[paypal] Conversionrate van Paypal of je creditcard?

Pagina: 1
Acties:

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Ik gebruik nu al een tijdje Paypal voor mijn betalingen via Ebay omdat het erg handig en snel is.

Nu zag ik laatst bij het betalen van een kavel dat je de keuze had om bij het converteren van de Dollar naar de Euro te kiezen uit de rate die Paypal hanteert of de rate die je creditcardmaatschappij hanteert. Paypal gaf een koers aan van 1,30767 wat flink minder is dan de 1,339 die de Euro doet volgens Yahoo Finance - currency conversion op dit moment. Dus daarom besloot ik de rate van mijn creditcard te nemen.

Toch weet ik nog niet zeker wat nou gunstiger zou zijn geweest. Hanteert mijn creditcard een betere koers dan Paypal? Of kun je toch beter die van Paypal nemen?
Ik heb zelf trouwens een ING card.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

En waarom bel je ING niet gewoon om hun rate op te vragen?

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Die rate verandert van dag tot dag. Dan zou je elke keer als je betaalt met je ceditcard moeten bellen met de ING. Ik vraag me gewoon af wat over het algemeen beter is. De rate van Paypal of je creditcard.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:23

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Paypal zegt 'gratis' te zijn voor particulieren, maar ze tellen wel 2,5% op bij de koers, die de particulier dus zelf betaalt.
Dit geldt uiteraard alleen voor niet- € aankopen.

Met een creditcard heb je pas kosten wanneer je bij de maandelijkse afrekening een negatief saldo hebt, je betaalt dan een rentebedrag.
Bij mij is het salaris altijd net voor de afrekening binnen, dus ik betaal alleen het bedrag dat de verkoper heeft gerekend, hier zit de koers van de creditcard dan al in.
Omdat je aankoop meestal verzekerd is, zal ook een toeslag berekend worden, maar ik weet niet zeker of dit alleen bij een negatief saldo gebeurt, of dat het in de koers zit.
Overigens betaalt een verkoper ook premies om creditcards te kunnen accepteren, dit zal hij in de verkoopprijs of verzendkosten verwerken.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren