Toon posts:

[XP] Programma installeren voor één gebruiker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte,
Dit is de eerste keer dat ik een topic start. Ik moet nog handig worden in het zoeken naar al gestelde vragen. Mocht ik nu specifiek een vraag hebben over 1 onderwerp (een trefwoord) dan zal ik het zeker vinden, maar mijn vraag heb ik niet kunnen vinden en vind het ook moeilijk om hem onder één trefwoord te formuleren. Ik hoop hier in de toekomst meer handigheid in te krijgen.
Nu mijn vraag: ik heb net Windows XP, heb verschillende accounts aangemaakt en wil nu graag onder mijn eigen account een programma installeren (Spss), maar het is niet nodig dat de andere gebruikers dit programma ook hebben. Hoe kan ik dit programma alleen in mijn account installeren? En is het mogelijk in Xp om (niet mijn gehele account) documenten te beveiligen? (zodat ze niet per ongeluk worden gewist en ik werk vaak thuis met gevoelige informatie voor mijn werk?
Alvast bedankt J

Verwijderd

Dit is wel heel erg basic Windows-stuff ;)

Ik raad je aan om je eerst eens te verdiepen in Windows XP zelf :
Windows XP voor beginners

Er is natuurlijk nog veel meer te vinden op internet.

edit:
Welkom @ GoT trouwens ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 11:55 ]

• mrClass
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-04-2025
Volgensmij is dit niet eens zo basic als jij zegt. Volgensmij is het zo dat de installer van Spss moet ondersteunen of hij onder meerdere of onder 1 gebruiker geinstalleerd worden. Windows XP regelt zelf niet onder welke gebruikers een software pakket geinstalleerd word. Ik heb relatief nog maar weinig installers gezien waarbij je aan kon geven onder welke gebruikers de software geinstalleerd moest worden

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-04 21:18
Ik denk dat je naar NTFS rechten moet gaan kijken. In ieder geval kun je daarmee instellen welke gebruikers bij welke bestanden en/of directories mogen.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-04 20:26
je moved toch gewoon de shortcuts van all users naar het profiel van de gebruiker?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat je het beste kunt doen is handmatig de programma snelkoppelingen van Documents and Settings\All Users\Start Menu naar Documents and Settings\Jouw Username\Start Menu verplaatsen. Mocht je het nog extra willen beveiligen kun je jezelf ook eigenaar maken van de map waar je het programma hebt geinstalleerd (C:\Program Files\) en anderen de permissies ontnemen.

Om je documenten te 'beveiligen' voer je hetzelfde truukje uit; je hebt hier echter wel XP Professional voor nodig. :)

Verder is dit geen Software vraag; maar iets wat met het Operating Systeem te maken heeft. Daarom een move van Software Algemeen naar Windows Operating Systems :)

SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden. Inderdaad het verplaatsen van de snelkoppeling werkt uitstekend. Dit is vooralsnog meer dan voldoende. :)
Pagina: 1