Toon posts:

HDD Crash!!! :'(

Pagina: 1
Acties:
  • 17 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar..

Ik was aan het downloaden vannacht en vanmorgen werd ik wakker van een enorm gekraak. Het blijkt mijn schijf te zijn... :'( Het download programma gaf al aan dat er een I/O fout was, dus dat lijkt me meteen de HDD. Helaas. Iemand enig idee of dit eenmalig kan zijn? Zo nee, iemand een programma of zow, waarmee ik m misschien nog een beetje aan de praat kan krijgen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Controleer die hdd eens om te kijken of hij errors tegenkomt (gewoon met chkdsk) en kijk wat er dan gebeurd.
Het kan zowel software als hardware matig zijn namelijk.

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Gekraak is nooit goed, dan is de hd bijna altijd na de klote. Je kan proberen de schijf aan te sluiten als slave om gegevens terug proberen te halen.

Verwijderd

Topicstarter
?? Dat wist ik niet.. Hoe kan het softwarematig gebeuren dan?

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-03 21:16

aKra

Intentionally left blank.

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:02:
?? Dat wist ik niet.. Hoe kan het softwarematig gebeuren dan?
Gewoon door gebruik komt er slijtage bij kijken :)

En dan werkt de harde schijf niet meer goed en faalt, en dan krijgt bijvoorbeeld het programma problemen om naar de harde schijf toe te schrijven en geeft dan een I/O error...

[ Voor 28% gewijzigd door aKra op 16-12-2004 13:04 ]

Intentionally left blank.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:51

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat voor merk schijf is het?

Als je een Maxtor schijf hebt, kun je met Powermax je schijf controleren. Zo heeft iedere fabrikant wel een programma om een schijf na te kijken.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet meer opnieuw opgestart, omdat ik nu op mijn stage zit. Maar het is volgens mij wel een Maxtor 40 GB en is al de slave schijf.. Was helaas de backup schijf! :( Kan ik dat programma ergens downloaden?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Raadpleeg voortaan éérst o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum eer je een topic opent. Kijk aldaar onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?". Antwoorden en informatie te over :)

Aangezien je hier relatief nieuw bent, raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze alsnog serieus en aandachtig te doornemen, incluis de onderliggende linkjes. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

[ Voor 45% gewijzigd door BalusC op 16-12-2004 13:09 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.