Toon posts:

[HTML]vindbaarheid van sites met frames....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dat frames de vindbaarheid van een site verlagen staat algemeen bekend. Maar heeft iemand hier ook ervaring mee? En geldt het ook dat een site opgebouwd uit 4 frames beter vindbaar is dan een site opgebouwd uit 8 frames?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Nee, frames zijn wat dat betreft niet handig, of het er nou 4 zijn of 80.

Aangezien niet alle data op een pagina met elkaar geassocieerd kunnen worden en je pagina's in feite bestaan uit meerdere pagina's maakt een zooitje van zoekresultaten. Om het maar niet het hebben over dat je losse frame-pagina's in de zoekmachine terecht gaan komen.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Het probleem is vooral het volgende:
Ik ga naar jouw site zoeken en zoek informatie over 'appels'. Nu heb jij toevallig 'n site over fruit & heb jij 'n heel uitgebreide pagina over appels.
Dus ik vind die page, maar ik zie verder je andere frames niet.... Waarschijnlijk kom ik dus niet terug naar je site of, erger nog, jij hebt zoveel informatie over appels dat je in je linkerframe 'n navigatie hebt voor kleuren, smaken, landen etc. en dat zie ik niet...
Dat is 't grootste probleem vaak ;)

Nu is dit "op te lossen" door een JavaScriptje dat checkt in welk frame de bezoeker zich momenteel bevind & als dat in 'n frame is (en dus niet de hele site) zorgen dat de hele frameset zichtbaar wordt.
Is heel leuk enzo, behalve dan dat ik (de gebruiker) soms ook wel 'ns 'n frame apart wil bekijken. Of misschien heb ik wel JS uitgeschakeld. Of ...
Kortom: als je kan, beter geen frames ;)

United we stand, and divided we fall

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Javascripts om dat soort dingen op te lossen is symptoom bestrijding. En een van de redenen dat frames-sites aan elkaar hangen van de javascript (meerdere frames verversen, frames synchroniseren, geen losse frames kunnen openen, etc).

Dat is overigens nog een probleem met zoekmachines. Aangezien je vaak aangewezen bent op javascript om meerdere frames te verversen komt een spider niet erg ver met het indexeren van je site.

[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 16-12-2004 14:07 ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Gewoon <noframes><a href="framelink hier">Mijn mooie content</a></noframes> gebruiken in je frameset pagina. Dat zou de vindbaarheid in Google moeten verbeteren.

Verwijderd

Je kunt ook het/de IP('s) van zoekrobots afvangen en die zoekrobots vervolgens doorsturen naar een geoptimaliseerde pagina.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:48:
Je kunt ook het/de IP('s) van zoekrobots afvangen en die zoekrobots vervolgens doorsturen naar een geoptimaliseerde pagina.
Dat lijkt me niet de juiste oplossing. Het is namelijk cloaking en daar is Google niet blij mee, daarnaast heeft gaat het je extra tijd kosten om de site te onderhouden (je moet immers èn de frames èn de zoekmachinepagina up to date houden). De meest efficiente oplossing is al heel vaak voorbij gekomen op GoT, gewoon van je framepaginas afstappen...

kijk anders gewoon eens naar de tips die door google gegeven worden...
http://www.google.nl/intl/nl/webmasters/guidelines.html

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

goede semantiek werkt het allerbeste, heb m'n eigen site na de remake omhoog zien schieten in google (als query m'n voor en/of achternaam). En zoveel bezoekers heb ik echt niet. Zoveel links naar m'n site ook niet overigens
Pagina: 1