mee, ik heb al veel gezocht, maar zonder succes. Mocht iemand nog suggesties hebben dan hoor ik dit graag!

• Wouter!
Ik vraag me af of je hier zo (en betaalbaar) aan kunt komen hoor ... :/

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ThaWout schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:42:
Ik vraag me af of je hier zo (en betaalbaar) aan kunt komen hoor ... :/
Het is volgens mij gewoon een vivo adapter heb er hier ook nog 1 liggen van men ti 4200 is ongeveer het zelfde alleen dan met losse stekkertjes inplaats van 1 zon blok. Moet toch wel gewoon ergens te koop zijn? ( vraag & aanbod, pricewatch miss)

[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 16-12-2004 20:07 ]

Verwijderd

andreict schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:57:
niet zozeer vivo hoor, ati gebruikt een andere pinout (inderdaad ook op de Dell I8600) voor zijn tvout kabel. 't is een 7 pins S-video kabel.
http://www.digit-life.com/articles2/radeon-tv-out/

Geen idee waar ze te krijgen zijn. Voor m'n Dell I8600 was een heel pakket kabels geloof ik 30 euro.

• Wouter!
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:18:
[...]

niet zozeer vivo hoor, ati gebruikt een andere pinout (inderdaad ook op de Dell I8600) voor zijn tvout kabel. 't is een 7 pins S-video kabel.
http://www.digit-life.com/articles2/radeon-tv-out/

Geen idee waar ze te krijgen zijn. Voor m'n Dell I8600 was een heel pakket kabels geloof ik 30 euro.
Zoals ik al zei dus O-) ... ey, Russische Windows :P, da's lekker begrijpelijk >:)
Pagina: 1