Toon posts:

[ACCESS/VBA] Frontend .mde wordt steeds groter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben op school een programma draaien waarmee je keuzeuren kan intekenen, en dat werkt via een frontend/backend combinatie in access. Het probleem is dat het 1. heel traag is, en 2. dat de frontend .mde steeds groter wordt. We hebben een 'verse' mde vanochtend om 8:00 erop gezet van 2 mb groot, en om 11:00 was deze al 25 mb groot! Waar kan dit aan liggen?

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 19:00

QkE

In your face Gnagna

Volgens mij zit dat gewoon in Access en moet je af een toe de optie comprimeren kiezen. Maar dit is eigenlijk wel vreemd aangezien je waarschijnlijk niks in je frontend opslaat. Blijft sowieso een vervelend programma, maar dat is mijn mening.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:02

BM

Admin Softe Goederen
dat de frontend IETS groeit is niet zo gek, maar zoveel is echt te veel.
Net hier even gekeken, en hier word een frontend in een paar dagen ongeveer 0,5/1MB groter (12-->12,8MB)

Weet je zeker dat de mde geen data wegschijft in een locale tabel? Ook al gooi je die tabel naderhand weer leeg, Access maakt die ruimte niet goed meer vrij. Misschien dat je daar wat kunt gaan zoeken?

Xbox
Even the dark has a silver lining

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt, ik wist inderdaad dat de frontend wel iets groeit, maar ik zal eens kijken naar de tables...