Toon posts:

Geluidskaart loopt te fokken

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de SB128PCI... en ik krijg het maar niet voor mekaar om 2 kanalen tegelijk te gebruiken zeg maar.. dus bv winamp en quaken tegelijk... das best iri.. heb ik winamp aan en dan hoor ik het "ohoh" gewoon niet... Ik heb al een beetje in de settings liggen lozen klooien maar zonder resultaat weet iemand iets??? thnx alvast mzzls

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

kan alleen maar als beiden gebruik maken van directx geluid. Anders is het geluidsdevice bezet en dan geldt de reden: eerste komt eerste maalt!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik niet gewoon andere drivers nemen?

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17

Carnifex

auch

Nou...toen ik een tijdje geleden win 2k had geïnstalleerd viel mij op dat ik al die 'oh-OH' geluiden van ICQ nog steeds hoorde als ik een mp3-tje aan het afspelen was! (ik heb een goeie ouwe SB 32AWE).
Dus installeer win 2K zou ik zo zeggen ;)

Verwijderd

Carnifex: dat slaat nergens op.

Het kunnen afspelen van meerdere wave-geluiden kan alleen als dat via een DirectSound-kanaal gaat. Afhankelijk van de hardware EN de drivers kun je 1 of meer kanalen tegelijk aan (bv. mijn XLerate Pro kan er 96 aan). Zelfs mijn oude AWE32 kon onder Win95 met een nieuwe DirectSound driver een stuk of 5 wavjes tegelijk afspelen (niet meer; dan ging-ie haperen).