Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stroom omschakelen.

Pagina: 1
Acties:

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 22:42
Ik ben sinds een tijdje bezig met het maken van een nieuwe carputer. Nu wilde ik de software weer overnieuw op het systeem gaan zetten om hem wat sneller te maken. De computer en de omvormer zitten echter achter mn dashboard. Omdat ik hem aan moet sluiten op gewoon netstroom moet ik het dashboard verwijderen, (install duurt te lang, dat trekt de accu niet)

Nu heb ik dit gedaan door het dashboard eruit te halen en de stekker om te prikken. Dit is echter niet ideaal. Graag zou ik dus een systeem maken waarbij ik de stekker ergens in mn dashboard prik en dat de laptop dan via de netstroom loopt. Ik kan hier echter geen goede manier voor bedenken.

Vandaar dat ik even wat tips nodig heb. Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door RoBBS op 16-12-2004 12:18 ]

I said I'd be back...

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:52
Waarom laat je je auto niet even lopen. Of maak een image met ghost die je erop kan zetten.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:26

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Gewoon even bij de Gamma een acculader halen ?

Motorkap open en op de accu pluggen

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 22:42
Het probleem is dat ik het hele weekend bezig ben geweest om alles optimaal te tunen en te testen. Ik krijg echt commentaar van de buurt als ik 2 dagen lang mn auto laat draaien.
punt 2: het is lekker makkelijk om het systeem even aan de netspanning te kunnen hangen.

Het liefst zet ik het geheel in de kofferbak maar dan zit ik weer met het probleem dat de ide -> dvd speler niet aangesloten kan worden. Dan moet ik ook weer een externe 5.25" casing kopen. Die op zijn beurt ook weer stroom verbruikt. De PC valt nu al af en toe uit als mn auto stationair draait. Wat inhoud dat hij nu al veel te veel energie verbruikt.

I said I'd be back...

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47

Super_ik

haklust!

koop een euro stekker male en monteer die ergens onder aan je dashboard, dan kun je er een gewone euro snoer inprikken wanneer je wilt

Afbeeldingslocatie: http://www.premier-solutions.biz/Premier%20Products/P686%20IEC%20EURO%20male.jpg
maar dan voor inbouw, kun je ook uit een oude voeding slopen ofzo

[ Voor 38% gewijzigd door Super_ik op 16-12-2004 12:29 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 12:21

RammY

Dát!

Wat je kunt doen is zoon "Sigarettenaanstekerplug (leuk scrabble woord ;) " aan je omvormer gooien en een stopcontact geval natuurlijk :P waar je makkelijk bij kan.
Heb je net stroom nodig? zorg dan dat je een omvormer van 230 naaar 12 hebt en die zet je dan ff in je auto.
Lijkt me niet moeilijk zo :)

En Super_Ik >>>
Dan moet je nog steeds een omvormer hebben met zoon eurostekker waar 12 volt op staat he O-)

[ Voor 18% gewijzigd door RammY op 16-12-2004 12:32 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
lijkt me redelijk simpel dit:

Sterke 12v voeding pakken (die cd pc kan trekken achter de omvormer)

een 12v relais.

En dan een aansluiting maken om die 12v voeding in te duwen, bijvoorbeeld een sigarettenaansteker.

dan zo aansluiten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 Carputer+     Carputer-
    |             |
    |             |
 _________        |
|   |     |       |
|  /\   S-|-------|
| /  \  S |       |-- voeding -
| |   | S-|--|    |-- accu -
|_|___|___|  |
  |   |      |
  |   |______|_  voeding+
accu+

Die SSS is de spoel van het relais.

Dus met het relais schakel je tussen de voeding en de accu als je voeding wel of niet aan is.

Dit kan eventueel ook op het 220 circuit, maar das niet practisch.

1. het word veel ingewikkelder
2. de omvormer blijft aan je accu hangen.
Pagina: 1