[XP] Geen internet na installeren Service Pack 2*

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-04 06:42

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een klein netwerkje draaien via een Sitecom W018-broadband (wireless) router (aangesloten op een alcatel adslmodem) waarop een wired desktop draait en een wireless laptop, beiden met XP SP1. So far so good, alles werkte naar behoren.

Toen besloot ik de desktop te voorzien van een clean (format c:) install XP + slipstream SP2. Installatie zonder problemen verlopen, maar toen kwamen de problemen.

Na het instellen van de netwerkverbindingen en het handmatig aanmaken van een internet-breedbandverbinding (e.e.a. overeenkomstig de richtlijnen van de gebruiksaanwijzing van de router) wilde ik de internetverbinding van de desktop testen.

Helaas, geen enkele sjoege. IE doet het niet, pop/smtp-mail doet het niet. Internet lijkt gewoon niet te bestaan voor mijn desktop. Via de (wireless) laptop werkt alles nog steeds goed, dus de router/modem werken nog. Ook pingen binnen het netwerk gaat, behalve dan dat de router niet gepingd kan worden. Buiten het netwerk pinge werkt niet.

Vervolgens heb ik allerlei zaken nagelopen, zoals het uitzetten van de firewall, het controleren van ip-adressen (ipconfig/all) etc etc etc. Maar het werkt nog steeds niet, terwijl het lijkt alsof alle instellingen staan zoals ze zouden moeten staan.

Ik heb op GoT gezien dat meerdere mensen problemen hebben met SP2 en internet/routers, maar de oplossing ben ik nog niet tegengekomen. Winsockxpfix.exe lost het ook niet op.

Mijn laatste ingeving (die ik vanavond ga proberen) is om eens via de laptop in de router te kijken of ik niet de desktop als een “nieuwe” client moet aanmelden, want ik heb de connecties die de router toestaat via mac-adressen beperkt enzo.

Wellicht dat een van jullie de verlossende tip heeft ? Ik zal vanavond (als ik thuis ben) ook de verschillende eigenschappen (ip, mask etc) van mijn lanverbinding posten.

Alvast bedankt 

DUGG

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Volgens krijg je je wireless verbinding alleen niet tot stand. Internet onderhoud je alcatel modem als ik het goed heb(gegokt). Kan je hem niet wired aansluiten?

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Ik heb ook gehad dat toen ik SP2 installeerde m'n internet gewoon niets meer door kreeg. Zelfs toen de firewall uit stond :/ SP2 deinstalleren is de enige snelle optie die IK weet.
Die service pack klopt volgens mij van geen kant...

Verwijderd

Misschien nog drivers voor je netwerkkaart installeren?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De client zou gewoon een ip moeten krijgen op basis van het MAC adres, dat verandert niet en is netwerkkaart gebonden. Heb je misschien de wizard draadloos netwerk al gedraaid?
FireArrow schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:26:
Ik heb ook gehad dat toen ik SP2 installeerde m'n internet gewoon niets meer door kreeg. Zelfs toen de firewall uit stond :/ SP2 deinstalleren is de enige snelle optie die IK weet.
Die service pack klopt volgens mij van geen kant...
Zou je deze uitspraak misschen met wat argumenten willen toelichten? Op deze manier afkraken van dergelijke zaken stellen we niet echt op prijs ;) Zou je de post nog even willen editten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Heren, ff voor de goede orde.

De wireless laptop werkt als een trein via de router. Dus ik kan internetten via de router. Het zit hem dus niet in het wireless-verhaal. Binnen het netwerk kan ik ook pingen. Dus vanuit de desktop kan ik de laptop pingen en vice versa.

Zoals firearrow schreef denk ik er sterk aan dat SP2 op één of andere manier de boosdoener is. Dat bleek ook uit de verschillende topics die hierover (althans vergelijkbare troubles) in het verleden gingen.

DUGG

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:33:
Misschien nog drivers voor je netwerkkaart installeren?
In apparaatbeheer staat dat de netwerkkaart correct functioneert dus dat lijkt mij niet.

DUGG

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

linkje naar winsockXPfix uit de FAQ wat soms nog wel eens wil helpen

[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 16-12-2004 16:39 . Reden: pokke ctrl+C ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-03 17:12
Ik heb ook regelmatig problemen met mijn netwerk.Heb een speedtouch met daaraan een wirelles conceptronic ap.

In mn laptop heb ik een pcmcia kaart die het voorheen altijd goed deed.Na sp2 heb ik regelmatig problemen met het verkrijgen van een netwerkadres.

