[Hosting] Ik wil weg maar het domein staat op hun naam :(

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 18:25
Ik heb 2 jaar geleden bij webhoster X een .com domein aangevraagd, nota bene na een aanbeveling op internet. Ik heb toen expliciet gevraagd of dit domein op mijn naam kon komen te staan en dat was geen probleem (hadden ze me gemaild). Alles ging prima, betaald etc.

In het begin ging alles goed, dingen werden bijgewerkt enzo. Maar de laatste tijd is het echt drama, lui zijn niet te bereiken, telefoon wordt niet opgenomen, mail niet beantwoord etc. Ik zit op dit moment dus met een half werkend domein. Ook de website van hun lijkt wel half verlaten, hij is al een half jaar hetzelfde.

Dus ik dacht, opzouten, ik ga verkassen. Toen keek ik tot mijn schrik bij de whois gegevens en toen bleek dat ze het domein op HUN naam hadden gezet. Een simpele verhuizing zit er dus niet in. Wat moet ik nu doen, want ondertussen heb ik wel op internet gelezen dat het een nogal dubieus bedrijfje blijkt te zijn. Ik wil mijn domein niet kwijt :(.

Wie kan mij helpen?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat voor domein praten we over? .nl .com .net?

In geval van .nl kun je contact opnemen met www.sidn.nl om te bepalen wat de opties zijn. Veel kans om het domein weer in handen te krijgen zonder veel problemen geef ik je niet helaas.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Bor_de_Wollef schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:52:
Wat voor domein praten we over? .nl .com .net?

In geval van .nl kun je contact opnemen met www.sidn.nl om te bepalen wat de opties zijn. Veel kans om het domein weer in handen te krijgen zonder veel problemen geef ik je niet helaas.
Ik heb 2 jaar geleden bij webhoster X een .com domein aangevraagd,

Verwijderd

Ik zou beginnen met gewoon brutaal te zijn, en dat domein te gaan verhuizen. Ze moeten dan actief dwarsliggen om het te voorkomen. Doen ze dat niet? Mooi, ben je klaar. Doen ze dat wel.. ik neem aan dat je de belofte dat het domein op jouw naam komt te staan, op papier hebt?

• M_V
Ik heb een mailtje van ze met:
"Het domein komt onder jouw eigen naam als je dat wilt, no problem." erin. Zou dat wat helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door M_V op 16-12-2004 15:56 ]

Verwijderd

Rudy_V schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:55:
En ik heb nog een mailtje van ze met:
"Het domein komt onder jouw eigen naam als je dat wilt, no problem." erin. Zou dat wat helpen?
Ik denk het wel. Jij zegt dat er een dergelijke afspraak is gemaakt, en hebt een mailtje om het te bewijzen. Nu is een mailtje voor zover ik weet niet echt juridisch bindend, maar de schijn hebben ze iig. tegen.

Heb je al contact met ze gehad hierover, of durf je dat niet aan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:55:
Ik zou beginnen met gewoon brutaal te zijn, en dat domein te gaan verhuizen. Ze moeten dan actief dwarsliggen om het te voorkomen. Doen ze dat niet? Mooi, ben je klaar. Doen ze dat wel.. ik neem aan dat je de belofte dat het domein op jouw naam komt te staan, op papier hebt?
je hebt volledig gelijk, maar technisch is het dan wel diefstal.
zolang het domein niet op jou naam staat is het officieel niet jou eigendom.
dan kan je wel lomp de boel verhuizen maar een beetje provider werkt daar niet aan mee.

zou zeggen, zoek een provider uit waar jij je domein heen wil hebben en vraag wat zij aanraden om te doen...

• M_V
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:57:
[...]

Ik denk het wel. Jij zegt dat er een dergelijke afspraak is gemaakt, en hebt een mailtje om het te bewijzen. Nu is een mailtje voor zover ik weet niet echt juridisch bindend, maar de schijn hebben ze iig. tegen.

Heb je al contact met ze gehad hierover, of durf je dat niet aan?
Nou, kijk, heb ze nog niet gecontact dat ik weg wil, want misschien zeggen jullie bijvoorbeeld iets van: "probeer te zeggen dat je erachter kwam dat ze hem op hun naam hadden staan en vraag of het omgezet kan worden. de dag daarna meteen weggaan" ofzo. Ik zeg, ff geen slapende honden wakker maken en mijn vriendjes op GoT vragen :D

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Wat staat op hun naam, registant? Contact? Technical? Billing, of alles?

