PC Tool Kit of wat nodig om pc zelf te bouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.264 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 126662

Topicstarter
Hello

Ik kan alles zelf in elkaar steken, maar heb sinds mijn verhuis geen materiaal hiervoor.
Bestaan er speciale pc tool (bouw) kitjes, met al het nodige erin en waar kan ik deze kopen in België? Ik woon dicht bij Sluis, ...

Of kunnen jullie me zeggen wat ik allemaal nodig heb? Statisch bandje, welke schroevedraaiers, ...?

Bedankt!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja die zijn er, maar die zijn best duur... Met een kruisschroevendraaier en een cvketel kom je een heel eind...

Topicstarter
Wat bedoel je met cvketel? Misschien een typisch 'hollands' woord ;-) ?

Anoniem: 112352

Anoniem: 126662 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:01:
Wat bedoel je met cvketel? Misschien een typisch 'hollands' woord ;-) ?
Denk dat hij dat bedoeld om je te aarden, in de zin van: kabel vastbinden tussen jezelf en de verwarming :)

PC bouwen/uitelkaarhalen gaat prima met een standaard kruiskopschroevendraaier

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 16-12-2004 15:03 ]

Topicstarter
PC build guide zou ook handig zijn... Je weet nooit wat je vergeet.
Weet iemand die ergens staan?
Moet er bv koelpasta gebruikt worden voor een AMD64 3500+ met AMD cooler?

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:34
met een hamer past alles }) :Y)

/flauw

kruisschroevedraaier kom je idd al een behoorlijk eind mee.

Anoniem: 126662 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:02:
Jazeker. Bouw nooit een pc zonder koelpasta op de processor te doen ;)

http://www.mysuperpc.com/build/pc_install_processor.shtml die kan je een heel eind op de weg helpen

Tip: vergeet niet de afstandsbusjes tussen je moederbord en kast....

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 16-12-2004 15:06 ]

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 08:27
Anoniem: 126662 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:02:
Er moet koelpasta gebruikt worden en je mag zelf kiezen welke.

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Anoniem: 35517

Op de meeste koelers zit al koelpasta toch? (of wat is dat witte vierkantje onderop? :p), voor de rest gebruik ik altijd niks meer dan enkel een setje schroevendraaiers :)

Anoniem: 76695

Standaard PH2 kruiskop schroevendraaier, goed letten op ESD's, en als je niet weet wat dát is: laat hem bouwen. Mits boxed koeler: zit al pasta op. Anders: RTFM.

Topicstarter
Anoniem: 112352 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:03:
[...]

Jazeker. Bouw nooit een pc zonder koelpasta op de processor te doen ;)

http://www.mysuperpc.com/build/pc_install_processor.shtml die kan je een heel eind op de weg helpen

Tip: vergeet niet de afstandsbusjes tussen je moederbord en kast....
Met welk gereedschap maak je die vast?
Is er al koelpasta op de koeler van een AMD64 3500+?
Thx 4 the guide...

Er ís al koelpasta op de BOXED koeler bij een A3500+, en in de handleiding staat wat voor gereedschap je nodig hebt om de koeler vast te maken (geen dus). Verder: lees de handleiding van je moederbord, zorg dat je jezelf geaard hebt, of dat je IIG geen statische ontlading kan geven, pak alles goed beet, maar wrijf niet over PCB's heen (zijkanten pakken), en gebruik een GOEIE PH2 kruiskop schroefendraaier. Let op dat kabels niet in fan's kunnen raken (gebruik tie-wraps), en als je niet weet wat je doet, begin er ook niet aan, maar vraag of iemand anders het voor je doet, en of je mag kijken.

Montage moederbord in kast hangt per kast af hoe dat moet. Soms afstandsbusjes, soms metalen indrukkertjes, soms zijn d'r al verhogingkjes. Gebruik in ieder geval wel washers tussen het moederbord en de kast.

Topicstarter
Anoniem: 76695 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:09:
Standaard PH2 kruiskop schroevendraaier, goed letten op ESD's, en als je niet weet wat dát is: laat hem bouwen. Mits boxed koeler: zit al pasta op. Anders: RTFM.
ESD heeft te maken met statische elektriciteit. Daarom vraag ik wat je er tegen kan doen? Statisch bandje, ...?

Het is een boxed CPU, dus koelpasta heb ik dan niet meer nodig?

Anoniem: 84159

Ja daar zit al pasta op.

Maar wat je eigenlijk moet hebben is:

Onderdelen
Kruiskopschroeven draaier
aarding
10 kilo tywraps

C'est tous.

offtopic:
Is het niet een idee om een soort van standaard "hoe bouw ik een pc" op Got te zetten?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 84159 op 16-12-2004 15:15 ]

Anoniem: 84159 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:14:

[...]
offtopic:
Is het niet een idee om een soort van standaard "hoe bouw ik een pc" op Got te zetten?
* Anoniem: 112352 vind dat een goed idee.....

de standaard beginselen van een pc bouwen

Een ESD-bandje is wat mij betreft niet echt nodig, ik doe het op de zaak ook zonder. Gewoon geen dikke wollen trui aandoen, goed jezelf ontladen aan de aarding van een stopcontact, en RAM niet met de volle hand beedpakken, maar aan de zijkantjes. En ik was al bezig met een Howto-wizard "bouw je PC", met foto's, voor socket A/370, 478, 754/939.

Anoniem: 105909

heb altyd alleen maar een kruiskop schroeven draaier en een paar ti-wraps gebruikt..

werkt prima :) voor de rest is alles meestal wel mee geleverd (koelprut enz)

Anoniem: 50873

voor losse pasta
ook een bank pas ;)
om het uit te smeeren :D

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-04 17:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

goede kast nemen. heb je alleen je gezond verstand nodig :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 19:14
Met mijn kruisschroevendraaien heb ik elk onderdeel los liggen. Me hele pc bestaat uit kruisschroefjes :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 76695 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:19:
Een ESD-bandje is wat mij betreft niet echt nodig, ik doe het op de zaak ook zonder. Gewoon geen dikke wollen trui aandoen, goed jezelf ontladen aan de aarding van een stopcontact, en RAM niet met de volle hand beedpakken, maar aan de zijkantjes. En ik was al bezig met een Howto-wizard "bouw je PC", met foto's, voor socket A/370, 478, 754/939.
kijk eens wat ik in de FAQ vind ;)

Hoe bouw ik een PC?

Hoe bouw ik een Athlon PC?

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:17
hmm heb je daar een guide voor nodig joh ?
ik heb vorige week voor het eerst een pc uitelkaar gehaald en in andere case gezet, blijkbaar heb ik alles goedgedaan hij leeft nog :Y). Alleen ik hadr geen koelpasta op procesor gedaan kon je wel merken ook, als ik een spel ging doen had ik temps van 80 C en daarna liep hij vast
dus ik heb maar arctic silver 5 gekocht.

het enigste gereedschap wat ik heb gebruikt is een kruiskop schroevendraaier, tiwraps maar het ging eigenlijk best makkelijk :)

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe bouw ik een PC?

FAQwerk idd ;)

Verder zou ik als persoonlijke noot nog willen vermelden dat iedereen die tiewraps in z'n computer gebruikt en daarna dat ding in mijn buurt brengt risico loopt om zijn testikels genadeloos bewerkt te krijgen met een bot voorwerp - hoe vaak ik m'n handen niet opengehaald heb of kabels beschadigd heb bij het verwijderen van die krengen als de boel weer eens verbouwd moet worden... :X

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.