Ik heb me net weer eens gruwelijk lopen ergeren aan java.io. Het principe erachter snap ik (je maakt namelijk een aaneenschakeling van allerlei streams), maar in de praktijk komt het erop naar dat de gemiddelde professional (die niet dagelijks met IO werkt) er niet mee kan werken. Je hebt heel vaak dat je bij A bent. en je moet bij B uitkomen... en je zit zo van ok... wat gaan we nu weer proberen om van A naar B te komen.
Dit is niet alleen mijn ervaring maar ik hoor het veel vaker. Java io heeft voor mij een volslagen onwerkbare api en ik zou met veel plezier de makers ervan onderuit willen schoffelen met hun overgecompliceerde en onwerkbaar overdesign ellende.
Java IO is zeer onprettig om mee te werken.
Wie deelt deze mening met mij?
[edit]
Een mogelijke manier om gecompliceerde nare systemen toch beter mee te maken om mee te werken is door een of meerdere facades op te zetten en daarin de veel gebruikte opties in te zetten zoals: ReadFileAsString. Waarom mist dit soort functionaliteit?
Dit is niet alleen mijn ervaring maar ik hoor het veel vaker. Java io heeft voor mij een volslagen onwerkbare api en ik zou met veel plezier de makers ervan onderuit willen schoffelen met hun overgecompliceerde en onwerkbaar overdesign ellende.
Java IO is zeer onprettig om mee te werken.
Wie deelt deze mening met mij?
[edit]
Een mogelijke manier om gecompliceerde nare systemen toch beter mee te maken om mee te werken is door een of meerdere facades op te zetten en daarin de veel gebruikte opties in te zetten zoals: ReadFileAsString. Waarom mist dit soort functionaliteit?
[ Voor 22% gewijzigd door Alarmnummer op 16-12-2004 12:29 ]