[PHP] Cookie dat werkt op verschillende domeinen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 13:12

Kid Buu

Huh, Pietje?

Topicstarter
Is het mogelijk om een cookie aan te maken dat werkt op zowel domeinA als domeinB? Op php.net staat namelijk dat je met setcookie ook kan instellen op welk domein hij geldig is, echter wanneer ik dat doe werkt het niet.

De domeinen staan overigens op verschillende servers, en het ene domein is niet echt een domein maar een ip adres.

Wat ik nu heb is:

Server/domein A

code:
1
setcookie("TestCookie", $value, time()+3600, "/~rasmus/", "domeinb.com", 1);

en dan op Server/domein B

code:
1
echo $_COOKIE["TestCookie"];

Maar op server B krijg ik dan niet de output van de cookie die ik op server A defineer.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
nee, dat gaat niet werken om security redenen.
Mischien kun je het cookie wel op * zetten, maar dan zou iedereen dat cookie van elke server uit kunnen lezen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 13:12

Kid Buu

Huh, Pietje?

Topicstarter
Bedoel je op de plek waar je het domein instelt met setcookie, daar een * neer te zetten? Krijg dan namelijk een parse error.

De reden dat ik dus een cookie wil hebben dat op 2 servers/domeinnamen beschikbaar is, is om mijn antileech script goed te laten werken. Op dit moment checkt ie op de referer, maar heel veel bezoekers hebben deze geblokkeerd met hun browser al dan niet met hun firewall. Ik zoek daarom een goede vervanging voor deze referer check, dus dacht ik aan het gebruik van cookies. Echter werkt dat dus ook niet, dus misschien weet iemand een andere oplossing voor mij?

[ Voor 4% gewijzigd door Kid Buu op 16-12-2004 17:36 ]

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."