Toon posts:

mIRC vraagje (search gebruikt)

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben sinds vandaag aan de slag met mIRC. Nu ben ik een eindje op weg, maar kan niet downloaden.
Bij DCC heb ik alleen de opties send en chat. Wat moet ik doen om bestanden te downloaden?
Ik heb hier en met google gezocht en overal wordt gesproken over dcc get, maar die optie heb ik dus niet. Of moet ik iets in de commandline invoeren? Zo ja wat?
Wie kan me hierbij helpen?

Tnx!

Verwijderd

iemand anders vragen om een bestand naar jouw toe te zenden?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je dat? Sorry ik ben een nOOb. Als ik een chatvenster open dan wordt er niet gereageerd (dus daar zal ik ook al iets verkeerd doen denk ik)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Euhm, IRC is om te chatten en niet zozeer om te downloaden...

mIRC is geen soort "Kazaa" ofzo? :?

Je zult naar een IRC-server moeten connecten (bijv irc.tweakers.net) en dan een kanaal moeten joinen (bijv #Tweakers.net). Daar kun je dan gezellig chatten :Y)

[ Voor 48% gewijzigd door Osiris op 16-12-2004 15:17 ]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Iemand anders moet jou iets toesturen, dan krijg jij een schermpje wat je er mee wilt doen. Dan doe je 'Accept' en dan ontvang je het. Dan komt het in je mircmap\download

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Iemand moet je wat sturen, dat kan je dan accepteren. Afaik krijg je daar dan eerst een waarschuwing voor. Zo niet dan moet je in de options onder DCC kijken. Daar zal vast wel iets instaan. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe start ik zo'n chat dan? simpelweg door erop te klikken?
Kan iemand me nu helpen op irc.tweakers.net?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:16:
Hoe bedoel je dat? Sorry ik ben een nOOb. Als ik een chatvenster open dan wordt er niet gereageerd (dus daar zal ik ook al iets verkeerd doen denk ik)
je gaat er even aan voorbij dat het helemaal niet bedoeld is als P2P client of zoiets.

Het is geen kwestie van mIRC opstarten, chatkanaal joinen en downloaden maar.

De client heeft de mogelijkheid tot het uitwisselen van bestanden, en er zijn inderdaad kanalen die van die mogelijkheid gebruik maken om warez uit te wisselen. Hoe dit in zijn werk gaat verschilt nogal, maar kan iemand daar je vast uitleggen.

Er vanuit gaan dat je gewoon wat tiept in een chatkanaal en het komt vanzelf naar je toe is wat naief: zo zou je ook met Outlook een mailtje naar een willekeurig persoon kunnen sturen en er vanuit gaan dat de warez vervolgens wel binnen zal stromen ;)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:18:
Anders druk je eens op F1 in mIRC en kun je haarfijn lezen wat je allemaal kunt daarmee? :? C'mon, als je niet eens weet hoe je met een server moet connecten?

Weet je überhaupt wel waar je mee bezig bent? :?

[ Voor 36% gewijzigd door Osiris op 16-12-2004 15:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:18:
Rechtermuisknop op naam, dan DDC --> send

Je kunt niet simpelweg een kanaal binnengaan, en dan automatisch bestanden downloaden. IRC is er om te chatten, niet zo zeer om te downloaden

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 15:20 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Zoals Osiris al zei, je moet eerst verbinding maken met een IRC server. Dan doe je
code:
1
/join #kanaalwaarjenaartoewil, bijvoorbeeld #tweakers.net
Vervolgens kan je met iedereen die in dat kanaal is chatten. :)

Signature

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zie bovenstaande antwoorden; wellicht is het een goed idee dat je begint met lezen over wat IRC eigenlijk is enzo. eea zal ongetwijfeld in de handleiding staan :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.