Toon posts:

[Drivers] IRQ_Less_or_Not_Equal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de nieuwe drivers van nvidia, als ik een spel minimaliseer en naar bureaublad terugkeer doet hij niets bijzonders. Echter als ik terug wil naar het spel geeft de PC een blauw scherm met IRC Less or Not Equal.

Wat ik gedaan heb:

Oude drivers geïnstalleert (werken naar behoren)
Gegoogled naar de error Irq less or not equal.

Het probleem zou door verschillende dingen mogelijk zijn.
- Niet goed functionerende RAM
- Apparaten die dezelfde IRQ delen.
- Foutieve drivers
- etc etc

Nu vraag ik miju af waarom de drivers niet goed zouden zijn omdat die gewoon van de officiele nvidia.com site komen.

Specs:
AMD 3500+
1024DDR400
Asus 6800Non-Ultra
etc etc
Windows XP Home

Het nummer van de oude drivers is 66.71 en de nieuwe (die die niet werken) is 66.93.

Bij voorbaat dank..

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:54

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Heb hetzelfde op een laptop van mijn vader gehad. Ik kreeg die melding vlak na de POST, en ik kon windows niet eens meer installeren. Het was een hardware probleem en de laptop moest terug. Ik denk dus dat er hardwarematig iets niet goed zit...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Als je denkt dat het door slecht functionerende ram kan komen , waarom doe je dan geen memtest?

En probeer eens die vorige versie terug te knallen en kijken of dat het probleem oplost?

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de PC het met oude VGA drivers wel naar behoren doet..

Verwijderd

Dit is een known issue voor Nvidia met de 6800 ( althans, voor UT2004, nadat je het spel exit ) ze zijn volgens zeggen bezig met een fix. Zoals je inderdaad al aangaf is dit pas sinds de nieuwere drivers.

Meerdere bronnen geven ook aan dat dit een probleem is met SP2. Ik lees echter niet of je die hebt draaien?

Check anders de forums van nvidia op http://forums.nividia.com

Verwijderd

Topicstarter
Precies, mag ik je bedanken voor de opheldering :)
Pagina: 1