[98/XP] Uit dualboot verwijderen 98*

Pagina: 1
Acties:

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:33

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Topicstarter
Ik heb 2 besturing systemen op mijn pc, Windows 98 SE op C:\ en Windows XP Proffesional op D:\ ,maar nu wil ik windows 98 er af halen kan dat zomaar want meestal start een computer op vanaf c:\ en ik wil weten of het nu veilig is dat als ik 98 er af haal dat hij automatisch naar xp op d:\ opstart.
alvast bedankt

Verwijderd

De kans is _erg_ groot dat XP wel start vanaf C:\.. windows 98 gewoon verwijderen (mappen naar prullenbak slepen) zal altijd gaan, maar format c:\ zal waarsch uitlopen op problemen..

Verwijderd

Dan moet je volgens mij de boot-loader aanpassen.

Systeem eigenschappen --> opstart en herstart instellingen

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:33

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Topicstarter
Kan je niet in het boot menu instellen dat hij vanaf d:\ moet opstarten?

Verwijderd

Volgens mij kan je niet van een 2e partitie booten, tenzei het een 2e schijf is.
Je moet je boot.ini aan gaan passen. (GoT search levert daar vast wel wat op ;))

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Booltoader aanpassen -> w98 verwijderen-> opstaeten van xp-cdrom -> revovery console -> fixboot.exe uitvoeren.

Verwijderd

dat is niet moelijk, saven (verborgen) wat er in de root staat op c: naar flopie of naar d: dan format c: /q en dan naar a: of d: bestanden terug zetten reset, en kijken of ie boot, simpel.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Hallo volvoboy,

Hier op got doen we altijd zelf eigen resarch voordat we een topic starten, uit jou start post op te maken heb jij dat nog niet gedaan? Zou onze Algemene gedragsregels (Netiquette) eens willen nalezen, hier kun je lezen wat we van jou verwachten op got.
Pagina: 1