Remote desktop of VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Armand4u
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07-2022
Hallo,

Ik wil graag een bedrijfs pc (XP direct op adslmodem aangesloten) over kunnen nemen vanaf thuis (ook XP en ADSLmodem). Nu heb ik begrepen dat je over internet niet direct remote desktop kunt gebruiken maar dat je daarvoor een VPN verbinding of ander zins voor nodig hebt, klopt dat?
Zo ja of nee, heeft iemand nog tips om dit enigzins veilig te kunnen verbinden?

Verwijderd

Nee dat klopt niet. Je kunt remote desktop gewoon over internet gebruiken, het kan zijn dat je dan op een eventuele router poort 3389 moet forwarden.

Nu is er wel een verschil tussen kunnen of willen, je zet wel een directe login op je machine on-line, vandaar dat het wel verstandig is om er een VPN onder te zetten.. maar het hoeft niet..

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[google=remote desktop tips]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• shnazzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01-2025
www.logmein.com

If you ask me, kan het niet mooier. Gewoon een klein appje thuis op je PC laten draaien, en dan via www.logmein.com inloggen op je PC. Werkt als een speer!

..dus gewoon via internet, zonder VPN

Je krijgt gewoon je desktop voor je te zien

[ Voor 21% gewijzigd door shnazzle op 16-12-2004 14:45 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

shnazzle schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:44:
www.logmein.com

If you ask me, kan het niet mooier. Gewoon een klein appje thuis op je PC laten draaien, en dan via www.logmein.com inloggen op je PC. Werkt als een speer!

..dus gewoon via internet, zonder VPN

Je krijgt gewoon je desktop voor je te zien
Ik kon alleen de voordelen niet ontdekken van een gratis opensouce oplossing zoals OpenSSH+cygwin met VNC?

Verwijderd

Beetje zoeken moet voldoende zijn. Remote Desktop kan gewoon over internet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 18:03 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.