Toon posts:

M'n pc start niet meer sinds asus 9600xt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een asus9600xt 128mb gekocht. had namelijk een abit gf4 mx440 :Y)

Heb hem er gister ingedrukt os opnieuw geinstallleerd nieuwste catalyst drivers enz.
Had hem een poos uit gehad, kwam weer thuis opstarten en wtf hij doet NIKS. fans gaan draaien hdd spint. maar geen beeld geen hdd activiteit. resetten helpt nix. dus ik mn oude videokaart er maar weer in doen, werkt perfect. 9600xt dr weer in en werkt nu ook.
En vanochtend had ik weer pcies het zelfde opstarten @ 9600xt wil niet, eerst gf4 werkt, dan weer de radeon werkt ook. bij me zelf kwam de voeding als de boosdoener op (280watt maar) ook ff wat rond gevraagt die hadden het ook over de voeding. dus pc uit gedaan naar school kom trug. ide apparaten van de voeding af en ook de sata hdd. en hij start NIET op. klere ding.
weten jullie een verklaring/oplossing?

system specs:

win xp sp2
abit nforce2 (nf7-s) mobo revision2
amd atlon xp 2600+ 333mhz @stockspeed
2x256mb 400mhz @ 333mhz
maxtor 120gb sata
280watt voeding

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lijkt voedingsprobleem. Die GF4 mx verbruikt niks, de 9600xt véél meer.

Verwijderd

Is het een El cheapo 280 watter? 280 watt is nl meer dan genoeg voor jouw config, mits de voeding een te weinig amperage levert op de voltlijnen.

Heb zelf Aopen 350 watt en ik heb echt heel veel in me pc. Ook overgeklokt enzo, en draait zo stabiel. Dus ik denk dat het bij jou ook gewoon moet werken.

Kijk niet naar me sig, die is al lang niet meer up 2 date :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmz heb gewoon standaard case met stock cooler. geen id welk merk ed. maar als het aan de voeding zou liggen is het toch wel vreemd dat hij ook niet op start als ik met ide apperaten ontkoppel (dvd+cdrw) en mn sata schijf

verder nog een vraagje mijn gf4 ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.hwupgrade.it/articoli/577/abit_big.jpg

en mn 9600xt zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/vga/r9600xt/r9600xt_l.jpg

zoals je ziet is er een verschil tussen de 2 als je kijkt naar het stuk dat je in de agp slot komt (weet ik veel hoe dat heet) iig gf4 heeft 2gaatjes en 9600xt maar 1. boeit dit ook nog iets?

Verwijderd

Dit had , geloof ik, te maken met AGP Pro. Dit weet ik alleen niet zeker, wat ik wel weer weet, is dat het niks uit hoort te maken.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee dat verschil is niet relevant. Zeker niet omdat je een redelijk courant mainboard hebt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kijk eens of het voltage dat de VGA-kaart nodig heeft ook daadwerkelijk wordt afgegeven, dat staat bij de BIOS instellingen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Heb je een recent bios op je mobo zitten? Zoniet, dan zou je je kunnen bios kunnen flashen met de laatste van je mobo maker site. Dat kan soms helpen maken.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:20

UTM

Kun je niet gewoon even een andere, zwaardere, voeding proberen? Dan kun je nl gelijk al aantonen of het wel/niet aan de voeding ligt ;)

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:25
w03f schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 09:36:
Kun je niet gewoon even een andere, zwaardere, voeding proberen? Dan kun je nl gelijk al aantonen of het wel/niet aan de voeding ligt ;)
Inderdaad, want je ide apparaten zijn nou niet echt de grote stroomvreters.

Verwijderd

Topicstarter
maar een sata hdd tog wel? mja dat kan ik idd wel doen heb zo hier geen betere voeding liggen, kga morgen wel ff naar compu winkel.
geen id of ik laatste bios heb zal ik ff nier kijken, thx alvast :P

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:25
Waarom zou een Sata Hdd meer verbruiken dan een ide-hdd?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Je kan beter ff een goede voeding proberen. Weet je zeker dat het je voeding niet is. (Of wel.)

Heeft die kaart overigens een extra molex aansluiting? Zoja; Heb je die goed aangesloten zitten?

En lees dit eens door; (Dacht ik aan toen je met die AGP-aansluiting kwam.)

Mijn PC boot niet met mijn nieuwe videokaart...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:48:
hmz heb gewoon standaard case met stock cooler. geen id welk merk ed. maar als het aan de voeding zou liggen is het toch wel vreemd dat hij ook niet op start als ik met ide apperaten ontkoppel (dvd+cdrw) en mn sata schijf

verder nog een vraagje mijn gf4 ziet er zo uit:
[afbeelding]

en mn 9600xt zo:
[afbeelding]

zoals je ziet is er een verschil tussen de 2 als je kijkt naar het stuk dat je in de agp slot komt (weet ik veel hoe dat heet) iig gf4 heeft 2gaatjes en 9600xt maar 1. boeit dit ook nog iets?
Dat gaatje meer geeft d8 ik aan dat de MX440 een 3,3v kaart is en de 9600XT een 1,5v kaart... Check dit in je handleiding (mobo) anders zal dit het probleem zijn... :)

EDIT:

Onzin dus... Je mobo, zag ik in de handleiding, ondersteunt alleen 1,5v en 0,8v kaarten... Mijn verhaal klopt dus niet. Mayb is de MX440 dan een 0,8v kaart :P

[ Voor 13% gewijzigd door Tim_R op 19-12-2004 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
mmx 440 kan beide ofzo. hij heeft agp4x en 2x 4x loopt op 1,5v en 2x op 3,3 volt zoiets
verder het werkt nog steeds niet bios reset geprobeert en daarna perfect instellen hielp nix.

Verwijderd

Topicstarter
heb ook een andere voeding geprobeerd, maakt nix uit. zal dan wel hardware prob zijn
Pagina: 1