tv-out instellinge ingebrand??

Pagina: 1
Acties:

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-08 18:54
ik heb hier een ati radeon 9600xt 128mb. deze is aangesloten op een tft en hiernaast ook op de tv op tv-out put.

de tv-output heeft lange tijd goed gewerkt maar de laatste paar dagen lijkt het dat de instellingen in de kaart zijn "gebrand"

screenshotje

de videokaart is hier NIET aangesloten op de tv. maar je kunt hier nog steeds kiezen om je tv aan te zetten
wat dus niet klopt |:( . heb ook een paar keer op detect geramt maar dit heeft geen effect (normaal: geen tv alleen wanneer deze is aangesloten detecteerd hij deze)

verder is het beeld op de tv flink slechter geworden het is wazig en de kleurensterkte kun je niet meer veranderen (resolutie trouwens wel)

nieuwste drivers zijn al geïnstalleerd.
ik heb al gegoogled en de topic tv-out al bekeken maar kon geen antwoord vinden

Verwijderd

Verwijder eerst even control center.

• greatchampion
ok is gedaan

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:44

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

en heeft het geholpen? beetje weinig info zo.

[ Voor 13% gewijzigd door Hubert op 16-12-2004 13:06 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• greatchampion
nope het blijft nog steeds hetzelfde

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Geeft hij bij in het control center ook aan wat voor type TV er aanhangt? , als dit zo is dan moet hij dat ergens bewaard hebben en is het dus een kwestie van een keer grondig de ati radeon driver en regkeys verwijderen.
Geeft hij normaal wel een type tv aan als de tv er aanhangt, en hij geeft nu geen type aan als je de tv er aanhangt, is er hardwarematig iets stuk.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• greatchampion
normale situatie geeft hij geen type tv aan (toen die nog goed werkte)
nu ook niet (dus geen verschil)

==> de ati radeon driver en regkeys verwijderen

waar doe je dat die regkeys verwijderen. om ati drivers helemaal weg te halen gebruik ik driver cleaner

[ Voor 5% gewijzigd door greatchampion op 16-12-2004 13:32 ]

• greatchampion
SCHOP

Verwijderd

Start een je computer op met een de tv aangesloten. Is het beedls dan wel goed op de tv tijdens het opstratten ?

• greatchampion
nope net zo slecht. volgens mij heb ik toch een sterk vermoeden dat de tv-out is gefikt.
(al heb ik geen brandgeur geroken)

[ Voor 75% gewijzigd door greatchampion op 18-12-2004 17:40 ]

Verwijderd

greatchampion schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 17:39:
nope net zo slecht. volgens mij heb ik toch een sterk vermoeden dat de tv-out is gefikt.
(al heb ik geen brandgeur geroken)
Dan kun je drivers dus uitsluiten. Probeer een andere kabel (of zelfs een andere TV) en als dat niet werkt zeg dan maar :bye tegen je TV-out.

• paazei
  • Laatst online: 04:20
IS er niet een pinnetje van je kabel omgfebogen, dat heb ik ook ooit gehad en daardoor was het beeld een beetje verneukt, maar dee hij ht nog wel. Moet je even goed controleren.

Voor de driver te verwijderen gebruik je Catalist uninstaller.

Hier te downloaden: http://www.ati.com/support/drivers/misc/catalystutils.html

[ Voor 15% gewijzigd door paazei op 18-12-2004 18:44 ]

Pagina: 1