Remote Desktop met windows 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Hoi iedereen,

Ik kom er niet uit , ik weet niet waar het aan ligt namelijk het volgende:

Ik heb een computer hier staan met windows 2000 en remote desktop is geinstalleerd maar ik kan niet inloggen op andere computer waar ook windows 2000 op zit.

Ik kon namelijk ook niet op de windows 2000 cd terminal services vinden.

Ik wil niet werken met VNC omdat die nogal te traag is, en je moet met meerdere gebruikers in loggen.

Ik hoop dat hierbij een passend antwoord tussen zit.

Met vriendelijke groeten,

Eddy Smits

workstation server laptop

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Moet remote beheer wel aanstaan op de pc die je overneemt en moet je account wel lid zijn van de remote desktop users.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-04 08:36

DaRoot

Some say...

Werkt waarschijnlijk niet omdat TS niet op die 2000 geïnstalleerd is? Kun je clients gebruiken wat je wilt, als je geen server hebt, houdt het op.
VNC is mijns inziens niet echt langzamer dan TS trouwens.
Verbind je via internet? of over een LAN?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Op windows 2000 werkstation is het niet mogelijk om de desktop over te nemen met rdp. Vanaf XP is dit wel mogelijk. OP windows 2000 server kan het wel

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:06:
Op windows 2000 werkstation is het niet mogelijk om de desktop over te nemen met rdp. Vanaf XP is dit wel mogelijk. OP windows 2000 server kan het wel
Volgens mij kun je doormiddel van een extra pakket alsnog TS op win2k krijgen. Ik zal een zoeken op de knowledge base van MS of er iets van te vinden is.

gevonden:
Het Windows 2000-bestand Adminpak.msi is niet beschikbaar op de cd-rom van Windows 2000 Professional, maar u kunt dit bestand installeren vanaf de cd-rom die deel uitmaakt van de volgende producten: • Windows 2000 Server
• Windows 2000 Advanced Server
• Windows 2000 Datacenter
In dit artikel wordt naar deze cd-rom verwezen als de cd-rom van Windows 2000.

Als u Windows 2000- en Windows Server 2003-computers extern wilt beheren, kunt u de hulpprogramma's voor beheer uit het Windows 2000-bestand Adminpak.msi op de volgende computers installeren en uitvoeren:• Windows 2000 Professional-computers
• Windows 2000 Server-computers
• Windows 2000-domeincontrollers
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;314978

[ Voor 52% gewijzigd door Raku op 16-12-2004 13:10 ]

Raku

Verwijderd

Als dat inderdaad kan, dan zou ik dat ook graag willen weten, maar ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in.

Verwijderd

Remote Desktop op Windows 2000 server werkt alleen wanneer je Terminal Services op Windows 2000 server hebt geinstalleerd. Om een Windows 2000 Professional werkstation over te nemen, blijf je afhankelijk van VNC of dergelijke programma's. Met RDP Client (Remote Desktop Protocol) kun je geen Windows 2000 Professional PC's overnemen.

Windows XP kent daarentegen WEL het RDP Protocol (Eigenschappen van Deze Computer en dan Toegang van buitenaf instellen).

Wanneer idd de juiste services geinstalleerd zijn, dan moeten de juiste gebruikers aangemaakt worden als bovenstaand bericht.

Verwijderd

Simulated Zero schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:07:
[...]

Volgens mij kun je doormiddel van een extra pakket alsnog TS op win2k krijgen. Ik zal een zoeken op de knowledge base van MS of er iets van te vinden is.
Je kunt wel een RDP-CLIENT (!) op Windows 2000 Professional gebruiken. Evenals de Web-Client, welke ook op een Windows 2000 Professional kan draaien. De Professional machine ZELF overnemen via RDP zal helaas niet gaan.

Verwijderd

Simulated Zero schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:07:
[...]

gevonden:

[...]

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;314978
Adminpak is om een server op afstand te BEHEREN! Volgens mij kun je hiermee nog steeds geen scherm overnemen van een Professional werkstation. Wel gebruikers aanmaken etc op afstand...

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:13:
[...]

Adminpak is om een server op afstand te BEHEREN! Volgens mij kun je hiermee nog steeds geen scherm overnemen van een Professional werkstation. Wel gebruikers aanmaken etc op afstand...
Er staat enkel dat het adminpack de mogelijkheid geeft de win2k machine op afstand te beheren. Hoe dat beheer gedaan word kan net zo goed via TS gaan. Ik wist niet dat het via het adminpack niet mogelijk was , maar de KB van microsoft gaf dit aan.

Trouwens , waarom je zo de nadruk legt op bepaalde woorden is mij ook een raadsel :P

//edit uit de search komt ook rollen dat het niet mogelijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door Raku op 16-12-2004 13:21 ]

Raku

Verwijderd

Misschien Tightvnc een oplossing ?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:22

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik gebruik altijd Remote Admin om met verschillende windows versies de desktop over te kunnen nemen. Werkt snel en is erg veilig.

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

[rml][ win2000pro] terminal services[/rml]
Andre-85 schreef op zondag 17 oktober 2004 @ 17:22:
Het is niet mogelijk om onder win2k pro van terminal services gebruik te maken. Win2k pro is gebasseerd op een single user kernel en niet op een multi-user kernel zoals bijvoorbeeld win2k server. Als je echt van terminal services gebruik wilt maken moet je een ander besturingssysteem op je server hebben.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• viper3007
DaRoot schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:05:
Werkt waarschijnlijk niet omdat TS niet op die 2000 geïnstalleerd is? Kun je clients gebruiken wat je wilt, als je geen server hebt, houdt het op.
Dit is alleen maar via LAN en via het internet (VPN-connection)

• viper3007
DaRoot schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:05:

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Oke het is dus niet mogelijk op Windows 2000 Professional. Dit is met de search of op microsoft.com ook terug te vinden. Je zal aan een andere tool moeten gaan denken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.