ISDN op UTP kabel

Pagina: 1
Acties:

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

Topicstarter
Mijn neef heeft een ISDN verbinding naar de zolder lopen voor zijn ISDN-modem, deze lengte is 22 meter met terminator aan het einde.
Maar hij krijgt geen verbinding met de ISDN-modem maar wel met de telefoon.

Ligt dit nu aan de UTP kabel waar hij beter een gewone telefoonkabel had kunnen aanleggen of maakt dit niks uit ?

DOC.

DOC.

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Heb je de pc eens mee naar beneden genomen om te kijken of hij wel werkt met een kortere utp kabel?

Als dat wel zo is ligt het waarschijnlijk aan de kabel, anders ligt het aan het configureren van de pc.

specs

Verwijderd

Ik heb wel langere isdn lijnen met utp gelegd......ik doe eigenlijk niet anders......dus daar kan het niet aan liggen...

Maar wat wel kan is een draadbreuk.......als je het kabeltje al een tijdje hebt en opgerold opgeslagen is de kans groot dat er 1 draadje niet goed contact maakt.....

Er zijn in de winkel isdn testertje te koop...ik heb mijn baas horen zeggen dat die dingen onder de 50,- kosten...maar dit weet ik niet zeker...

suc6

• DOCACE

DOCACE

Whut's up

Topicstarter
De modem doet het inderdaad wel op een kortere kabel.
Ikzelf weet natuurlijk niet hoe hij dit heeft aangelegd, maar het zou natuurlijk een breuk kunnen zijn, maar het vreemde is dat een gewone telefoon het er wel op doet.
Kan het dat een ISDN modem een zwakkere ontvanger heeft ?

DOC.

DOC.

Verwijderd

Signaal zal wel sterk genoeg zijn.... voordat mijn ISDN kaart aan de NT1 zit zit er nog wel iets van een metertje of euh 40 a 50 tussen met een stuk of 6 aanelkaar gesoldeerde koppelingen!

Verwijderd

heb je je nt1 op 230v aangesloten?

Verwijderd

Euh zonder de NT1 aan het lichtnet zou zijn foon het ook niet doen he:?

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:44

cue

Ja waarvoor is dat nou die 230 op je nt1 want hij doet het ook prima zonder die 230?

Verwijderd

NT1 die zonder 230 WERKT:?:?:?

Verwijderd

NT1 hoeft pas aan de stroom als je ISDN apparatuur aansluit wat stroom trekt van de ISDN kabel. Heb je alleen PC-kaarten of apparatuur met eigen stroomvoorziening, hoeft de NT1 dus GEEN stroom.

Verwijderd

Ja dat staat in de handleiding maar als ik mijn NT1 NIET aan het net hang dan knalt mijn gehele installatie eruit!
Zelfs als ik alleen de Qvox eraan heb!!!

• DOCACE

DOCACE

Whut's up

Topicstarter
Ik weet dat wanneer je ISDN apparatuur gebruikt dat zich via de ISDN kabel voedt de stekker voor 230 erin moet doen.

Aangezien het hier om telefoon gaat die gevoed wordt door een adapter en een ISDN kaart die door de PC wordt gevoed, is het niet nodig de stekker in het stopcontact te doen.

DOC.

DOC.

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 15:50 schreef DOCACE het volgende:
Ik weet dat wanneer je ISDN apparatuur gebruikt dat zich via de ISDN kabel voedt de stekker voor 230 erin moet doen.

Aangezien het hier om telefoon gaat die gevoed wordt door een adapter en een ISDN kaart die door de PC wordt gevoed, is het niet nodig de stekker in het stopcontact te doen.

DOC.
Correctie: de isdn-adapter wordt niet gevoedt door de pc, is namelijk passief. Ten zij je een externe adapter hebt.
Pagina: 1