Word2003 wil bij starten steeds naar 'local network'

Pagina: 1
Acties:

• quattro-fan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 09:31
Systeem: Win2K-SP4 (UK), ZoneAlarm 3.7.202, ADSL/local network via ethernetmodem/router, MS-Office2003 SP-1 (UK), printer rechtstreeks op router via Ethernetaansluiting..

Verschijnsel: iedere keer als ik Word start, plopt ZoneAlarm omhoog met de waarschuwing dat Word naar het local network wil, en als ik dat 'allow' komt ZoneAlarm ook omhoog met de mededeling dat Word naar het Internet wil. Als ik 'deny' antwoord, start Word verder (ook) normaal op, en kan ik het ook gewoon gebruiken en ermee printen op de netwerkprinter.

Vraag 1: waarom wil Word telkens naar local network/Internet bij opstarten, en wat wil het daar dan doen?
Vraag 2: kan ik dit gedrag ook ergens in Word uitschakelen? Waar/hoe?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat is AFAIK niet standaard het geval. "Dus" erg relevant: naar welke IP's en welke poorten wil het gaan? (Of laat ZA dat niet zien?)
En heb je bepaalde plugins geladen, heb je VBA code in je normal.dot of ander template staan?

Local network: niet een recent doc op het netwerk staan oid, of een verwijzing naar een extern iets in het standaard template?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:41
Heb ik ook sinds SP1 van Office 2003.. word wil steeds naar de printer connecten.

Volgens mij niets om je zorgen over te maken, maar wel vervelend.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ah de printer klinkt niet onlogisch. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen ja: Word kijkt naar de printer (-instellingen/mogelijkheden). Een oplossing is dan de standaardprinter lokaal te maken, een betere is om Word toestemming te geven met die printer te praten ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

help - customer feedback options - no I don't want to participate
doe dat eens en kijk eens of het weg is?

• quattro-fan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 09:31
Thanks so far.

Afgezien van SP1 en alle critical updates is de installatie van Office2k3 geheel standaard, en pas enkele dagen oud, dus geen custom plug-ins, normal.dot, of VBA-toestanden. Ook geen bijzondere custom settings. Gewoon rechttoe-rechtaan Office Prof.

Customer feedback staat al uit, dat is het dus niet.

Als Word naar het local network wil, wil het naar mijn router, en dan wel poort 53 op de router (adres xxx.x.x.xxx:53).

Als Word daarvoor toestemming krijgt en vervolgens naar Internet wil, wil het naar 64.94.110.11.

Als ik dat laatste in Firefox intik, kom ik op een directory met allemaal *.crl-files en een GIFje met het VeriSign logo. Als ik een crl-file aanklik, krijg ik een melding van FireFox dat de "certificate revocation list" succesvol gedownload is, en of ik de volgende soms volautomatisch wil downloaden op 26 december a.s. (nee!).

Lijkt er dus op alsof het een check op valide certificaten is wat Word bij het opstarten doet(?).

Is dat zo?
Is dat nuttig en moet ik dat beter zo laten?
Kan het ergens uitgeschakeld worden?

[ Voor 14% gewijzigd door quattro-fan op 16-12-2004 14:37 ]

Pagina: 1