Toon posts:

[Outlook]adres uit email importeren naar excel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar duizend mailtjes binnen die allemaal een email adres bevatten.
Nou wil ik op een of andere manier die adressen in een kolom in excel krijgen.

Nu lukt dat om handmatig een emailtje te exporteren naar een txt bestand, en die dan te importeren. Maar dit is nogal omslachtig omdat ik geen zin heb om al die duizenden mailtjes 1 voor 1 te importeren.

Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld alle mailtjes van een bepaalde outlook folder te importeren in excel? Of een andere manier waarmee ik alle mailtjes tegelijk in excel kan halen?

Verwijderd

Wat je kan proberen is in Outlook alle adressen opslaan in een apart adresboek. En dat adresboek vervolgens exporteren naar een CSV bestand.
Die kun je dan weer importeren in Excel. Dan krijg je er nog wel het e.e.a. aan bagger bij, maar in excel kun je dan weer die ene kolom met e-mail adressen cut-pasten naar je eigen sheet.

suck6

Michiel

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Dit kan je het beste in elkaar zetten met een 'visual basic script' , daarmee kan je simpelweg je afzenders uit lezen, en in een text/excel bestand zetten. Waarschijnlijk zwerft een kant en klaar vbs script hier voor wel over het internet, aangezien ik het ook een aantal x ben tegen gekomen in virussen.

[ Voor 3% gewijzigd door djexplo op 16-12-2004 16:09 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je kunt alle mails ook gewoon in 1 tekstbestand opslaan?

Ook kan je via iig. VBA de mails vast al inlezen vanuit Excel, maar als ik je vraag zo lees heb je daar nog geen kaas van gegeten. dus zou ik voor het in 1 file opslaan kiezen. Dan moet je ze er natuurlijk nog uitfilteren maar dat is met wat simpel scriptwerk te doen. Moet je wel zelf doen ;)

edit:
Of zoals djexplo zegt een script zoeken. Bedenk trouwens wel dat eerste-hulp-bij-gevonden-scripts niet echt de bedoeling is in Programming & Webscripting dus zoek eerst wel goed uit hoe en wat er gebeurt als je er niet uit komt.

[ Voor 26% gewijzigd door F_J_K op 16-12-2004 16:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)