Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

A.C Ryan ccfl gesmolten :S

Pagina: 1
Acties:

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-11 15:50
Heys,

Ik heb laast een setje ccfl's gekocht, namelijk de A.C.Ryan mini twin 10cm ccfl blauw.

Hiervoor had ik er eentje van sun...nogwat (sorry ff naam kwijt) deze heeft het haast 6manden gewoon goed gedaan maar omdat ik er twee wilde hebben en er in het setje twee zaten heb ik die er maar uit gehaald. Ik heb de twee nieuwe gewoon op de converter aangesloten dus niet op die nieuwe die bij de set zat, leek me stug dat het een porbleem op kon leveren en in de winkel werdt gewoon gezegd dat het goed was.

Nou loop ik vanmiddag mn kamer in met een lekker brandlucht. Dus ik alles nakijken en niks te zien. Dus ik klik mijn voorkant eraf waat de twee ccfl's achter zitten en kom er achter dat een van de twee een wel heel rare vorm aan heeft genomen, het ding is haast helemaal dwars door een van die vierkante uiteinde gesmolten :S
De converter zag er ook niet meer lekker uit.

Nou mijn vraag was de ccfl gewoon niet goed of werkte de combinatie met de converter van het andere setje niet goed? Het zat er al een paar dagen in en nu opeens kapot.

Ps: beide werken nog wel aleen de conveter doet niks meer, zelf de ccfl die gesmolten is doet het nog steeds :S

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Slechte ccfl.
In princiepe werken al die converters op diezelfde manier.

Verwijderd

De informatie die ze mij gegeven hebben is dat de AC Ryan inverter alleen gebruikt dient te worden met AC Ryan CCFL's . Dus AC Ryan spullen met andere merken schijnt niet goed te gaan.

• Th3Eagle
Wat is er dan zo bijzonder aan die van AC ryan? Bedoel de verkopen verterlde mij ook gewoon dat het ging werken.

Zijn er trouwens nog meer mensen waarbij dit al eens is voorgekomen?

[ Voor 39% gewijzigd door Th3Eagle op 16-12-2004 16:13 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:52
Het zou kunnen zijn dat de converters verschillend zijn qua vermogen.
Je hebt namelijk wel 2 aangesloten op de oude converter, dus trek je 2x zoveel vermogen als wat je eerst deed.
Het zou kunnen zijn dat de zenerdiode in de converter stuk is, waardoor de spanning niet meer begensd is.
Ik heb zelf nog nooit een converter goed bekeken qua opbouw, maar ik vermoed dat ze een oscilator gebruiken en de uitgang daarvan op de trafo aansluiten en dat het niveau van de spanning op de ingang van de trafo gecapped wordt door een zenerdiode. (zo zou ik het doen :) )

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Th3Eagle
Die oude was ook bedoelt om er twee op aan te sluiten en als die niet meer kan leveren dan dat ze nodig hebben dan zou hij al meteen niks moeten doen of zwak licht geven. Ding zit er nu al haast een week in.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
wie zegt dat ie dat moet doen ?

Overbelaste electronica hoeft echt niet binnen 5 minuten te falen.

Repareren doe je zo.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
ach ja, die inverters zijn niet zo duur. En je hebt nu wel een gebogen ccfl, zullen niet veel mensen hebben :o

• Michel551813
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 13:50
Ik denk dat je ccfl hebt overbelast. Als je even op de sites van A.C. Ryan en sunbeam zou kijken, had je gezien dat de inverter van A.C. Ryan 570 ± 40 volt geeft en die van sunbeam 680.
Ik denk niet dat een verschil van 70-110 volt goed is voor zo'n ccfl.

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

• Th3Eagle
lijkt me ook niet echt goed idd. Maare iedreen bedankt voor de reacties.
Pagina: 1