[Pinnacle 9] Bepaalde *.avi bestanden worden niet afgespeeld

Pagina: 1
Acties:

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
^^ is dus het probleem. Vader komt thuis met Pinnacle 9.3 via werk oid. Mooi :) We wilden toch al de films overzetten van camera naar DVD. Maar goed, eerst maar eens oude filmpjes proberen. Een aantal doen het, totdat ik bij de filmpjes kom van vorig jaar oud en nieuw. Toen heb ik een aantal filmpjes gemaakt met mijn Minolta Dimage e233 (Digicam) die normaal wel worden afgespeeld, met beeld, maar onder Pinnacle niet. Het beeld bijft zwart, ik hoor enkel geluid.

Met zoeken op GoT/google kwam ik niet verder, dus misschien dat jullie een idee hebben :? Misschien ligt het aan de indeling/compressie van de bestanden, maar andere .avi's doen het wel gewoon :/

Alvast bedankt :>

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Avi is geen codec maar een container: je moet wel het juiste codec hebben. Check de SA FAQ: multimedia even voor tips over het vinden van de juiste codecs: check bijv. gspot. Bedenk je bij het installren van een (co)dec of je ook wilt kunnen encoden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• UTM
F_J_K schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:58:
Avi is geen codec maar een container: je moet wel het juiste codec hebben. Check de SA FAQ: multimedia even voor tips over het vinden van de juiste codecs: check bijv. gspot. Bedenk je bij het installren van een (co)dec of je ook wilt kunnen encoden.
Ok, maar het is wel zo dan bv Winamp of WMP de bestanden wel gewoon openen. Maar goed, ik zal eens kijken :)

Morgan MJPEG codec gedownload, maar nog steeds enkel geluid in Pinnacle, maar ook in Windows. :/ Vreemd, want volgens GPSPOT zal het toch de juiste codec moeten zijn

[ Voor 15% gewijzigd door UTM op 16-12-2004 16:30 ]

• UTM
Schop >:)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Denk dat je beter hier je vraag kan stellen....

Systeem Specs