Toon posts:

[EXCEL] Bepaalde waardes uit kolom verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt easy, maar lukt me echt niet.

Ik zal het zo kort en eenvoudig mogelijk proberen uit te leggen -->

Uit een lijst met waardes wil ik een aantal waardes verwijderen. De waardes die ik wil verwijderen moeten aan bepaalde critaria voldoen, bv de waardes tussen de 10 en 20.
Tot zover lukt het nog wel. Maar ik wil meerdere waardes verwijderen, niet alleen tussen 10 en 20 maar ook tussen 30 en 40 en tussen 50 en 60 en zo nog een hele rits (veel meer dan 30...).

Heb vanalles geprobeerd met IF, AND, OR, Filter, en ook conditional formatting, maar niks lukt.
Ik ben geen held in excel ofzo, gewoon iemand die met gezond verstand en vanalles proberen en uitzoeken dit probleem wil oplossen.
Misschien dat dit probleem voor jullie wel helemaal geen probleem is..

Pliesss help

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan je niet dmv filters doen?, Menu Data->Filter->Auto filter.

Dan kan je de regels groeperen en vervolgens verwijderen.
Anders moet je iets meer uitleg geven.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 16:13:
Heb vanalles geprobeerd met IF, AND, OR, Filter, en ook conditional formatting, maar niks lukt.
Ik ben geen held in excel ofzo, gewoon iemand die met gezond verstand en vanalles proberen en uitzoeken dit probleem wil oplossen.
Misschien dat dit probleem voor jullie wel helemaal geen probleem is..

Pliesss help
Wat heb je nu precies geprobeerd? Met welke code? Wat ging daar niet goed? Kreeg je foutmeldingen?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 10:48
Kan het niet gewoon met ALS((30<$A1<40);0) ofzo?

En dan eventueel met ALS(((30<$A1<40)OF(50<$A1<60));0)?

Verwijderd

Topicstarter
Met Filter lukt niet. Ik kan dan maar filteren op 1 criterium (bv tussen 30 en 40), maar niet meerdere.

-- IF((30<$A1<40);0) -- lukt ook niet, dit heb ik als allereerste geprobeerd maar op een of andere manier begrijpt Excel 30 < X < 40 niet. Excel geeft dan voor alle waardes FALSE.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik denk dat je met 'Validatie' moet gaan spelen. Zit ook onder 'Data'.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, kheb het ff heel vlug bekeken, maar dat lukt met Validation misschien wel.

THNX!!

Als het niet lukt ben ik zo terug

Verwijderd

Topicstarter
Lukt ook niet met validation

Kan niet meerdere waardes ingeven , en met validatie krijg je alleen een melding als je een foute waarde invoert. Maar ik wil waardes vanuit een ander bestand (of vanuit eeen andere kolom in excel zelf) in excel plakken en dan moet excel automatisch de foute waardes deleten of een nul vermelden of zoiets.
Pagina: 1