[C# ASP.NET] Automate Word from Visual C# .NET

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vdroos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-04 08:24
Ik probeer de volgende HOW TO te bouwen:

HOW TO: Automate Word from Visual C# .NET to Create a New Document

Als ik deze in VS.NET 2003 maak als een Windows Application, dan werkt het prima en genereert hij prima een nieuw word-document.

MAAR, ik wil het graag in ASP.NET hebben. Dus heb ik dezelfde code geprobeerd te gebruiken in een ASP.NET Web Application.

Naar mijn mening moet dit niet veel uitmaken, maar hij geeft de volgende error waar ik niet veel mee kan:

System.Runtime.InteropServices.COMException: There is insufficient memory. Save the document now.s

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Server Error in '/CreateWord' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

There is insufficient memory. Save the document now. 
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code. 

Exception Details: System.Runtime.InteropServices.COMException: There is insufficient memory. Save the document now.

Source Error: 

Line 60:            oWord = new Word.Application();
Line 61:            oWord.Visible = true;
Line 62:            oDoc = oWord.Documents.Add(ref oMissing, ref oMissing, ref oMissing, ref oMissing);
Line 63: 
Line 64:            //Insert a paragraph at the beginning of the document.

Source File: c:\inetpub\wwwroot\createword\webform1.aspx.cs    Line: 62 

Stack Trace: 

[COMException (0x800a13e9): There is insufficient memory. Save the document now.]
   Word.Documents.Add(Object& Template, Object& NewTemplate, Object& DocumentType, Object& Visible) +0
   CreateWord.WebForm1.Button1_Click(Object sender, EventArgs e) in c:\inetpub\wwwroot\createword\webform1.aspx.cs:62
   System.Web.UI.WebControls.Button.OnClick(EventArgs e)
   System.Web.UI.WebControls.Button.System.Web.UI.IPostBackEventHandler.RaisePostBackEvent(String eventArgument)
   System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(IPostBackEventHandler sourceControl, String eventArgument)
   System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(NameValueCollection postData)
   System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain()
--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.573; ASP.NET Version:1.1.4322.573

Heeft iemand een idee wat ik zou moeten aanpassen om het in ASP.NET wel werkend te krijgen, of heeft iemand een andere suggestie om word-documenten te genereren met ASP.NET

VDROOS

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Heeft iemand een idee wat ik zou moeten aanpassen om het in ASP.NET wel werkend te krijgen, of heeft iemand een andere suggestie om word-documenten te genereren met ASP.NET
Ja, RTF gebruiken. MS Word is nooit bedoeld om in webomgevingen te draaien.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• vdroos
Ja, RTF gebruiken. MS Word is nooit bedoeld om in webomgevingen te draaien.
Heb je een voorbeeld misschien?

VDROOS

• vdroos
Ik krijg deze error na heel veel proberen nogsteeds, bij het openen en aanmaken van word-documenten. Ik snap dat word er eigenlijk niet voor is gemaakt, maar zijn er andere mogelijkheden om toch een word document te maken?

Ik zat te denken aan mail merge, en dat aanroepen via asp.net C#

Iemand hier ervaring mee of een ander idee?

VDROOS

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
vdroos schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:19:
Ik krijg deze error na heel veel proberen nogsteeds, bij het openen en aanmaken van word-documenten. Ik snap dat word er eigenlijk niet voor is gemaakt, maar zijn er andere mogelijkheden om toch een word document te maken?

Ik zat te denken aan mail merge, en dat aanroepen via asp.net C#

Iemand hier ervaring mee of een ander idee?
Je kunt een Crystal Report rapportje exporteren naar Word. Dit gaat best aardig, als dit je wat lijkt kan ik wel wat codevoorbeelden opzoeken.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:02
Je kan niet de volle UI draaien en daarom niet de gewone Word componenten gebruiken. Hiervoor zijn de OWC bedoelt en die moet je installeren d.m.v. de custom Office installatie.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• vdroos
P_de_B schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:25:Je kunt een Crystal Report rapportje exporteren naar Word. Dit gaat best aardig, als dit je wat lijkt kan ik wel wat codevoorbeelden opzoeken.
Graag! Nieuwe dingen zijn altijd welkom!
The Lord schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:28:
Je kan niet de volle UI draaien en daarom niet de gewone Word componenten gebruiken. Hiervoor zijn de OWC bedoelt en die moet je installeren d.m.v. de custom Office installatie.
OWC, waar staat dat voor?? En moet je dan wat in je code aanpassen? Ik gebruik nu als reference: Microsoft Word 11.0 Object Libary 8.3

VDROOS

Verwijderd

http://www.google.com/search?hl=nl&q=OWC+office&lr=

oftewel de eerste hit:
Office Web Components

zal vast ook wel met C# erbij wat voorbeeld code zijn
Pagina: 1