Heb sinds kort ook een usb wifi stick in mn pc zitten.Als ik de pc opstart (lijkt) het of het netwerk goed functioneert.Ik zie dat een de schermpjes in de systray.Die knipperen.Tevens zie ik met du meter dat het netwerk werkt.Zo gauw als ik echter ie opstart of oe, krijg ik de melding dat er niet geconnect kan worden met het www.

Ik heb wel een oplossing gevonden.Ik schakel de usb wifi stick uit en dan weer in.Dan werkt het opeens wel goed.Heel vaag dus.Heel soms werkt dat ook niet, en dan haal ik heel de stick uit de usb poort.

Daarna weer erin en ook weer een keer in en uitschakelen en dan werkt het ook weer.Voorheen, vóór sp2 dus, heb ik deze problemen nooit gehad met mn netwerkje.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
EvoII schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:18:

Ik heb wel een oplossing gevonden.Ik schakel de usb wifi stick uit en dan weer in.Dan werkt het opeens wel goed.Heel vaag dus.Heel soms werkt dat ook niet, en dan haal ik heel de stick uit de usb poort.

Daarna weer erin en ook weer een keer in en uitschakelen en dan werkt het ook weer.Voorheen, vóór sp2 dus, heb ik deze problemen nooit gehad met mn netwerkje.
Is het dan niet mogelijk dat het een usb-probleem is, in plaats van een wifi probleem?

Verwijderd

*meldt

Ik heb hetzelfde probleem op mijn desktop na het installeren van sp2. Na de installatie ging alles goed maar een dag later viel mijn internet verbinding weg. Mijn Lan-verbinding (met draadje) geeft aan dat er verbinding is maar het ip adres klopt niet en valt niet binnen de range die mijn router afgeeft. De verbinding uitschakelen en weer inschakelen wat met sp1 altijd wel werkte geeft nu bij het inschakelen een melding dat de verbinding verbroken is.

Ik heb sp2 uninstalled maar dat hielp niet. Een nieuwe installatie werkt ook niet evenals de format /c die ik net heb gedaan (ben ik blij dat ik toevallig vorige week mijn mp3's op een andere pc heb gemirrored)

Mijn eerste sp2 install was een upgrade, de huidige is via een slipstreamed cd gedaan. Vreemde is dat het op mijn laptop wel prima werkt en dat ik daarmee, én met mijn oude pc wel gewoon internet op kan en bestanden kan delen via het netwerk, een router probleem is het dus niet.

Ik ga nu proberen xp sp1 te installeren op wederom een nieuwe partitie, als dat nog niet helpt ben ik ook ff zonder ideeen...

Ik heb een msi k8n neo platinum en gebruik de onboard lan

Edit: Zojuist de hele partitie met sp2 eraf, volledig geformatteerd, geslipstreamde sp1 install erop en guess what? Geen sjoege. Ook bij het handmatig instellen van de juiste ip en dns gegevens krijg ik geen verbinding. Morgen maar eens de Nic uit een andere pc trekken om te kijken of dat misschien een oplossing geeft. Morgen ook nog maar een windows 2000 install proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 02:55 ]

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Heren (en dames)

Mijn probleem is opgelost. Mijn laatste suggestie (zie TS) heeft gewerkt. In mijn router had ik via mac-address-control fixed clients aanstaan. Met andere woorden. Alleen de opgegeven clients waren enabled gebruik te maken van de router. Op één of andere manier heeft de wired desktop na de installatie van SP2 een ander ip-adres toegewezen gekregen + (en dat vind ik wel weird) een ander mac-address......Enfin, deze toegevoegd aan de client-list van mijn router. Router resetten et voila......het werkt weer....althans IE doet het.

Voor de rest heb ik nog geen tijd om alles na te gaan, want mijn dochtertje moet in bad :)

In ieder geval bedankt voor de hulp!!

DUGG

Verwijderd

Laat ik dan je topic kapen in de hoop dat er voor mijn probleem een oplossing wordt gevonden :) Ik heb vandaag windows 2000 erop geknald en zonder ook maar één driver te installeren werkt mijn internet verbinding weer. klinkt fantastisch en dat is het ook, echter snap ik nog steeds niet waarom het me niet lukt in windows xp, of ik sp1 of 2 maakt niets uit, steeds op een schone geformatteerde partitie.

Mijn router staat goed ingesteld want mijn laptop, p4 desktop werken beide, evenals mijn amd systeem met win 2000.

Wie 't weet mag 't zeggen?
Pagina: 1