[ Voor 93% gewijzigd door r0b op 16-12-2004 16:01 ]

• M_V
r0b schreef op donderdag 16 december 2004 @ 16:00:
Wat staat op hun naam, registant? Contact? Technical? Billing, of alles?
Alles :(

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 15:04
Ik werk voor een hosting bedrijf, ik zou het volgende zeggen : als je een factuur hebt waarin je betaald voor je domein en als je al je betalingen gedaan hebt, dan ben je in theorie rechtmatige eigenaar van het domein en kunnen en mogen ze je dit niet weigeren.

Het feit dat het een .com is maakt het wel wat moeilijker. Voor .be of .nl heb je een veel gemakkelijker te bereiken controle-orgaan.

Ik zou het volgende doen : contacteer hen en vraag hen vriendelijk de domeinnaam op uw naam te zetten aangezien jij de eigenaar bent.
Weigeren ze dat volledig, contacteer dan een hosting firma naar waar je het domein wilt verhuizen en vraag hen in uw naam met hen contact op te nemen of neem zelf opnieuw contact op maar nu met duidelijke ondersteuning van een andere hosting firma. Hou je niet in met te dreigen met actie tegen hun te ondernemen (gerechtelijke stappen eventueel). Als ze iets van hun sector kennen weten ze dat ze totaal verkeerd bezig zijn.

Als ze echt blijven weigeren kan je altijd een advocaat consulteren. Als je in je recht bent kan deze altijd een aangetekend schrijven sturen...

[ Voor 10% gewijzigd door codemann op 16-12-2004 16:11 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

codemann schreef op donderdag 16 december 2004 @ 16:09:
Ik werk voor een hosting bedrijf, ik zou het volgende zeggen : als je een factuur hebt waarin je betaald voor je domein en als je al je betalingen gedaan hebt, dan ben je in theorie rechtmatige eigenaar van het domein en kunnen en mogen ze je dit niet weigeren.
Ik ben reuze benieuwd op welke grond ze het niet mogen weigeren. Eigendom van domeinen ligt bij de registrant, wie er betaald is gewoon niet van belang bij mijn weten.

Punt blijft dat .com gewoon lastig is. Ik zou het ook bij een vriendelijk verzoek aan de huidige toko houden.
Als ze iets van hun sector kennen weten ze dat ze totaal verkeerd bezig zijn.
Verkeerd... mee eens. Maar of het ook wettelijk verkeerd is lijkt me erg sterk.

• M_V
Probleem is denk ik dat je dit evt voor een amerikaanse rechtbank moet gaan uitvechten. Dat maakt het voor mij meteen al een stuk minder aantrekkelijk. Of zou het ook voor een Nederlandse kunnen?

• codemann
Ik ben reuze benieuwd op welke grond ze het niet mogen weigeren. Eigendom van domeinen ligt bij de registrant, wie er betaald is gewoon niet van belang bij mijn weten.
Ik heb er nog geen concrete ervaring mee, maar ik dacht toch dat degene die de factuur betaalt ook als eigenaar van het domein moet staan. Zo is het mij toch altijd gezegd geweest en voor .be domeinen is dat zelf een verplichting voor alle agenten. Misbruik hiervan maken als agent kan zware gevolgen hebben. Natuurlijk blijft een .com domein een vagere zaak.

Maar aangezien het bij een nederlands bedrijf is geregistreerd (dat veronderstel ik toch?), blijft het toch nog vrij goed binnen het eigen land. Dus als je via de gerechtelijke weg zou moeten gaan zie ik geen reden dat je dit niet zou winnen.
Maar zo ver zijn we natuurlijk nog niet...

• codemann
Rudy_V schreef op donderdag 16 december 2004 @ 16:20:
Probleem is denk ik dat je dit evt voor een amerikaanse rechtbank moet gaan uitvechten. Dat maakt het voor mij meteen al een stuk minder aantrekkelijk. Of zou het ook voor een Nederlandse kunnen?
Amerikaanse rechtbank omdat het een amerikaans bedrijf is of een .com ? Als het bij een nederlands bedrijf is gaat het volgens mij gewoon via de nederlandse rechtbank hoor.
Dat hosting bedrijf is ook maar gewoon klant bij een registrar waar hij z'n .com/net/org/... domeinen registreert...

[ Voor 11% gewijzigd door codemann op 16-12-2004 16:25 ]

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-02 21:09
Rudy_V schreef op donderdag 16 december 2004 @ 16:20:
Rudy_V, mail mij even, misschien dat ik wat voor je kan proberen. Ik heb als hobby er zelf een webservice bedrijfje bij, dus wellicht wat meer gewicht in de schaal... (dit is dus GEEN reclame, gewoon hulp ;) )

• M_V
Het gaat over een nederlands bedrijf :)

Ik heb ze in ieder geval een mailtjes gestuurd met: "zeg hoe zit dat" want ik zou dus een webbased dnspanel en dat soort zooi krijgen, maar niks daarvan. En het domein zou dus op mijn naam komen, ook niks daarvan. Maar ja, ik vraag me af of ze ueberhaupt die mail wel lezen ofzo.

