[XP] Foutnummer: 0x8DDD0018 bij windows update*

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb ongeveer 3 weken alle "overbodige" services uitgeschakeld bij services.msc
ik wou windows update (xp home) en kreeg het volgende:

[Foutnummer: 0x8DDD0018]

Windows Update kan niet doorgaan omdat een vereiste service is uitgeschakeld. Windows Update heeft de volgende services nodig:
Met Automatische updates worden essentiële updates voor de computer gezocht, gedownload en geïnstalleerd.
Met Background Intelligent Transfer Service (BITS) worden updates sneller gedownload en opnieuw gestart.
Het Gebeurtenislogboek legt gebeurtenissen van Windows Update vast zodat problemen kunnen worden opgelost. Zorg dat deze services zijn ingeschakeld:

1. Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren.
2. Typ services.msc en klik vervolgens op OK.
3. Klik in de lijst met services met de rechtermuisknop op de naam van de service en klik vervolgens op Eigenschappen.
4. Selecteer Automatisch in de lijst Opstarttype.
5. Controleer of de service is gestart.

Als het probleem hiermee niet wordt opgelost, kunt u hulp krijgen.

Heel leuk en handig was het niet dat wanneer ik die services weer aan zet handmatig (En autom geprobeerd) ik nog altijd NIET kan updaten.
Microsoft reageerd niet op een mailtje...
Is er een mogelijkheid om zegmaar de "standaard config" voor services te laden of iets dergelijks?
ps systeemherstel staat uitgeschakeld ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

een zoektocht met google op de foutcode leverd vaak een hoop goede info ik denk dat het pdf bestand wat als 2e naar boven komt je wel kan helpen: google

Adrian- werkt en leert

• Sjoerd
  • Niet online
Bedankt voor de reactie maar dit is in feite hetzelfde als de windows update site zegt, op google vind ik tot nu toe alleen maar oplossing die gaan over services inschakelen wat dus niet helpt 8)7

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even je OS [XP] in de titel conform Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Staat in BlackViper's (google) lijst niet de standaard XP service configuratie? ff handmatig alles op de originele instellingen knallen, wellicht lost dat wat op?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Sjoerd
  • Niet online
Oke bedankt ;) zal er in het vervolg rekening mee houden!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Ik kan alleen maar http://support.microsoft.com adviseren.
Die hebben over het algemeen wel een oplossing..
Pagina: 1