Iemand ervaring met de Hyundai 4241 plasma?

Pagina: 1
Acties:

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-02 14:51
Merk Hyundai
Type HPT-4241
Schermgrootte 42 inch
Resolutie -
Apect ratio 16:9
Helderheid 1000 cd/m²
Contrast 3000:1
Interface Scart, D-Sub, S-video, coax

Ik zag dit scherm te koop bij Mycom voor maar 1899 euro maar kan er maar heel weinig over vinden op het web. Op de site van Hyundai staat hij ook niet.

Waarschijnlijk koop ik toch een Thomson omdat ik daar waarschijnlijk veel korting op kan krijgen maar deze Hyundai lijkt me ook een mooi scherm voor niet al te veel geld.

Ik hoop dat er iemand ervaring met dit scherm heeft.

• G-Nux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar. Lijkt me een scherpe aanbieding, maar wil toch eerst graag weten wat de ervaringen zijn. Met name qua beeldkwaliteit en inbrandgevoeligheid.

Verwijderd

-Resolutie is 852x480
-Inbrandgevoeligheid, dat ligt er toch meer aan hoe je ermee omgaat dan aan iets anders.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik wil 'm ook gaan halen maar NERGENS vind je iets over dat scherm. Kost bij Mycom 1899 en het punt is dat ik gewoon de goedkoopste plasma wil kopen. Puur omdat die dingen toch giga afschrijven en over drie jaar heb ik toch weer wat anders.

Resolutie is niet zo'n punt. Als ie maar dvdtjes kan weergeven en windows MCE fatsoenlijk kan draaien. Gamen doe ik er toch niet mee. Iemand?

(of weet iemand nog een goedkopere?)

Verwijderd

Nog goedkoper kan :

Daewoo DP42SP inkl. voet 1.620 euro.
Bij de NL afdeling van http://www.topvisionshop.com/

Mocht je in duitsland iemand kennen die hem kan bestellen voor je dan
is het nog wat minder (1.579)

Min of meer hetzelfde scherm als de mycom (lage resolutie).

• robbynaish
Ik ga toch voor een ander scherm.

De Hyundai is toch niet echt een goed scherm.

Ik ga waarschijnlijk vanavond een plasma halen.

Het wordt een

Sony KE-P42M1 / Panasonic pw6

of als die ook gewoon goed beeld geeft een LG px11.

Die is goedkoper en ik hoor er goede berichten over.

• Toink
  • Niet online
robbynaish schreef op donderdag 30 december 2004 @ 09:36:
Ik ga toch voor een ander scherm.

De Hyundai is toch niet echt een goed scherm.

Ik ga waarschijnlijk vanavond een plasma halen.

Het wordt een

Sony KE-P42M1 / Panasonic pw6

of als die ook gewoon goed beeld geeft een LG px11.

Die is goedkoper en ik hoor er goede berichten over.
Kun je iets specifieker zijn? "Niet echt een goed scherm" heb ik natuurlijk ook niks aan om mijn beslissing te nemen.... ik wil 'm vandaag gaan halen namelijk.

• robbynaish
Ik had op verschillende forums gelezen dat mensen niet tevreden waren.

Kijk even op htforum.nl en op avforums.com

• Toink
  • Niet online
Ik kom net terug uit de winkel.... ik ga 'm toch niet halen. Eerst naar Mycom geweest en daar wilde ik een zo-meenemen deal maken maar er ging geen cent vanaf. Dus dan is het de moeite om toch ff rond te rijden. BCC gehad in Breda, Mediamarkt in Breda, daar staat wel van alles maar ik ga denk ik toch maar voor een wat duurder model. Ik hoor verhalen van goedkope schermen die na 15/20.000 uur al grotendeels "op" zijn terwijl 30.000 opgegeven wordt. Dan liever een van 60.000 die er maar 45 mee zou gaan.

Verwijderd

Ik zou even op internet struinen, kieskeurig enzo, en dan lekker een 42" Panasonic Viera kopen.

Veruit beste beeld van de lage res plasma's en een enorm goede prijs / kwaliteitverhouding. En hij is nog mooi ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A6069/TH-42PA30.jpg

Voor recensies: http://www.homecinemachoice.com

• robbynaish
Ik ben uiteindelijk voor de LG px11 gegaan en moet zeggen dat ik erg tevreden ben.

Ik heb lang zitten twijfelen tussen de sony/panasonic/lg.

Nu had sony een mooie aanbieding met 400 euro retour maar die had geen dvi/vga ingang.

Vrienden hebben een panasonic pw6 staan maar ik moet zeggen dat ik de LG een beter beeld vind geven.

[ Voor 29% gewijzigd door robbynaish op 04-01-2005 12:57 ]

• Toink
  • Niet online
Hetzelfde paneel van de Hyundai (LG PHILIPS) zit ook in de Phocus (www.phocuselectronics.com) 42inch plasma. Deze kost bij onze Duitse buren maar 1599 momenteel. Ik heb er vanmiddag één besteld daar (ze waren niet op voorraad, rij nog wel een keer :X B) ) en hoop 'm over een week te hebben.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

En heb je hem al binnen? Ben je tevreden met de kwaliteit?

• Toink
  • Niet online
Hij is binnen en bevalt prima. Paar kleine bugs die met firmware op te lossen zijn en al onderkend zijn door Phocus. (hoge pieptonen/sisgeluiden en "no teletekst" melding af en toe als je TT wil gebruiken).

Ziet er super uit, werkt super, alle aansluitingen die ik nodig heb. Alleen de remote is nogal B&O stylie, maar weegt denk ik nog geen 100gram mét batterijen. Voelt dus HEEL goedkoop en crappy aan. Al met al een aanrader en ik zou 'm zo weer halen. Alleen binnenkort dus even laten swappen voor een nieuwe revisie.

Oh, en de menu's zien er nogal... umm... java-achtig uit. Gewoon van die typische buttons enzo... daar moet je van houden. Maakt mij allemaal niks uit: Het gaat me om het paneel (LG gen6) en de remote en software die op het ding zit zullen me worst wezen want als m'n HTPC klaar is staat ie toch alleen nog maar op DVI-in en gebruik je heel de remote van het ding niet meer.

Hier lees je meer:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-96-1944.html

[ Voor 29% gewijzigd door Toink op 14-02-2005 21:05 ]

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Inmiddels is deze scherm te krijgen voor 1699 bij Mycom. ben toch wel benieuwd of er meer mensen zijn die deze scherm gekocht heeft

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Toink
  • Niet online
Ik heb de hyundai niet gekocht omdat:
- er voor die prijs geen speakers bij zitten (Phocus wel)
- er voor die prijs geen fatsoenlijke voet bijgeleverd zit (Phocus wel)

Dan nog ziet de Phocus eruit alsof het een LG oid zou kunnen zijn waarbij de Hyundai een dikke rand heeft die er uitziet als goedkoop gespoten materiaal.

Laatste punt: De Phocus koop je voor 100 euro minder, net over de grens in Duitsland.
Pagina: 1