[ Voor 79% gewijzigd door M_V op 16-12-2004 16:28 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

codemann schreef op donderdag 16 december 2004 @ 16:23:
Ik heb er nog geen concrete ervaring mee, maar ik dacht toch dat degene die de factuur betaalt ook als eigenaar van het domein moet staan.
Nou nee, er zijn genoeg mensen die wel betalen voor een domein maar niet de officiele eigenaar zijn (als in registrant). Normaal gesproken doet een hoster daar niet moeilijk over (sommige geven klanten nog iets van een contractje ofzo waar op staat hoe de eigendom werkelijk is) maar het kan natuurlijk altijd vervelend uitpakken zoals in dit geval.
Zo is het mij toch altijd gezegd geweest en voor .be domeinen is dat zelf een verplichting voor alle agenten. Misbruik hiervan maken als agent kan zware gevolgen hebben.
Hmm, ik heb niet zo veel ervaring met .be domeinen (ben geen agent ook) maar ik heb wel een klant die eigendom is van het domein terwijl ik betaal. Moet ik toch eens naar kijken dan :P.
Natuurlijk blijft een .com domein een vagere zaak.
Maar aangezien het bij een nederlands bedrijf is geregistreerd (dat veronderstel ik toch?), blijft het toch nog vrij goed binnen het eigen land. Dus als je via de gerechtelijke weg zou moeten gaan zie ik geen reden dat je dit niet zou winnen.
Maar zo ver zijn we natuurlijk nog niet...
Ik zie niet in waarom je het niet via NL rechter kan spelen, ik zie wel in dat je het niet kunt winnen ;). Ik zou ook duidelijk proberen om eerst nog eens te kijken of je het domein niet gewoon op jou naam krijgt.
Gelukkig kun je .com dingen vrij redelijk zelf regelen (in tegenstelling tot .nl bijv).

• M_V
Martijn schreef op donderdag 16 december 2004 @ 16:26:
[...]

Rudy_V, mail mij even, misschien dat ik wat voor je kan proberen. Ik heb als hobby er zelf een webservice bedrijfje bij, dus wellicht wat meer gewicht in de schaal... (dit is dus GEEN reclame, gewoon hulp ;) )
Bedankt voor het aanbod. Ik ga eerst even kijken of ze op deze mail aan hun gewoon reageren, anders laat ik het je weten!

En nu ga ik achter de computer vandaan (hoop ik :P)

[ Voor 6% gewijzigd door M_V op 16-12-2004 16:38 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Rudy_V schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:55:
Ik heb een mailtje van ze met:
Niet veel. Dat zegt namelijk niet dat dat ook is afgesproken. Ze geven alleen aan dat het op jouw naam zou kunnen: niet dat het domein ook daadwerkelijk op jouw naam zou komen. Eerlijk gezegd vind ik het ook niet zo handig hoe je het hebt aangepakt. Erg oplettend ben je niet geweest blijkbaar. Desalniettemin een zeer vervelende situatie. Het overkoepelende registratieorgaan is de beste ingang imho.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-02 21:09
Rudy_V schreef op donderdag 16 december 2004 @ 16:38:
[...]

Bedankt voor het aanbod. Ik ga eerst even kijken of ze op deze mail aan hun gewoon reageren, anders laat ik het je weten!

En nu ga ik achter de computer vandaan (hoop ik :P)
OK, prima, kijk maar. Als je wilt kan ik hem voor je verhuizen... Kunnen we altijd kijken of ze beginnen te kraaien...

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je kunt ook eens kijken voor hoelang je het domein geregistreerd hebt, als dat toevallig 2 jaar is, kun je het domein opeisen, daar hoef je geen hosting bedrijf voor te zijn (maar eenmaal op jouw naam moet het domein toch weer ergens gehost worden ....).
Ik heb zelf een .com voor 3 jaar geregistreerd, incl. 'protection' inmiddels, want de regels zijn sinds kort gewijzigd.
De Icann voerde voor 12 nov 2004 domeinaanvragen niet zomaar uit, de huidige eigenaar moest toestemming geven.
Vanaf 12 nov is dit veranderd, als je niet binnen 5 dagen afwijzend reageert op een domeinaanvraag, dan ben je hem gewoon kwijt :P
Een goed hostingbedrijf had je hierover al geïnformeerd, want ze kunnen aardig wat problemen krijgen als bepaalde domeinen opeens van eigenaar veranderen >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Speedy-Andre op 16-12-2004 18:26 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

Pagina: 1