[vraag] prestatie kopie vs origineel

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-04 19:37
Een vraag mbt een kopie van windows xp (of welke windows dan ook) tov het origineel:

Zijn er prestatieverschillen tussen het origineel en de kopie? Misschien mbt games etc.

Liggen benchmarks dan ook hoger bij originele OS'es tov de gekopieerde? Of is er
helemaal geen verschil in de prestatie/stabiliteit?

Ik vind niet specifiek op het net wat ik wilde weten, vandaar dat ik het maar even hier
vraag.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:55

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Nee, er zit geen verschil tussen, behalve dat de kopie, tenzij je ook het origineel en vooral de daarbij behorende licentie bezit, en hem slechts op 1 pc gebruikt illegaal is.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41

Exirion

Gadgetfetisjist

Is dit een grap of serieus?

Kopieren betekent bij software: bit voor bit dupliceren. De data op de kopie is 100% identiek aan het origineel dus waar je vraag vandaan komt is me een raadsel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

zolang het een goede kopie is moet het volgens mij precies dezelfde prestaties opleveren.
Als microsoft in de toekomst updates alleen aan betalende klanten ter beschikking gaat stellen word het een heel ander verhaal natuurlijk.
zelfs al heb je dezelfde prestaties met een kopie gebruik natuurlijk altijd het origineel O-)

Adrian- werkt en leert

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

vandale

ko·pi·ë·ren (ov.ww.)
1 een tweede, identiek exemplaar maken van (iets) [door overschrijven, fotograferen, naschilderen, op de band opnemen, fotokopiëren enz.] => dupliceren
2 (het gedrag van iem.) overnemen => nadoen

als je dus een goede kopie hebt, is die precies hetzelfde als het origineel. Anders is het een geen kopie, maar een geckrakte/hackte of anderszins veranderde versie.

Als jij dus een 1 op 1 kopie maakt van je eigen windows-cd. Is die precies hetzelfde als het origineel, ook qua prestaties.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-04 19:37
Exirion schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:42:
Is dit een grap of serieus?

Kopieren betekent bij software: bit voor bit dupliceren. De data op de kopie is 100% identiek aan het origineel dus waar je vraag vandaan komt is me een raadsel.
Van horen zeggen...ff checken...

[Data degrade and stuff]

Maar goed, duidelijk...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je lossy kopieert doet de hele CD niets meer. Dat zal de performance dus wel aantasten ja :+

Maar goed. Dit is dus niet waar en zodanig ook geen WOS topic waard ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.